Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role a podoba cílů v koučování
Valášková, Kristýna ; Heider, David (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem role a podoby cílů v koučování. Téma je nahlédnuto z několika perspektiv, které jsou vzájemně konfrontovány. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, popsány psychologické principy a podstata koučování, objasněno místo cílů v koučování, shrnuty psychologické přístupy v koučování, diskutována možná úskalí cílů v koučování a na závěr teoretické části je podán stručný přehled aktuálních výzkumů. Druhá, empirická část má charakter kvantitativního výzkumu, ve kterém jsou zjišťovány postoje koučů k práci s cíli, celková orientace na cíle a kompetence vztahující se k práci s cíli. Výzkumným souborem jsou profesionální koučové v České republice. Sběr dat je realizován formou administrace sebeposuzovacího dotazníku. Položky v dotazníku se týkají stanovování cílů s koučovaným, jejich průběžného vyhodnocování a vnímaného významu. Dotazník je statisticky vyhodnocen. Ve výzkumné části práce bylo zjištěno, že většina koučů se svými klienty stanovuje cíle v koučování a pracuje s nimi v průběhu celého procesu koučování. V mezinárodním porovnání dosáhli koučové v České republice vyššího celkového skóre orientace na cíle než koučové v USA a Evropě. KLÍČOVÁ SLOVA Koučování, kouč, koučovací kompetence, cíle, nastavení cíle,...
Efektivita aktivit podporujících nestereotypní volbu povolání
Valášková, Kristýna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Práce se zabývá volbou povolání se zaměřením na genderovou problematiku. První, teoretická část stručně vymezuje pojmy, které se vztahují k tématu, předkládá informace o dosavadních zjištěních v této oblasti, popisuje proces a vývoj volby povolání, uvádí faktory, které nás mohou ve volbě povolání ovlivňovat, podává výčet konkrétních příkladů genderových stereotypů, upozorňuje, kde se s genderovými stereotypy můžeme setkat a jakým způsobem je s nimi možné ve vztahu k povoláním pracovat. Druhá, empirická část navazuje na teoretickou část. Cílovou skupinou výzkumného šetření jsou žáci a žákyně 5. tříd základních škol. Výzkumný design práce má charakter akčního výzkumu. Výzkum se zakládal na realizaci a reflexi programu zážitkových aktivit. Program aktivit byl realizován s výzkumnou skupinou, k ověření sloužila kontrolní skupina. Výzkumným cílem práce bylo zjistit, zda má program aktivit dopad na uvažování dětí o volbě povolání. Tento předpoklad se ověřil v dotaznících.

Viz též: podobná jména autorů
1 Valášková, Karolína
4 Valášková, Kateřina
2 Valášková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.