Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodinná a školní socializace dětí s ADHD
Bílková, Zuzana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Miňhová, Jana (oponent)
NÁZEV: Rodinná a školní socializace dětí s ADHD AUTOR: Zuzana Bílková KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná práce se zaměřuje na proces socializace dětí s ADHD (Porucha pozornosti s hyperaktivitou) v prostředí rodiny a školy. Vycházíme z přehledu aktuálních výzkumů o etiologii, symptomech a terapii syndromu ADHD, socializaci pojímáme jako interakční proces mezi jedincem a jeho sociokulturním okolím. Symptomy ADHD a jejich obraz v každodenním životě dětí považujeme za faktor ovlivňující průběh socializačního procesu, zejména na úrovni ovlivnění vztahu s rodiči a učiteli. Ve výzkumu se věnujeme této problematice u dětí předškolního a mladšího školního věku. Výzkumné otázky se zaměřují na vliv udělení diagnózy ADHD na život dítěte, dopad ADHD na vztahy dítěte s jeho vychovateli a ovlivnění vztahu mezi rodinou a školou. Data sebraná pomocí rozhovorů s rodiči a učiteli dětí s ADHD a pozorování dětí podrobujeme kvalitativní analýze. Výsledky výzkumu poukazují na klíčový význam postojů, které k problematice zaujímají vychovatelé, význam včasného udělení diagnózy, dále na důležitou roli motivačních problémů spojených s ADHD zejména na úrovni vztahu mezi rodinou a školou. KLÍČOVÁ SLOVA: ADHD, socializace, vychovatelé, vztah rodiny a školy
Výkonová motivace a časová perspektiva u žáků
Stehlíková, Lenka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje konceptu časové perspektivy a částečně konceptu výkonové motivace u žáků základní školy. Celý text je strukturován do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktickou část a její výzkumné zpracování. První část se zabývá teoretickou koncepcí výkonové motivace a časové perspektivy. Popis koncepce výkonové motivace se snaží vymezit pojem výkonová motivace, odkrýt její zdroje, odlišit její typy, představit její teoretická východiska především autorů Atkinson, Heckhausen a ukázat diagnostické metody, kterými je zjišťována. Druhým fenoménem je časová perspektiva, které je věnován větší prostor. Popis časové perspektivy si klade za cíl provést poznatky o vnímání času, o vlivu časové perspektivy na chování a představit koncept orientace na budoucnost, jehož autorem je Gjesme. Klíčovým jménem pro tuto práci je francouzský odborník Josepha Nuttin, který se podrobněji věnuje teorii osobnostně motivační koncepci časové perspektivy, neopomeneme ani tuzemskou autorku, Isabellu Pavelkovou, která též přichází z koncepcí perspektivní orientace. Druhá část je zaměřena na výzkumné šetření, které se uskutečnilo na přelomu března a dubna 2011 u žáků sedmých a osmých tříd pražské základní školy. Cílem výzkumné části této práce je zmapovat vztah k budoucnosti žáků sedmé a osmé...
Využití MIM při diagnostice časové perspektivy
Havlíčková, Radka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou tematizace časové perspektivy a její diagnostikou u studentů gymnázia. Text je rozdělen do dvou částí - teoretické a praktické, přičemž důraz je kladen na část praktickou. Teoretická část popisuje jednotlivé koncepce časové perspektivy, dále jsou prezentovány poznatky o percepci času, vlivu na chování a vztahu časové perspektivy a motivace výkonu. Podrobněji popisuji teorii osobnostně motivační koncepce časové perspektivy J. Nuttina a koncept perspektivní orientace I. Pavelkové. Shrnuji informace získané z prací Raynera, Gjesmeho a Fraisse. Důležitá je také prezentace diagnostických postupů a metod na konci kapitoly. Meritem empirické části je výzkum realizovaný v dubnu roku 2011, kterého se zúčastnili studenti pěti tříd čáslavského gymnázia a šesté třídy základní školy. Pomocí dvou dotazníkových metod (Metoda motivační indukce a Dotazník perspektivní orientace) bylo zjišťováno, jak studenti tematizují svoji budoucnost. Metoda motivační indukce umožnila získat informace o obsazích časové perspektivy, ale i o zařazení těchto objektů do určitého časového rámce. Dotazník perspektivní orientace zjišťoval souběžnou validitu. Klíčová slova: časová perspektiva, perspektivní orientace, diagnostika budoucí časové perspektivy, metoda motivační indukce, dotazník...
