Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diabetes mellitus 1. typu
Kadlecová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diabetes mellitus 1. typu Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá chronickým onemocněním diabetes mellitus 1. typu. Jedná se o rešeršní práci s cílem definovat a objasnit jevy spojené především s průběhem, ale i se vznikem, prevencí a komplikacemi diabetu. Teoretická část práce je vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů a má za úkol dopodrobna seznámit a shrnout současný stav poznání dané problematiky. Velká pozornost je zde věnována samotnému průběhu onemocnění, konkrétně pak možným vzniklým akutním i pozdním komplikacím a následně i jejich řešení. Důraz je zde také kladen na moderní, neustále se zdokonalující možnosti léčby a na význam selfmonitoringu. Z pedagogického hlediska je v práci zohledňována psychika diabetika, především z hlediska jeho začlenění do kolektivu. Závěr bakalářské práce poukazuje na to, že i nemocný s diabetes mellitus může žít plnohodnotný a dlouhověký život, pokud se řídí danými pravidly.
Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ
Kadlecová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a jeho funkčním zapojením do struktury české didaktické teorie i praxe. Poukazuje na projektové vyučování jako na inovativní proces, jenž je kvalitativně schopen zaštítit kladené požadavky RVP a jehož realizace napomáhá k rozvoji vzdělávacích cílů a klíčových kompetencí. Diplomová práce obsahuje, jak teoretická východiska, která jsou vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů s cílem shrnout současný stav poznání dané problematiky, tak část praktickou. Teoretická východiska kladou důraz nejen na charakteristiku projektového vyučování jako takového, ale také na vhodnou aplikaci této vzdělávací strategie v učebním procesu. Konkrétně jsou zmiňovány možnosti uplatnění projektového vyučování ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Na teoretická východiska navazuje část praktická, která přesouvá teorii projektového vyučování do praxe. Je zde konstruován konkrétní projekt s názvem "Síla antibiotik", který je následně realizován a reflektován. Podrobně je popsán průběh plánování, realizace a vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: projektové vyučování, školní projekt, disková difuzní metoda, antibiotické disky
Komentovaný překlad vybraných kapitol z knihy Neustart: Wie soziale Netzwerke unsere Psyche beeinflussen (Lisa Pensberger, 2019).
Kadlecová, Kateřina ; Mračková Vavroušová, Petra (vedoucí práce) ; Pokojová, Jana (oponent)
Bakalářská práce zahrnuje překlad německého textu a odborný komentář. Výchozím textem je šest kapitol publikace Neustart: Wie soziale Netzwerke unsere Psyche beeinflussen, jejíž autorkou je Lisa Pensberger. Kniha se věnuje dopadu sociálních sítí na naši psychiku. Cílem je vytvořit funkčně ekvivalentní překlad. Komentář se skládá z překladatelské analýzy podle Christiane Nord, teorie k překladatelským posunům, popisu překladatelské metody a dalších překladatelských problémů a jejich řešení.
Pohlaví a věk jako determinanty percepce vůdcovských kvalit
Kadlecová, Kateřina
Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit, zda je vnímání vůdcovských kompetencí u osob na vedoucích postech determinováno pohlavím a věkem. Práce je strukturovaná na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou rozebrány koncepty týkající se politického marketingu a leadershipu. V této části jsou také zpracovány genderové stereotypy, a to zejména v oblasti marketingu a managmentu, a v neposlední řadě kompetence a kvality úspěšného leadera. V empirické části se s využitím metody kvaziexperimentu, snažíme zodpovědět otázky, zda jsou pohlaví a věk vnímané jako důležité determinanty při hodnocení dílčích vůdcovských kompetencí. Výsledky této práce by měly zodpovědět, zda byla u respondentů při hodnocení kompetencí vnímána souvislost mezi pohlavím a věkem.
Analýza standardů projektového manažera
Kadlecová, Kateřina
Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké je praktické uplatnění standardů projektového řízení u nás. Práce je strukturována do dvou ucelených celků, konkrétně se jedná o teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá projektovým managementem a jednotlivými přístupy k němu, také jsou v této části rozebrány jednotlivé standardy a metodiky projektového řízení. Pro účely této diplomové práce byly vybrány tři nejrozšířenější standardy u nás, tedy PMBOK, IPMA a PRINCE2. V praktické části je již provedena samotná analýza vybraných standardů projektového řízení. V rámci vlastního šetření bylo osloveno několik brněnských firem, s cílem zjistit, zda je při výběru kandidátů ovlivňuje to, zda jsou certifikovaní či nikoliv.
