Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syndrom vyhoření u učitelské profese
Semrádová, Michaela ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelské profese. Definuje syndrom vyhoření, popisuje jeho příčiny a příznaky. Dále popisuje učitelství jako pomáhající profesi a věnuje se zátěžovým situacím ve škole. V poslední kapitole jsou popsány různé strategie předcházení syndromu vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres
Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult
Horská, Kristýna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje pedagogicko-psychologickému modulu a univerzitnímu základu v rámci strukturovaného studia učitelství na pedagogických fakultách. V devíti kapitolách je představeno všech devět pedagogických fakult. Jsou seřazeny abecedně podle města, ve kterém sídlí. Jako první jsou analyzovány předměty pedagogicko-psychologického modulu v bakalářském a posléze navazujícím magisterském studiu. Následuje analýza univerzitního základu ve stejném pořadí. V centru pozornosti je skladba předmětů, jejich kreditní ohodnocení, časová dotace, forma výuky a období, ve kterém jsou vyučovány. Je poukázáno na případné změny za uplynulé akademické roky. Jednotlivé kapitoly doprovází tabulky. Závěrečná desátá kapitola si všímá shodných a rozdílných znaků mezi fakultami. Klíčová slova Pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plán
Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Teoreticko-empirická diplomová práce "Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka" si klade za cíl zmapovat problematiku sebepojetí v kontextu školního prostředí. Zabývá se především sebepojetím žáka a možnostmi jeho utváření osobami působícími ve výchovně vzdělávacím procesu. Snaží se nalézt příčiny, které mohou být důvodem školní neúspěšnosti a neprospívání žáka. Následně nabízí možná řešení, jež mohou vést k formování žákovy osobnosti, k rozvoji jeho sebepojetí a kterých může učitel při vyučování využít. Cílem empirické části je v první řadě prozkoumat vzájemnou souvislost mezi sebepojetím žáka, učitelovým hodnocením úrovně (školního) sebepojetí žáka a prospěchem žáka. Klíčová slova: jáství, osobnost, sebepojetí, učitel, žák, školní úspěšnost a neúspěšnost, sebevědomí, sebehodnocení, pedagogicko-psychologická diagnostika, úroveň (školního) sebepojetí žáka, prospěch
Adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich potřeby při nástupu na ZŠ
Havrdová, Klára ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá adaptací dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich potřebami při nástupu na základní školu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se věnuje tématu základní školy a jejích činitelů, které mají na adaptaci dítěte s OMJ vliv, vymezuje funkci školy a proces socializace. Zaměřuje se také na třídní kolektiv, dynamiku školní třídy, roli učitele a třídnická setkávání. Dále se zabývá vymezením pojmu dítě s odlišným mateřským jazykem a příslušné legislativě. V závěru teoretické části je popsán proces adaptace dítěte na základní školu a specifika týkající se adaptace dítěte s OMJ se zaměřením na jeho potřeby při nástupu do školy. V empirické části je realizován kvantitativní výzkum zaměřený na učitele 1. stupně základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, zda třídní učitelé 1. stupně pracují pravidelně s třídním kolektivem na podpoře a rozvoji dobrého klimatu třídy s aktivním zapojením dětí s OMJ a jsou k tomu dostatečně vybaveni potřebnými znalostmi a dovednostmi. Data jsou získána pomocí dotazníkového šetření mezi 15 učiteli z 6 různých škol. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že učitelé jsou si vědomi, jak důležité je pravidelně pracovat s třídním kolektivem na podpoře dobrého klimatu s aktivním zapojením dítěte s OMJ. Stejně tak důležitou...
Pedagogický odkaz Janusze Korczaka
Skorková, Gabriela ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je analýza obrazu dítěte a jeho výchovy ve vybraných dílech Janusze Korczaka. Shrnout jeho filosofické zásady výchovy, poukázat na přínos jeho díla pro současnou pedagogiku a tím i na aktuálnost jeho myšlenek. Diplomová práce je teoretická a vychází z analýzy Korczakových textů a textů autorů, kteří se zabývají Korczakovým dílem. Zabývá se též současnými především polskými odkazy na jeho pedagogické dílo. Diplomová práce je rozdělena do pěti větších celků. První a druhá pojednávají o Korczakově životě. Popisují jeho jednotlivá období a Korczak je v těchto částech práce představen v rozmanitých rolích, které během svého života zastával. Dále se práce zabývá pedagogickým dílem a filosofií výchovy Janusze Korczaka, především tématem lidské důstojnosti a právy dítěte, jeho autonomií, obrazem vychovatele a pedagogickými metodami využívanými v práci s dětmi. Osobnost Janusze Korczaka je zde propojena s motivem sebeobětování a tato tématika je probírána z možných motivů jeho oběti. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, výchova, filosofie výchovy, důstojnost a práva dítěte, autonomie, sebeobětování
Edukace a aktivizace seniorů v zařízení sociálních služeb
Kratochvílová, Marcela ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
(česky) Tato práce se věnuje výběru edukačních možností seniorů s akcentem na klienty sociálních zařízení, kde ne vždy bývá dostatek erudovaných pracovníků, kteří by byli schopni a ochotni připravovat aktivizační programy dle nejniternějších potřeb ubytovaných seniorů. Kvalitu života dožívajícího a mnohdy těžce nemocného seniora je možné prostřednictvím vhodně zvolených aktivit udržet nebo alespoň zpomalit její pokles tak, aby do poslední chvíle cítil, že jeho život má smysl. V Teoretické části práce je pozornost věnována hlavnímu teoretickému rámci vzdělávání seniorů - gerontagogice a z ní vycházejícím formám vzdělávání seniorů. Jednak se jedná o aktivity blízké akademickému prostředí - akademie třetího věku a jim podobné a jednak o širokou škálu aktivizačních technik, z nichž je největší prostor dán reminiscenční terapii. Zjednodušeně je možné říci, že tyto dvě skupiny edukačních aktivit tvoří jakési pomyslné hraniční body ve vzdělávání seniorů - akademie třetího věku a jim podobné pro samostatné, soběstačné, dostatečně motivované a vitální seniory, zatímco druhá skupina je spíše zacílena na klienty sociálních zařízení, kteří trpí řadou omezení např. zdravotního rázu, chybí jim motivace a ztrácejí smysl života. Praktická část diplomové práce detailně popisuje konkrétní variantu realizovaného...
