Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkoumání sociální kognice a objektních vztahů u osob se schizofrenií
Smolová, Alžběta ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá sociální kognici a objektní vztahy pacientů se schizofrenií pomocí Tématicko apercepčního testu hodnoceného škálou SCORS. Teoretická část práce pojednává o problematice schizofrenie, Tématicko apercepčním testu a jeho interpretačních systémech (zejména Westenově škále SCORS). Pozornost je věnována i teoretickým východiskům sociální kognice a objektních vztahům u pacientů se schizofrenií. Cílem výzkumné části práce je ověřit předpoklad, že pacienti se schizofrenií budou ve SCORS dosahovat patologických skórů. Dále jsou zkoumány vztahy mezi jednotlivými dimenzemi SCORS u této klinické populace. Výsledky naznačují, že pacienti se schizofrenií mají v oblasti sociální kognice a objektních vztahů, tak jak je měří škála SCORS, četné deficity. Výrazně snížené skóry, které spadají do patologie nebo s ní přímo hraničí, byly prokázány celkem u pěti dimenzí. Ve zbývajících třech dimenzích pacienti se schizofrenií dosáhli podprůměrných výsledků. Diskutovány jsou také vzájemné korelace mezi dimenzemi SCORS a výsledky faktorové analýzy, které u pacientů se schizofrenií odhalily třífaktorovou strukturu SCORS. Klíčová slova: Schizofrenie, sociální kognice, objektní vztahy, SCORS, Tématicko apercepční test, korelační analýza, faktorová analýza.
Školní výkonová motivace
Smolová, Alžběta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku školní výkonové motivace. Jedná se o empirickou práci. V teoretické části práce je nejprve představena problematika výkonové motivace (Atkinsonův a Heckhausenův model výkonové motivace) a v návaznosti na ní i problematika výkonové motivace ve škole, kde je důraz kladen především na formování školních výkonových potřeb. Poslední kapitola teoretické části představuje výzkumy týkající se výkonových potřeb a tvoří tak propojení s částí výzkumnou. Cílem výzkumné části práce je prozkoumat výkonové potřeby žáků na druhém stupni základní školy a zjistit, zda dochází k jejich diferenciaci. Výsledky výzkumné části naznačují, že v souvislosti s vývojem školní výkonové motivace se původně generalizované výkonové potřeby diferencují v jednotlivých školních předmětech, přičemž potřeba vyhnutí se neúspěchu se oproti potřebě úspěšného výkonu diferencuje méně. Dále jsou diskutovány také rozdíly ve výkonových potřebách žáků druhého stupně z hlediska věku, pohlaví, jazykové a nejazykové třídy. Klíčová slova: školní výkonová motivace, diferenciace, 2. stupeň základní školy, potřeba úspěšného výkonu, potřeba vyhnutí se neúspěchu

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.