Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 381 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Geografie příjmových nerovnoměrností ve světě
Hasman, Jiří ; Novotný, Josef (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
J. Hasman: Geografie příjmových nerovnoměrností ve světě 3 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá mezinárodní srovnatelností příjmových nerovnoměrností a analýzou faktorů ovlivňujících rozložení příjmu. Jejími hlavními cíli je (1) prozkoumat problémy pojící se s mezinárodní komparací dat o příjmových nerovnoměrnostech v zemích světa a vytvořit databázi mezinárodně srovnatelných dat, (2) popsat základní rozdíly v charakteru rozložení příjmu uvnitř jednotlivých zemí a ověřit hypotézu, že jsou si míry nerovnoměrností relativně podobné v zemích uvnitř jednotlivých makroregionů světa, (3) diskutovat různá vysvětlení rozdílů v příjmových nerovnoměrnostech a (4) ověřit tato vysvětlení průřezovou analýzou zemí. Otázka mezinárodní srovnatelnosti dat bývá obvykle řešena jen velmi neuspokojivě, což může vést při porovnávání příjmové diferenciace různých zemí k vysoce zavádějícím výsledkům. V této diplomové práci jsou shrnuty nejzásadnější metodické problémy a dopady jejich opomenutí ilustrují příklady dvou často používaných databází, CIA - The World Factbook a Human Development Report. Jedním z významných problémů při mezinárodním srovnávání příjmových nerovnoměrností je úprava dat s různými koncepcemi (např. spotřeba x příjem domácností). Stávající literatura opomíjí skutečnost, že se rozdíly mezi odlišnými...
Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
Vránková, Ivana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím teorie, které se k tématu gender a reklama bezprostředně vztahují. V empirické části práce se pokouším propojit teorii s praxí. Analyzuji polostrukturované rozhovory a ukazuji, jak respondenti a respondentky vnímají obraz femininitu v reklamách. Dále ukazuji, jaký má reklama vliv na pojetí sebe sama. Přesněji řečeno ukazuji, jak respondenti vnímají ideál krásy, předkládaný reklamou, a jak se s ním osobně vypořádávají. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem reklama svými stereotypními obrazy ideálního ženství a mužství zasahuje do každodenních životů skutečných mužů a žen
Tabulky pro stanovení výše výživného - role a efektivita v soudní praxi
Dvořáková, Jitka ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Čermáková, Marie (oponent)
Před třemi lety uvedlo Ministerstvo spravedlnosti České republiky do soudní praxe doporučující tabulku, jejímž záměrem bylo sjednotit rozhodovací praxi soudů v určování výživného. Tabulka má korigovat vágní úpravu vyživovací povinnosti, zaručit právní jistotu všech zúčastněných a předvídatelnost rozhodnutí. Výživné často pokrývá jen část nákladů na dítě, pokud je vůbec řádně placeno. Situace je o to problematičtější, že neúplné rodiny s nezletilými dětmi patří mezi domácnosti nejvíce ohrožené chudobou. V jejich čele stojí nejčastěji ženy, které nesou hlavní tíhu pečující i živitelské role. Pozici samoživitelek dále znesnadňuje nevýhodné postavení na pracovním trhu. Výsledkem všech těchto faktorů je feminizace chudoby a přenášení životní úrovně matky na dítě. Mé výzkumné rozhovory se proto zaměřily na to, zda je tabulka v praxi používána. Vyhodnocuji její efektivitu a představuji modifikace navržené ze strany soudů. Analýza ukázala, že ne všechny soudy tabulku zohledňují, respektive ji používají na různé úrovni. To je důsledkem různých interpretací slova "doporučující", které se objevuje v souvislosti s tabulkou. Fakt, že v některých případech tabulka není používaná vůbec, poukazuje na opomíjení důvodnosti potřeb tabulky a širšího kontextu situace samoživitelek.
Návrat rodičů do zaměstnání po čerpání rodičovské dovolené
Skůrová, Jolana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Pavlas, Tomáš (oponent)
Jednou z podmínek kvality lidského života je práce, především ta placená. Avšak v důsledku reprodukce společnosti jsou (převážně) matky/rodiče z pracovního trhu vylučovány/i a jejich návrat zpět není vůbec jednoduchým procesem. Na vylučování matek z pracovního trhu se podílí hned několik faktorů. Jsou jimi především segregace pracovního trhu, nerovnoměrné odměňování žen a mužů, nastavení prorodinné politiky státu a nedostatek míst v institucionálních zařízeních. Dostatek pracovních sil na pracovním trhu navíc vede k tomu, že zaměstnavatelé nemají potřebu přijímat zpět ženy, které se staly matkami a jejichž pracovní aktivita se podřizuje požadavkům a potřebám dítěte. Kvalitativní výzkum provedený pro tuto diplomovou práci je zaměřen na ženy/matky a na několik témat, která s mateřství a rodičovstvím velmi úzce souvisí. Jsou jimi reprodukce genderových stereotypů v rodinách, nerovnoměrné odměňování žen a mužů a zkušenost žen/matek s návratem na pracovní trh. Provedený výzkum zjistil, že ze strany zaměstnavatelů dochází nejen k porušování antidiskriminačního zákona, ale v některých případech i porušení zákoníku práce. Tyto zkušenosti mohou posloužit i dalším rodičům/matkám jako návod k tomu, co od svých zaměstnavatelů mohou očekávat a co si nenechat líbit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 381 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavlík, Patrik
2 Pavlík, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.