Psychohygiena profesionální chůvy
Opatová, Šárka ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnými možnostmi psychohygieny profesionální chův, působících přímo v rodinách klientů, a všech aspektů, k tomu se pojících. Práce je rozdělena na dvě časti: část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů a jevů popisujících problematiku ohledně podstaty a předpokladů pro výkon práce profesionální chůvy. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, zjišťující, jak celkově vnímají profesionální chůvy praktikování psychohygieny ve své profesi. K jeho uskutečnění byla použita metoda polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondentkami, které vykonávají profesi chůvy přímo v rodinách. Výsledky výzkumu ukazují, že profesionální chůvy jsou si vědomy výhod a účinnosti však jako omezen různými okolnostmi. I přes tato omezení si chůvy vždy na způsob, jak se motivovat a překonat náročné situace. Čím jsou zkušenější, tím se vše stává v jejich práci snazší. Klíčová slova: Možnosti a význam psychohygieny, stres, chůva, profesionalizace, kompetence, současná
Raná péče a inkluzivní vzdělávání dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami
Holemá, Anežka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Ve své diplomové práci vycházím ve velké míře z praktických zkušeností získaným v rámci praxe v předškolním zařízení, jehož součástí je Speciální pedagogické centrum. Zabývám se primárně specifiky daného předškolního zařízení, odborného pracoviště a jejich vzájemné spolupráce. Popisuji realizaci inkluzivního vzdělávání v daném zařízení. Hlavním tématem práce je pojmenování a definování hlavních faktorů, které ovlivňují úspěšnou realizaci inkluzivní péče. Metodologií výzkumu je případová studie. Jako hlavní metodu sběru dat jsem zvolila strukturované rozhovory a studium dokumentace. Cílem práce je předložení funkčních a praktických doporučení pro jiná předškolní zařízení, která by jim mohla pomoci při realizaci inkluzivního vzdělávání. Klíčová slova: Raná péče, inkluze, předškolní vzdělávání, speciálně pedagogické centrum, podpůrná opatření, odborní pracovníci
Násilí jako součást zkušeností migrantů a možností jeho řešení
Saliakhova, Anastasiia ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Násilí jako součást zkušeností migrantů a možnosti jeho řešení" pojednává o problematice násilí spáchaného na migrantech, které souvisí s jejich zkušenostmi během pobytu v České republice. Cílem práce je zjišťování nejčastějších typů násilí, s kterými se cizinci během svého pobytu setkávání, zkoumání již existujících metod řešení daného problému a předložení vlastních návrhů na řešení problému z pohledu migrantu, žijícího v České republice. Teoretická část definuje pojetí násilí a zaměřuje se na jeho rozdělení. Významná část je věnována věnovala popisu stávajícího systému pomoci migrantům v dnešní České republice a také zkušenostem s integrací cizinců v zemích západní Evropy. Praktická část je zaměřena na existující typy násilí, s kterými se migranti v České republice nejčastěji setkávají. Výzkum je proveden pomocí kvalitativní analýzy dat. Soubor respondentů tvoří skupina pěti migrantů, žijících v České republice a nemajících české občanství. Závěr práce tvoří představení již existujících metod řešení problému násilí spáchaného na migrantech a představení vlastních návrhů ke zvážení.
Pedagogické ovlivňování volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením
Zlobická, Andrea ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá pedagogickým ovlivňováním volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením. Charakter práce je teoreticko-empirický. Cílem práce je zjistit organizaci volnočasových aktivit v Jedličkově ústavu a školy a přiblížit pedagogické ovlivňování volného času v této instituci. Zjistit jeho míru, způsob a dopad na fyzickou a psychickou stránku osob s tělesným a kombinovaným postižením. Teoretická část vychází z odborné literatury, která se zaobírá osobami s tělesným a kombinovaným postižením a pedagogickým ovlivňováním volného času těchto osob. Praktická část obsahuje výzkum smíšený, který je kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum probíhal pomocí online rozhovorů s vedoucími vychovateli Jedličkova ústavu a školy a přiblížil konkrétní organizaci volnočasových aktivit ve třech úsecích Jedličkova ústavu a školy - dvou týdenních stacionářů a školním klubu. Na základě odpovědí z rozhovorů bylo zjištěno, že organizace volnočasových aktivit v týdenních stacionářích je odlišná od organizace ve školním klubu, a to zejména v časové podpoře a možnostech volnočasových aktivit. Výzkum kvantitativní se uskutečnil pomocí online dotazníku pro pedagogy volnočasových aktivit v Jedličkově ústavu a školy a zjistil míru a způsob ovlivnění pedagogem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Sedláčková, Dagmar
2 Sedláčková, Dana
1 Sedláčková, Danica
2 Sedláčková, Darina
2 Sedláčková, Denisa
2 Sedláčková, Dominika
1 Sedláčková, Dorota
1 Sedláčková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.