Televizní debaty před druhým kolem prezidentské volby a jejich vliv na rozhodování voličů
Kadlecová, Kateřina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Televizní prezidentské debaty jsou zajímavým mediálním a politickým fenoménem, kterým dnes již standardně vrcholí předvolební prezidentská kampaň. Poprvé byl tento televizní duel mezi dvěma hlavními kandidáty vysílán v USA v roce 1960. V České republice se zavedla praxe televizních prezidentských debat až s prosazením přímé volby prezidenta, tedy v roce 2013. V této diplomové práci jsem analyzovala pojetí a zpracování televizních prezidentských debat z ledna roku 2018 před druhým kolem volby, do něhož postoupili Miloš Zeman a Jiří Drahoš. Společně se před televizními kamerami utkali ve dvou případech - na TV Prima v pořadu Hledá se prezident 2018 a na České televizi v pořadu Prezidentský duel - Finále. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se lišila dramaturgie a celkové zpracování debaty na soukromé televizi, oproti pojetí, pokud duel produkovala veřejnoprávní instituce. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy a následné komparace jsem se zajímala nejen o výběr a řazení témat, ale také o způsob moderace, o vizuální a zvukové prostředky použité během debaty, o roli publika. Na základě poznatků z teoretické části jsem zhodnotila rozdílnost televizních debat v českém prostředí od toho amerického a pomocí dat z průzkumu veřejného mínění agentury Median se pokusila interpretovat to, jaký...
Vliv českých a slovenských "YouTuberů" na nákupní chování mladé generace
Kadlecová, Kateřina ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem českých a slovenských YouTuberů na mladou generaci do 26 let a její nákupní chování. Cílem práce je zjistit, jestli mladí lidé YouTubery sledují a jestli se cítí ovlivněni reklamou v jejich videích. Práce je rozdělena do dvou částí. První část charakterizuje nákupní chování spotřebitelů, faktory, které jej ovlivňují a specifika mladé generace. Druhá část je zaměřená na YouTube: popisuje reklamu na YouTube, vymezuje pojmy související s tématem práce a zabývá se také vlastním výzkumem provedeným formou internetového dotazníkového šetření.
Interview jako komunikační princip DVTV
Kadlecová, Kateřina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce podrobně zkoumá novinářský projekt DVTV, zejména se zaměřuje na jeho hlavní mediální produkt - audiovizuální rozhovor. Zasazuje projekt do širšího rámce ve vztahu k principům internetové publicistiky, jako je rozpojení času nebo vznik nových virtuálních žánrů. Rozebírá audiovizuální rozhovor jako atraktivní formát a věnuje se projevům mediální konvergence v prostředí online médií. Upozorňuje na vzrůstající oblibu a produkci internetového video obsahu, zejména na příkladech portálů Aktuálně.TV, Seznam Zprávy nebo Stream.cz. Prostřednictvím rozhovorů s tvůrci DVTV detailně popisuje činnost jejich týmu, jak rozhovor vzniká od výběru hostů pro rozhovor po postprodukci a publikování videa. Práce rozebírá stopáž rozhovorů DVTV, techniku snímání, věnuje se komunikaci redakce na sociálních sítích. Kromě rozhovorů neopomíjí ani jiné formáty, které najdeme v portfoliu DVTV, např. živé přenosy z událostí, a zaměřuje se také na budoucnost projektu.
Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ
Kadlecová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Mikrobiologický projekt s využitím diskové difuzní metody pro 2. stupeň ZŠ ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a jeho funkčním zapojením do struktury české didaktické teorie i praxe. Poukazuje na projektové vyučování jako na inovativní proces, jenž je kvalitativně schopen zaštítit kladené požadavky RVP a jehož realizace napomáhá k rozvoji vzdělávacích cílů a klíčových kompetencí. Diplomová práce obsahuje, jak teoretická východiska, která jsou vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů s cílem shrnout současný stav poznání dané problematiky, tak část praktickou. Teoretická východiska kladou důraz nejen na charakteristiku projektového vyučování jako takového, ale také na vhodnou aplikaci této vzdělávací strategie v učebním procesu. Konkrétně jsou zmiňovány možnosti uplatnění projektového vyučování ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. Na teoretická východiska navazuje část praktická, která přesouvá teorii projektového vyučování do praxe. Je zde konstruován konkrétní projekt s názvem "Síla antibiotik", který je následně realizován a reflektován. Podrobně je popsán průběh plánování, realizace a vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: projektové vyučování, školní projekt, disková difuzní metoda, antibiotické disky
Diabetes mellitus 1. typu
Kadlecová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diabetes mellitus 1. typu Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá chronickým onemocněním diabetes mellitus 1. typu. Jedná se o rešeršní práci s cílem definovat a objasnit jevy spojené především s průběhem, ale i se vznikem, prevencí a komplikacemi diabetu. Teoretická část práce je vypracována s pomocí studia odborné literatury a dalších zdrojů a má za úkol dopodrobna seznámit a shrnout současný stav poznání dané problematiky. Velká pozornost je zde věnována samotnému průběhu onemocnění, konkrétně pak možným vzniklým akutním i pozdním komplikacím a následně i jejich řešení. Důraz je zde také kladen na moderní, neustále se zdokonalující možnosti léčby a na význam selfmonitoringu. Z pedagogického hlediska je v práci zohledňována psychika diabetika, především z hlediska jeho začlenění do kolektivu. Závěr bakalářské práce poukazuje na to, že i nemocný s diabetes mellitus může žít plnohodnotný a dlouhověký život, pokud se řídí danými pravidly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KADLECOVÁ, Kamila
2 KADLECOVÁ, Karolina
25 KADLECOVÁ, Kateřina
14 KADLECOVÁ, Kristýna
5 Kadlecová, Klára
1 Kadlecová, Kristina
14 Kadlecová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.