Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komplexní metodika webových auditů.
Sekulová, Kateřina ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Téma rigorózní práce: Komplexní metodika webových auditů Webová stránka často zprostředkovává první setkání uživatele s osobou, firmou či institucí a v elektronickém světě může plnit funkci jakési její pomyslné vizitky. Proto by webová stránka měla být v ideálním případě přiměřeně rychle načtená, abychom neodešli ke konkurenci dříve, než ji otevřeme a měla by mít příjemný design, abychom se na ní rychle zorientovali. Také by měla být přínosná svým obsahem, přístupná všem a v neposlední řadě také plnit cíle, pro které byla vytvořena. O to, aby webové stránky správně plnily svou funkci, se starají webdesignéři, programátoři a zřizovatelé stránek. To, jestli jsou všechny podmínky přístupnosti, použitelnosti, technického zpracování a další kritéria související se správnou funkčností naplněna, prověří nejlépe audit webových stránek, prováděný buď testováním přímo v průběhu jejich tvorby (podle většiny odborníků ideální metoda) nebo až po jejich dokončení. Na trhu dnes působí velký počet firem, které audity nabízí, přičemž každá z nich může zákazníkům nabídnout svůj úhel pohledu, zkoumání podle odlišných kritérií a zpracování auditu různými metodami. První polovinu práce bude proto tvořit přehled různých pohledů, jejichž optikou je možné kvalitu webu zkoumat a autorů, kteří určitou konkrétní metodiku při...
Působení značky v prostředí sociálních médií
Jindra, Martin ; Lipková, Helena (oponent) ; Očko, Petr (oponent)
Působení značky v prostředí sociálních médií Abstrakt Předložená práce se zabývá působením obchodních značek v prostředí sociálních médií. Značka, která má kromě funkčního významu i symbolický význam, slouží jako spojnice mezi produktem, službou nebo firmou a (potencionálními) zákazníky. Na její hodnotu má tak vliv řada faktorů. Jak by měla být značka vedena v sociálních médiích, v prostředí, které je tak odlišné od prostředí masových médií, řeší následující text, který počínání značky zasazuje do širšího teoretického kontextu nástupu nové formy komunikace (síťové komunikace many-to-many). Předložena jsou doporučení, jak pracovat s komunitou a obsahem kolem značky. Dále jsou pak představeny nové marketingové nástroje v sociálních médiích jako šuškanda, doporučení nebo virální marketing. I samotné značce mohou sociální média za předpokladu kvalitního monitoringu přinášet výhody, nejenom spotřebitelům. Rozebrány jsou zejména následující: péče o zákazníky, tracking značky, vyhodnocování reklamních kampaní, získávání zpětné vazby a podnětů pro zlepšení a alertovací systém. Naslouchání sociálním médiím je představeno ve smíšeném výzkumu, ve kterém jsou monitorovány tři značky českých mobilních operátorů a s jejich zástupci jsou pak analyzována naměřená data. Rovněž je prezentováno aktuální působení zmíněných...
Role ratingových agentur ve světové krizi
Kratochvíl, Jan ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Ivánek, Jiří (oponent)
Práce se zabývá vlivem ratingových agentur ve finanční krizi. Cílem práce je posoudit, jak velkou měrou se ratingové agentury podílely na vzniku poslední finanční krize, započaté pádem Lehman Brothers v roce 2008. Hlavní otázkou je, zdali ratingové agentury jednaly nevědomě nebo záměrně a jaké faktory přispěly nejvíce na vznik finanční krize a jak se s nimi mohly ratingové agentury vypořádat a ovlivňovat je. Práce se také věnuje regulacím ratingových agentur a jejich správností. V úvodní části je popisován rating a jeho aspekty z teoretického hlediska. V druhé, praktické části, je popisován skutečný stav oblasti ratingu před a v poslední finanční krizi.
Finanční služby v prostředí nových médií
Dubois, Julien ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Hacker, Pavel (oponent)
Bc. Julien Dubois Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Diplomová práce Finanční služby v prostředí nových médií Abstrakt v českém jazyku Předložená práce se zabývá přechodem finančních služeb z tradičního odvětví do prostředí nových médií, které je tvořeno zejména Internetem a jeho sociálním aspektem, sociálními sítěmi a sociálními komunitami z reálného a virtuálního světa. Na závěr práce nastiňuji možnou podobu finančních služeb v roce 2020 s ohledem na další vývoj nových médií.
Nové trendy v systémech pro platby za digitální obsah
Horáčková, Lenka ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na nové trendy v systémech pro platby za digitální obsah. V úvodní kapitole jsou stručně popsány stávající druhy elektronických platebních systémů. Další část práce představuje zahraniční výzkumy a studie dané problematiky a srovnává jejich výsledky s výstupy dotazníkového šetření uskutečněného v rámci zpracování diplomové práce. Následující kapitoly jsou věnovány českým i zahraničním elektronickým platebním systémům se zaměřením na prodej digitálního obsahu, obecný vývoj českých mikroplatebních systémů a srovnání funkcionalit daných systémů pro účely vypracování souhrnu doporučení pro vybrané subjekty zapojené do oblasti elektronické komerce. Následující části práce jsou zaměřeny na identifikaci nových trendů v oblasti zpoplatňování českého i zahraničního mediálního obsahu a prezentaci výsledků výzkumné části diplomové práce ve formě dotazníkového šetření. Jádro práce spočívá v identifikaci hlavních problémů rozvoje elektronických platebních systémů, identifikaci nových trendů ve zpoplatňování mediálního obsahu a vypracování souhrnu doporučení pro vybrané subjekty v oblasti elektronické komerce dle poznatků získaných v rámci zpracování diplomové práce.
