Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení připravenosti dětí na zahájení povinné školní docházky pedagogickou veřejností a rodinou
Kopecká, Lucie ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Záměrem diplomové práce bylo odhalit a následně prezentovat komplexní názory odborné pedagogické veřejnosti a rodičů na současnou problematiku školní připravenosti a s ní spojenými otázkami týkajících se vysokého počtu odkladů školní docházky. K získání těchto názorů byla využita metoda semistrukturovaného rozhovoru s rodiči, s učiteli přípravných tříd a učiteli mateřských a základních škol. Po analýze získaných výpovědí byl dále zvolen postup vzájemné konfrontace těchto dat, posléze konfrontace s odbornými publikacemi, články, webovými diskusními fóry a také k tomuto tématu uspořádanou konferencí. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že problém školní připravenosti zasahuje do dalších problematik: vzdělanost a kvalifikovanost učitelů mateřských škol, kvalita spolupráce školy a rodiny, problematika kapacity mateřských škol a řešení počtu dětí na jedné třídě, věkové složení třídy, odpovědnost za školní připravenost dítěte atd. Výsledky diplomové práce poukazují, jaké názory má rodina a pedagogická veřejnost na aktuální stav nedostatků školní připravenosti dětí a rovněž na oblasti školní připravenosti, v nichž děti v dnešní době převážně vynikají. Hlavní přínos této práce spočívá v poukázání na důležitou a značnou propojenost jednotlivých oblastí školní připravenosti.
Efektivita aktivit podporujících nestereotypní volbu povolání
Valášková, Kristýna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Práce se zabývá volbou povolání se zaměřením na genderovou problematiku. První, teoretická část stručně vymezuje pojmy, které se vztahují k tématu, předkládá informace o dosavadních zjištěních v této oblasti, popisuje proces a vývoj volby povolání, uvádí faktory, které nás mohou ve volbě povolání ovlivňovat, podává výčet konkrétních příkladů genderových stereotypů, upozorňuje, kde se s genderovými stereotypy můžeme setkat a jakým způsobem je s nimi možné ve vztahu k povoláním pracovat. Druhá, empirická část navazuje na teoretickou část. Cílovou skupinou výzkumného šetření jsou žáci a žákyně 5. tříd základních škol. Výzkumný design práce má charakter akčního výzkumu. Výzkum se zakládal na realizaci a reflexi programu zážitkových aktivit. Program aktivit byl realizován s výzkumnou skupinou, k ověření sloužila kontrolní skupina. Výzkumným cílem práce bylo zjistit, zda má program aktivit dopad na uvažování dětí o volbě povolání. Tento předpoklad se ověřil v dotaznících.
Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí
Jakubcová, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Využití canisterapie u hospitalizovaných dětí" se zabývá teoretickými východisky canisterapie jako podpůrné metody v rámci ucelené rehabilitace, jejím praktickým využitím při návštěvách dobrovolníků se psem a jejím vlivem na zdravotní stav dětí v nemocniční péči. V dostupné odborné literatuře je často popisováno pozitivní působení canisterapie na psychický i fyzický stav člověka, vliv na zlepšování komunikace i na další faktory v sociální oblasti života klienta. Stěžejním tématem mé práce však bylo, zdali lze tyto efekty pozorovat i při krátkodobých či dokonce jednorázových návštěvách se psem. Pomocí kvantitativní i kvalitativní metody jsem se snažila toto působení popsat a případně odhalit další přínosy, které lze návštěvám dobrovolníků se psem na dětských odděleních nemocnice připsat.
Raná intervence u dětí s autismem
Schovánková, Johana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat a analyzovat metody rané intervence využívané u dětí s poruchami autistického spektra. Dané téma není v českém prostředí často zpracovávané, ač se jedná o velmi důležitý obor, který může výrazně pomoci dítěti v jeho vývoji a rodičům v porozumění potřebám dítěte. Budeme se zabývat hlavními oblastmi rané intervence, jako jsou metody nácviku komunikace, hry, pracovního chování a sebeobslužných dovedností. Empirická část je založena na analýze rané intervence u dvou konkrétních dětí s PAS. Rádi bychom zde demonstrovali na rozvoji jednotlivých oblastí u zkoumaných dětí, jaký význam může pro dítě včasná intervence mít. V neposlední řadě se pokusíme zachytit, zda měla služba rané péče vliv na rodinu jako celek.