Školní výkonová motivace
Smolová, Alžběta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku školní výkonové motivace. Jedná se o empirickou práci. V teoretické části práce je nejprve představena problematika výkonové motivace (Atkinsonův a Heckhausenův model výkonové motivace) a v návaznosti na ní i problematika výkonové motivace ve škole, kde je důraz kladen především na formování školních výkonových potřeb. Poslední kapitola teoretické části představuje výzkumy týkající se výkonových potřeb a tvoří tak propojení s částí výzkumnou. Cílem výzkumné části práce je prozkoumat výkonové potřeby žáků na druhém stupni základní školy a zjistit, zda dochází k jejich diferenciaci. Výsledky výzkumné části naznačují, že v souvislosti s vývojem školní výkonové motivace se původně generalizované výkonové potřeby diferencují v jednotlivých školních předmětech, přičemž potřeba vyhnutí se neúspěchu se oproti potřebě úspěšného výkonu diferencuje méně. Dále jsou diskutovány také rozdíly ve výkonových potřebách žáků druhého stupně z hlediska věku, pohlaví, jazykové a nejazykové třídy. Klíčová slova: školní výkonová motivace, diferenciace, 2. stupeň základní školy, potřeba úspěšného výkonu, potřeba vyhnutí se neúspěchu
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou
Ušáková, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou Cílem práce bylo vytvořit a realizovat podpůrný stimulační program pro skupinu žáků se specifickými poruchami učení zaměřený na podporu pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, které bývá vlivem školní neúspěšnosti snížené, dále na rozvoj sociálních dovedností žáků. Podpůrný stimulační program vychází z teoretických poznatků v oblasti zážitkové pedagogiky, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Klíčová slova Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učení.
Feuersteinův program instrumentálního obohacování očima učitelů prvního stupně ZŠ
Lipská, Ludmila ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Mareš, Jiří (oponent)
FEUERSTEINŮV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OČIMA UČITELŮ PRVNÍHO STUPNĚ ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u učitelů. V první části představuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailně přibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostředkovaného učení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná část práce vychází z rozhovorů a malého dotazníkového šetření s učitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvořilo 9 respondentek ve skupině experimentální a 6 ve skupině kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování působí na učitele. Kromě toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v běžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dětí ve škole. Závěrečná část práce se obrací k zahraničním evaluačním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...
Výkonová motivace žáků
Svobodová, Veronika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Název: Výkonová motivace žáků Autor: Veronika Svobodová Vedoucí práce: Doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. Tato diplomová práce se zabývá problematikou výkonové motivace žáků na 2. stupni základní školy. Cílem teoretické části je uvedení do tématu motivace lidského chování s důrazem na specifika motivace k učení a především na popis výkonové motivace. V praktické části jsou stanoveny dva výzkumné cíle. Prvním je zmapování výkonové motivace žáků na 2. stupni jedné konkrétní základní školy. Toto zmapování je provedeno statistickým zpracováním dat z dotazníku výkonové motivace MV-9, který byl žákům zadán. Druhým výzkumným cílem je podrobná analýza výkonové motivace vybraných žáků jedné třídy 2. stupně základní školy. Cílem je zjištění charakteristických projevů chování v souvislosti s jejich výkonovým zaměřením. Kromě vyplnění dotazníku MV-9 jsou data získávána z provedených pozorování a rozhovorů se žáky. Klíčová slova: motivace, školní výkonová motivace, školní výkon
Konstrukce autority učitele v komunikaci se žáky
Francová, Veronika ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
The goal of the thesis is to clarify a problem of what we call Teachers' authority. In Czech language the term "Authority" is usually used in the meaning of power or respect the teacher has among pupils. In general we can say that the meaning of the term is rather indefinite. This thesis mainly focuses on the form of communication between teacher and class. Therefore the authority is regarded as the result of organization of competencies, bounds and relations in the area of teacher-pupils contact. The teacher-pupil interaction is considered as a system in all the meanings of this term. Through the teacher-pupils' interaction the communication circle is formed. Every single connection of the class with a teacher creates a unique and compact communication circle where the communication rules are discussed. In this thesis, authority is rather regarded as the mutual negotiation resulting in the final (but still changing) organization of rules and relations within the communication circle. The thesis consists of presentation of the basic theoretical sources, the analysis of the field survey data and discussion about the conclusions. It explores the communication between teacher and class in the eighth class of elementary school. I visited one class - collaborating with three teachers - within one school-year....
Motivace maturantů a jejich vztah k budoucnosti
Částková, Ivana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Na tyto základní otázky se pokusím odpovědět v rámci své diplomové práce. Jejím cílem bude popsat životní situaci maturantů a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. 1 Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části. Na teoretickou část, v níž se pokusím o základní teoretické vymezení problému, a na část empirickou, ve které se budu zabývat samotným výzkumným šetřením. V teoretické části nejprve vymezím časové období, ve kterém se respondenti výzkumu nacházejí, a popíši nejdůležitější životní změny, nimiž se v dané vývojové etapě potýkají. Dále se v teoretické části zaměřím na percepci času obecně a následovně na motivační teorie ve vztahu k chování a motivaci jedince. Díky těmto teoriím získáme přehled o pohnutkách, které vedou jedince k určitým formám chování (jako např. přihlášení se na vysokou školu, výběr lukrativního povolání, plánování svatby a rodinného života,..) V praktické části práce podrobím respondenty výzkumu, který by měl odhalit jejich hlavní motivační incentivy a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. V závěru se pomocí analýzy výsledků a jejich interpretace pokusím zodpovědět výše uvedené otázky: jaké jsou základní motivační pohnutky maturantů, jaký mají vztah k budoucnosti. Okrajově se pak zmíním o specifikách mezi studenty přípravných kurzů a studenty, kteří kurz nenavštěvují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavelková, Ilona
1 Pavelková, Irena
1 Pavelková, Ivana
3 Pavelková, Iveta
1 Pavelková, Ivona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.