Informační ekonomika a její aplikace v oblasti vzdělávání informačních pracovníků
Dohnalíková, Markéta ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent)
Diplomová práce "Informační ekonomika a její aplikace ve vzdělávání informačních pracovníků" si klade za cíl definovat základní východiska a pojmy této oblasti lidského vědění, analyzovat stav výuky informační ekonomiky na vysokých školách v České republice a popsat vybraná témata oboru, která jsou v současné době diskutována odbornou veřejností. Práce popisuje informační a komunikační technologie, vývoj samotné ekonomie, asymetrii informací, elektronickým podnikáním a obchodováním, roli informace v ekonomice, problémy organizační hierarchie v prostředí informační ekonomiky, informačně- technologické paradigma a vliv informací na společnost. Tato teoretická část práce je pak přenesena do elektronického vzdělávacího kurzu. Tento kurz může sloužit ke vzdělávání informačních specialistů. Součástí práce je také dotazníkové šetření výuky informační ekonomiky na vysokých školách v České republice a rešerše stavu výuky tohoto předmětu na světových universitách.
Tři vývojové etapy e-governmentu
Simandl, Jan ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou eGovernmentu na úrovni USA, EU a ČR v rámci tří vymezených vývojových etap. Cílem práce je identifikace rozdílných trendů a přístupů v procesu elektronizace správních agend. Analyzuje relevantní legislativní dokumenty a klíčové iniciativy, jenž k vývoji eGovernmentu přispěly na lokální úrovni zkoumaných regionů. Poslední kapitola práce pak obsahuje také stručný nástin budoucnosti eGovernmentu.
Bannerová reklama na Internetu: Minulost, přítomnost, budoucnost
Pastuchová, Markéta ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Matěj (oponent)
Cílem této diplomové práce je podrobné představení problematiky bannerové reklamy, vysvětlení klíčových pojmů spjatých s tímto fenoménem a seznámení s historií, současností i novými trendy v této oblasti. Součástí je zasazení bannerové reklamy do širšího rámce internetového marketingu, historický vývoj a popis bannerových formátů nebo měření efektivity pomocí různých metod jako je click-through rate či dwell rate. V práci se věnuji jak bannerové slepotě, tak novým trendům jako je behaviorální či HTML5 reklama i umístění bannerů na nových platformách (mobilní stránky či komunitní weby). Na základě literárních pramenů, praktické části i za využití zkušeností z praxe je pak vyvozeno několik doporučení. Ta by měla vést k vyšší efektivitě bannerových kampaní.
Využití gamifikace ke zvýšení motivace studentů ve vysokoškolském vzdělávání
Češková, Anna ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou gamifikace a její implementací v informačním systému Univerzity Karlovy se zaměřením na studenty. Popisuje principy gamifikačních prvků ve vztahu k uživatelským potřebám. Podrobně zkoumá proces vědomí, motivace, vůle a optimálního prožitku. V práci jsou popsány typologie osobností v kontextu motivací a herních prvků. Zvolenou typologií pro návrh gamifikace je typologie MBTI s Keirseyho temperamenty. Obsahuje sestavený žebříček gamifikačních prvků na základě míry motivace ve vztahu k osobnostem. Hodnotí vzdělávací systém v České republice z pohledu využití gamifikačních prvků a zaměření na různé typy osobností. Hlavní částí práce je návrh implementace gamifikačních prvků do informačního systému a gamifikace diplomové práce. Každému prvku byla navržena možná podoba v informačním systému Univerzity Karlovy [Autorský abstrakt].
Fenomén digitální propasti v době rozvoje demasifikovaných médií
Pečiva, Martin ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Závěrečná práce se zabývá zmapováním využití síťových médií jako jednoho z nástrojů politické komunikace během událostí, které jsou nazývány arabské jaro (arabské revoluce). Vychází z hypotézy, že někteří lidé v nedemokratických zemích dokážou efektivně nakládat s informacemi a dokážou je efektivně šířit mezi sebou a za hranice své země pomocí síťových médií. To vše i přes to, že v těchto režimech existuje cenzura, omezení nebo blokace internetu. Přináší poznatky o tom, že využití síťových médií spočívá v tom, že pomáhají informovat okolní svět o dění v zemi, ve které probíhají protesty nebo nepokoje. Sociální sítě nesloužily k organizaci a koordinaci protestů, jak jim bylo v médiích často přičítáno. Síťová média fungovala spíše jako alternativní informační kanál směrem ven ze země.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.