Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využitelnost zpráv z psychologického vyšetření pro pedagogickou intervenci
Vetchá Puškášová, Irena ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
V pedagogicko-psychologické praxi patří ke standardním postupům psychologů provádět diagnostiku a výstupy z ní zpracovat do podoby zpráv z psychologického vyšetření, které mají poskytnout rodičům a učitelům vodítka k vhodné preventivní a intervenční práci s dětmi a dospívajícími s různorodými speciálními vzdělávacími potřebami. Nezřídka se však stává, že výstupy z vyšetření nejsou prezentovány dostatečně srozumitelně, v přiměřeném rozsahu a nestanou se tedy adekvátním zdrojem informací pro další práci vychovatelů. Předkládaná diplomová práce má za cíl přispět na základě popsaných teoretických východisek a kvalitativního výzkumu k rozšíření obecné poznatkové základny o reálné využitelnosti zpráv z psychologického vyšetření, realizovaného školským poradenským zařízením a možnostech optimalizace formy a obsahu těchto zpráv. Konkrétně jde o to, aby byly v maximální míře využitelné učitelem či výchovným poradcem při sestavování a realizaci individuálního vzdělávacího plánu žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy. Diplomová práce mapuje využitelnost různých druhů zpráv z vyšetření. Pro výzkum byla využita metoda dotazování. Cílovou skupinou výzkumu jsou učitelé základních škol, jimž byly prezentovány různé typy zpráv a byli tázáni na srozumitelnost zpráv a informace, které pro...
Využitelnost zpráv z psychologického vyšetření pro pedagogickou intervenci
Vetchá Puškášová, Irena ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
V pedagogicko-psychologické praxi patří ke standardním postupům psychologů provádět diagnostiku a výstupy z ní zpracovat do podoby zpráv z psychologického vyšetření, které mají poskytnout rodičům a učitelům vodítka k vhodné preventivní a intervenční práci s dětmi a dospívajícími s různorodými speciálními vzdělávacími potřebami. Nezřídka se však stává, že výstupy z vyšetření nejsou prezentovány dostatečně srozumitelně, v přiměřeném rozsahu a nestanou se tedy adekvátním zdrojem informací pro další práci vychovatelů. Předkládaná diplomová práce má za cíl přispět na základě popsaných teoretických východisek a kvalitativního výzkumu k rozšíření obecné poznatkové základny o reálné využitelnosti zpráv z psychologického vyšetření, realizovaného školským poradenským zařízením a možnostech optimalizace formy a obsahu těchto zpráv. Konkrétně jde o to, aby byly v maximální míře využitelné učitelem či výchovným poradcem při sestavování a realizaci individuálního vzdělávacího plánu žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy. Diplomová práce mapuje využitelnost různých druhů zpráv z vyšetření. Pro výzkum byla využita metoda dotazování. Cílovou skupinou výzkumu jsou učitelé základních škol, jimž byly prezentovány různé typy zpráv a byli tázáni na srozumitelnost zpráv a informace, které pro...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.