Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie PASS - od výzkumů k intervenci
Khánská, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vznik a obsah teorie PASS (plánování, pozornost, současné a postupné zpracovávání informací). Také je uvedena teorie Zpracovávání informací R. A. Luriji, ze které teorie PASS vychází. Práce se zabývá metodami CAS a CAS2 (Cognitive Assessment System), které umožňují procesy PASS diagnostikovat a jsou popsány možné intervence, které jsou na teorii PASS založeny. Je uvedeno množství výzkumů, které zkoumaly, jak je CAS schopen rozpoznávat specifické skupiny dětí (např. děti s ADHD, Downovým syndromem), a které ověřovaly, zda jsou intervence účinné. Návrh výzkumu zkoumá, jak se procesy PASS projevují ve školní činnosti, přičemž se zaměřuje na žáky prvního stupně základní školy. Výzkum by mohl být podkladem pro využití intervencí i v rámci běžné výuky, které by tak mohly napomáhat efektivnímu rozvoji PASS procesů. Klíčová slova: teorie PASS, plánování, pozornost, současné zpracovávání informací, postupné zpracovávání informací, Cognitive Assessment System, intervence
Syndrom vyhoření u žáků středních škol
Pechancová, Jana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá novým jevem, školním vyhořením. Podává přehled základních problémů s ním spojených, různých příčin a proměnných, které při jeho rozvoji hrají roli. V úvodní části je stručná charakteristika vývojového období adolescence, které je kritickým obdobím pro rozvoj školního vyhoření. V práci je podrobněji rozpracována funkce vzdělávání v adolescenci, ve vztahu k němu je zmíněna role spolužáků, školní třídy a školy, učitelů a rodičů. Podrobně se práce zabývá stresory ve školním prostředí a stresem dospívajících vyplývajícím z nároků studia. Následuje popis původního konceptu syndromu vyhoření, ze kterého se školní vyhoření vydělilo. Předkládá různé definice a různá pojetí burnout syndromu, popisuje příčiny, osobnostní charakteristiky vedoucí k vyhoření, projevy a jeho průběh. Ve výzkumné části je popsána adaptace dotazníku School Burnout Inventory, který byl přeložen a rozšířen. Popisuje základní psychometrické charakteristiky nově vytvořeného Dotazníku školní vyhoření, který byl ověřován na vzorku 323 žáků z pěti středních škol, z toho dvou gymnázií, v Praze. Výzkum prokázal zajímavé souvislosti míry školního vyhoření a typu školy a také prokázal vztah školního vyhoření a dosahovaných průměrných známek z českého jazyka a matematiky. Ze závěrů vyplývá, že je třeba ještě rozšířit...
Hodnotové orientace u adolescentů a v rané dospělosti
Morávková, Kateřina ; Uhlář, Pavel (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hodnot a hodnotových orientací. Hodnoty jsou zde zpracovány jako jedno z dílčích témat širšího obsahového celku motivace. V této souvislosti jsou hodnoty zařazeny do struktury spolu s dalšími motivačními systémy. V podobě účelné pro pochopení problematiky hodnot se práce zabývá obecnějšími charakteristikami motivace. Hodnoty a hodnotové orientace jsou rozpracovány pomocí nástinu některých vybraných teorií. Pozornost je věnována také vývojové komponentě hodnot, a to se zvláštním zřetelem na vývojová období adolescence a mladé dospělosti Z tohoto teoretického základu přímo vychází empirická část, která obsahuje návrh kombinovaného výzkumného projektu. Tento projekt se zaměřuje na získání základního vhledu do problematiky hodnotových orientací adolescentů a mladých dospělých a v tomto kontextu nastiňuje téma morální motivace. Klíčová slova: hodnoty, hodnotové orientace, adolescence, raná dospělost
Vliv zprostředkovaného učení na rozvoj kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
Janoušková, Lenka ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá využitím Feuersteinovy teorie zprostředkovaného učení ve školní výuce první třídy základní školy. Shrnuje základní informace o Feuersteinově díle a teoriích zkušenosti zprostředkovaného učení a strukturální kognitivní modifikovatelnosti. Dále se věnuje uplatnění teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve výuce první třídy základní školy. V této souvislosti charakterizuje období mladšího školního věku a roli učitele. Ústřední téma práce, teorie zkušenosti zprostředkovaného učení, představuje přístup zaměřený na proces a strukturu myšlení. Aplikace této teorie je zacílená na celkový kognitivní rozvoj jedince, především na rozvoj myšlení. Hlavním cílem této práce je představit možnosti využití teorie zprostředkovaného učení ve školní výuce a přispět tak k šíření této u nás nově vznikající metodiky, kterou pokládám z hlediska pedagogické psychologie za obohacující a smysluplné rozšíření způsobu výuky významně podporující kognitivní vývoj dětí.
Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení
Petráňová, Tereza ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První se zabývá charakteristikou dítěte batolecího věku. Zmíněny jsou v ní jednotlivé fáze vývoje dítěte. Druhá kapitola se věnuje herním aktivitám dítěte, třetí charakterizuje jeselskou péči v České republice i v zahraničí. Čtvrtá kapitola obsahuje shrnutí celé teoretické části. Výzkum v empirické části spočívá v analýze herní interakce dvouletých a tříletých dětí s vychovatelkou v jeselském zařízení. Sledovány byly tyto projevy dětí: vokalizace, pohledy na jiné osoby a vyjádření emocí, motorická aktivita, preference jednotlivých hraček, vzájemný fyzický kontakt mezi vychovatelkou a dítětem. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu V.I.P. (Video Interactive Procesor) a MS Excel. Příslušná data jsem porovnala celkově mezi jednotlivými dětmi, ale i z hlediska rozdílů mezi chlapci a děvčaty. Klíčová slova: batole, herní interakce, jeselská péče, vychovatelka v jeslích, vývoj dítěte, rodičovská péče
Podpora rodičů dětí s vývojovými obtížemi
Štěchová, Dominika ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na podporu rodičů dětí s poruchami autistického spektra. Zabývá se stresem, který rodičovství takového dítěte může přinášet a jeho zvládáním. Mapuje vnější i vnitřní faktory, které mohou rodičům napomáhat život s dítětem s poruchou autistického spektra zvládat. Na fakt narození dítěte s postižením se tato práce dívá jako na trauma, které může být podnětem k posttraumatickému růstu. Součástí bakalářské práce je i výzkumný projekt v podobě akčního výzkumu. Výzkum bude zaměřen na vytvoření designu podpůrné rodičovské skupiny, ve které budou využity prvky arteterapie a psychoterapeutické práce s tělem. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, rodiče dětí s PAS, posttraumatický růst, stres, podpůrné skupiny
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Adolescentní partnerský vztah
Beníčková, Tereza ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Adolescence je obdobím, ve kterém se formují a rozvíjí první partnerské vztahy. Ty jsou významné pro vývoj adolescenta v několika oblastech, jimiž jsou například identita a přátelské a rodinné vztahy. Co se týče přítomnosti tohoto fenoménu v adolescentní populaci, ukazuje se, že v nezanedbatelném procentu mají zkušenost s partnerským vztahem již raně adolescentní jedinci a s postupujícím věkem se výskyt i délka trvání těchto vztahů zvyšuje. Mezi dospívajícími jedinci se ovšem objevují rozdíly v závislosti na jejich etnokulturní příslušnosti. Co se týče vývoje partnerských vztahů v adolescenci, většina teorií zdůrazňuje vrstevnickou skupinu jedince jako primární prostředí pro jejich formování. Se stoupajícím věkem adolescentů se rovněž bez další závislosti na vrstevnické skupině mění kvalita partnerských vztahů. Obecně směřují k větší fyzické a emocionální intimitě mezi partnery a objevuje se péče, oddanost a společná budoucí perspektiva páru. Nedílnou součástí partnerských vztahů adolescentů je sexualita ve všech svých projevech. Možnost jejího vyjádření je ovšem závislá na kultuře, ve které adolescent žije. V části návrhu výzkumu předkládám projekt, který by především srovnával českou a vietnamskou adolescentní populaci žijící v ČR co do přítomnosti partnerských vztahů. Výzkum by vycházel ze...
Využitelnost zpráv z psychologického vyšetření pro pedagogickou intervenci
Vetchá Puškášová, Irena ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
V pedagogicko-psychologické praxi patří ke standardním postupům psychologů provádět diagnostiku a výstupy z ní zpracovat do podoby zpráv z psychologického vyšetření, které mají poskytnout rodičům a učitelům vodítka k vhodné preventivní a intervenční práci s dětmi a dospívajícími s různorodými speciálními vzdělávacími potřebami. Nezřídka se však stává, že výstupy z vyšetření nejsou prezentovány dostatečně srozumitelně, v přiměřeném rozsahu a nestanou se tedy adekvátním zdrojem informací pro další práci vychovatelů. Předkládaná diplomová práce má za cíl přispět na základě popsaných teoretických východisek a kvalitativního výzkumu k rozšíření obecné poznatkové základny o reálné využitelnosti zpráv z psychologického vyšetření, realizovaného školským poradenským zařízením a možnostech optimalizace formy a obsahu těchto zpráv. Konkrétně jde o to, aby byly v maximální míře využitelné učitelem či výchovným poradcem při sestavování a realizaci individuálního vzdělávacího plánu žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy. Diplomová práce mapuje využitelnost různých druhů zpráv z vyšetření. Pro výzkum byla využita metoda dotazování. Cílovou skupinou výzkumu jsou učitelé základních škol, jimž byly prezentovány různé typy zpráv a byli tázáni na srozumitelnost zpráv a informace, které pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 KREJČOVÁ, Lenka
21 KREJČOVÁ, Lucie
3 Krejčová, Lada
2 Krejčová, Linda
21 Krejčová, Lucie
1 Krejčová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.