Identita rodičů dítěte s poruchou autistického spektra na základě rozhovorů s rodiči
Čečrdlová, Barbora ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rodičovskou identitou rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a faktory, jež ovlivňují zvládání této náročné životní situace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část tvoří dva na sebe navazující oddíly. První je zaměřen na hlavní mezníky historie pojmu autismus, vývoj poznatků v oblasti etiologie a také na základní charakteristiky této diagnózy. Tyto informace jsou v práci z důvodu bližšího poznání, co autismus znamená a pro lepší pochopení, čím si tedy rodiče autistických dětí procházejí. Druhý oddíl se věnuje identitě rodičů zdravých dětí, jejímu vývoji, ale také rodičovské identitě rodičů dítěte s postižením. Zde je kladen důraz na faktory, jež mají vliv na přijetí diagnózy a vyrovnání se s touto skutečností. Empirickou část tvoří poznatky z kvalitativní studie. Jako metoda výzkumu byl zvolen polostrukturovaný rozhovor, který jsme vedli s rodiči autistických dětí ve třech různých rodinách. Cílem práce je popsat faktory ovlivňující rodičovskou identitu rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a jejich následná komparace s dosud známými teoretickými podklady, to vše na základě reálných výpovědí rodičů. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, diagnostika, vývoj, postoj k dítěti, přijetí, rodičovská identita
Podpora kamarádských vztahů ve školní třídě za užití metod a technik dramatické výchovy
Moláčková, Jana ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá podporou kamarádských vztahů ve školní třídě za užití metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku žáka mladšího školního věku a školní třídu jako sociální skupinu. V metodické části programu uvádím hlavní metody výzkumného šetření, jako je rozhovor, sociálně psychologické hry, metody a techniky dramatické výchovy a průpravné hry a cvičení. V praktické části navrhuji intervenční program, kde pomocí metod a technik dramatické výchovy usiluji o podporu kamarádských vztahů ve školní třídě Intervenční program má rozsah šesti setkání se školní třídou a ověřuji jeho aplikovatelnost pro školní praxi.
Problémové děti v mateřské škole z pohledu učitele
Bezděková, Jana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Teoretická část se zabývá typologií některých problémových oblastí u dětí předškolního věku, faktory které ovlivňují jeho osobnost, důležitostí prevence, diagnostiky a nápravy. Praktická část je zaměřena na výzkum vedoucí k analýze nejčastějších problémů a jejich příčin z hlediska učitelek mateřských škol a má za cíl zjistit, jaké osvědčené metody v oblasti prevence, diagnostiky a nápravy pedagogové používají. Klíčová slova dítě, dítě s problémem, rodina, mateřská škola, prevence, pedagogická diagnostika, intervence Theoretical part of my study is aimed to recognize all types of problems of preschool aged children. I have tried to describe areas which might have a possible impact to child's personality regarding the prevention, evaluation and rehabilitation. Practical part of my study explores the most common problems caused by nursery teachers and tries to avoid them in the future by use of proper corrective teaching methods. Key words child, problematic child, family, nursery school, prevention, pedagogical diagnose, feedback
Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny
Pejclová, Simona ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Anotace: Diplomová práce s názvem Děti z dětských domovů a jejich začlenění do třídní skupiny je zaměřena na problematiku přijímání role žáka u dětí z dětských domovů integrovaných do běžných základních škol. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou, metodickou a praktickou. Teoretická část se věnuje rodině, školním socializačním rolím a dlouholetým výzkumům Matějčka a Langmeiera v oblasti psychické deprivace a subdeprivace. Metodická část obsahuje cíle diplomové práce a strukturu výzkumného projektu. Praktická část zkoumá pomocí pozorovací, dotazníkové a sociometrické metody rozdíly v pojetí role žáka dětí z dětských domovů a dětí z rodinné péče a ověřuje, zda sledovaní žáci z dětského domova mají obtíže se sociálním začleněním do třídní skupiny. Klíčová slova: školní socializace, žák z DD, znevýhodněný žák, deprivace, subdeprivace, rodina
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Portychová Richterjörková, Alena ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce ,,Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření" se v teoretické rovině zabývám pojmem školní zralosti, školní připravenosti a důvody vedoucími k odkladu školní docházky. Nejhlavnějším tématem diplomové práce je zjištění důvodů odkladů školní docházky v regionu Náchod. Uvádí příklady testovacích metod a nápravné metody používané na pracovišti pedagogicko-psychologické poradny v Náchodě a mateřské škole v Hronově. V empirické části diplomové části je vytyčen cíl a hypotézy, vedoucí k zpracování poznatků, získaných pomocí dotazníků a rozhovorů. Výsledná analýza je zpracovaná v závěru práce.
Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko-psychologické poradně v Praze 6
Pavlas Martanová, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Lazarová, Bohumíra (oponent)
NÁZEV: Efektivita poradenské péče o děti s poruchami chování. Evaluace multisystémového modelu indikované prevence realizovaného v pedagogicko - psychologické poradně v Praze 6. AUTOR: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová KATEDRA: Katedra psychologie ŠKOLITEL: PhDr. Lidmila Valentová CSc. Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi práce s dětmi se specifickými poruchami chování (ADHD,ADD,PCH). V rámci teoretické části se autorka zabývá dětskou psychoterapií a její efektivitou obecně, sleduje vývoj výzkumů tohoto tématu, aby se následně zaměřila na léčbu specifických poruch chování a poruch pozornosti. Rekapituluje dostupné zahraniční studie efektivity léčby těchto potíží a monitoruje tuto problematiku též v rámci českých pedagogicko - psychologických poraden. Teoretická část je zakončena textem popisujícím možnosti evaluace v poradenství, který připravuje čtenáře na pozvolný přesun do praktické části. V praktické části je pak kvantitativně i kvalitativně evaluován konkrétní multisystémový terapeutický model, který je sedm let realizován v PPP Praha 6. Evaluace zahrnuje jeho dvouleté působení, model je v práci podrobně popsán, tak aby mohl sloužit jako praktická inspirace. Na kvantitativní rovině sleduje autorka pomocí dotazníků pro rodiče a učitele, zda došlo k posunu v chování a projevech...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 VALENTOVÁ, Lucie
8 Valentová, Lenka
12 Valentová, Lucie
2 Valentová, Ludmila
4 Valentová, Ľubica
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.