Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Microeconomic Analysis for Evidence-Based Policy
Janský, Petr ; Bauer, Michal (vedoucí práce) ; Blundell, Richard (oponent) ; Galuščák, Kamil (oponent) ; Schneider, Ondřej (oponent)
Dizertace se zaměřuje na mikroekonomickou analýzu veřejných politik v České republice. Dizertace se skládá ze tří částí. První dvě se zabývají analýzou daňových politik, třetí část zkoumá rozdílné dopady inflace. První kapitola dizertace se zabývá analýzou daně z přidané hodnoty (DPH). Sazby DPH se nedávno měnily v České republice a v této kapitole simuluji dopad těchto reforem. Tyto reformy jsou příkladem změn v nepřímém zdanění, které mění ceny zboží a služeb, na které můžou reagovat domácnosti přizpůsobením svých výdajů. Nejdříve odhaduji behaviorální reakci spotřebitelů na změny cen v České republice aplikací spotřebitelského poptávkového modelu kvadratického téměř dokonalého poptávkového systému (QUAIDS) na základě dat Českého statistického úřadu o vývoji spotřeby domácností a cen mezi roky 2001 a 2011. Dále odvozuji odhady vlastních i křížových cenových a příjmových elasticit pro jednotlivé domácnosti. Pak používám tyto elasticity pro odhad dopadu změn v sazbách DPH, které byly navrhnuty nebo implementovány mezi roky 2011 a 2013, na změnu v domácnostmi poptávaném množstvím a vládních příjmech. Jedno z hlavních zjištění se týká rozdílu v různých odhadech dopadů na vládní příjmy: zohlednění behaviorální reakce spotřebitelů oproti statické simulaci snižuje odhadované změny o více než jednu...
Effect of education on health: The Czech Republic case
Pažitka, Marek ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Velká, pozitivní a kauzalní souvislost mezi vzděláním a zdravím člověka byla odhalena předchozím výzkumem. Tato studie se věnuje analýze tohoto vztahu v bývalém Československu. V mojí práci jsem využil soubory dat získané z průzkumu Survey of Health, Ageing, and Retirement in Europe (SHARE). Užívání jednoho ročního termínu pro nástup dětí do školy způsobuje continuum věku v této době, což lze využit pro identifikaci vlivu vzdělání na zdraví, které je v mé praci unikátně vytvořeno pomocí metody principálních komponentů z 30 různých otázek z SHARE. Při analýze jsem použil metodu instrumentalní proměnné, která je v mém případě měsíc narození. Nicméně, výsledky z prvního kola této metody naznačují, že instrumentalní proměnná není platná, protože korelace mezi měsícem narození a vzděláním je velmi nízká a nevýznamná. Toto platí i po změně proměnné pro vzdělaní i zdraví nebo po kontrole institutionalních změn, případně po povolení heterogeních efektů. Jako nejpravděpodobnější příčina se jeví fakt, že jsem s použitými daty nebyl schopen kontrolovat pro tkz. "non-compliers". Důsledkem toho je, že všechny výsledky týkající se souvislosti mezi vzděláním a zdravím jsou neprůkazné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Time Preferences of Ghanaian Cocoa Farmers
Sobková, Eva ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Proces přijímání nové zemědělské technologie v rozvojových zemích je zajímavé sledovat ze dvou důvodů. Přetrvávající rozdíl mezi potenciálním a realizovaným hektarovým výnosem je prvním z nich, druhým důvodem je fakt, že zemědělství je významným zdrojem obživy pro podstatnou část obyvatel třetího světa. Tato práce se pokouší analyzovat vztah mezi časovými preferencemi u ghanských pěstitelů kakaa a jejich rozhodnutím používat hnojiva, která jim jsou poskytnuta na bázi mikropůjčky. V práci jsou použity hlavně základní statistické testy, analýza kontingenčních tabulek a logistická regrese k tomu, abychom odhalili, zda trpěliví a časově konzistentní farmáři přistupují k přijetí nové technologie jinak, než ti netrpěliví a časově nekonzistentní. Také testujeme, zda jsou rozdíly v časových preferencích mezi farmáři různého pohlaví, věku, nebo dosaženého vzdělání, a nalézáme, že mladší farmáři mají sklon k větší netrpělivosti. Hlavním závěrem této práce je, že farmáři, kteří jsou netrpěliví a mají hyperbolické preference, vstoupí do programu s větší pravděpodobností, nenašli jsme však žádný významný vztah mezi časovými preferencemi a rozhodnutím opustit program na bázi mikropůjček. JEL Klasifikace C12, C14, D9, G2, O13, Q14 Klíčová slova Přijetí technologie, časové preference, mikropůjčka, rozvojové...
The Effect of Military Campaigns on Political Identitity: Evidence from Sherman's March
Kosík, Martin ; Korovkin, Vasily (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Používám vojenský pochod generála Unie Williama Shermana během Amer- ické občanské války k estimaci efektu válečného násilí a destrukce na poválečné volební chování a osobní identitu. Zaprvé, zkoumám jak tento pochod ovlivnil podporu Demokratické strany během 19. a 20. století. Zadruhé, vytvořil jsem několik proměnných na základě jak historických tak současných zdrojů k tomu abych zachytil sílu Jižanské identity. Tyto proměnné zahrnují podíl osob, které jsou pravděpodobně pojmenované po generálech Konfederace, re- lativní frekvenci ulic pravděpodobně pojmenovaných po osobnostech Konfed- erace a přítomnost pomníků Konfederace. Výsledky ukazují převážně malé a statisticky nevýznamné efekty pochodu na volební podíl Demokratů. Pro některé závislé proměnné, které zachycují jižanskou identitu, nacházím signi- fikantní pozitivní efekty, nicméně tyto výsledky nejsou robustní napříč různými specifikacemi modelu. Celkově výsledky naznačují, že Shermanův pochod neměl transformativní dopad na politiku a osobní identitu v Jihu Spojených států. viii
Shifting punishment on minorities: experimental evidence of scapegoating
Bauer, Michal ; Cahlíková, J. ; Chytilová, Julie ; Roland, G. ; Želinský, T.
This paper provides experimental evidence showing that members of a majority group systematically shift punishment on innocent members of an ethnic minority. We develop a new incentivized task, the Punishing the Scapegoat Game, to measure how injustice affecting a member of one’s own group shapes punishment of an unrelated bystander (“a scapegoat”). We manipulate the ethnic identity of the scapegoats and study interactions between the majority group and the Roma minority in Slovakia. We find that when no harm is done, there is no evidence of discrimination against the ethnic minority. In contrast, when a member of one’s own group is harmed, the punishment ”passed” on innocent individuals more than doubles when they are from the minority, as compared to when they are from the dominant group. These results illuminate how individualized tensions can be transformed into a group conflict, dragging minorities into conflicts in a way that is completely unrelated to their behavior.
How Parental Involvement Affects Education Outcomes of Their Children
Kantová, Klára ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Společné trávení času je pro blaho rodiny více než důležité, zejména v dnešní rychlé moderní době. Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi angažovaností rodičů do života svých dětí a výsledky dětí dosažené na střední škole. Dále zkoumá dopad překročení limitu mládeží na jejich dosažené vzdělání. Výsledek vzdělávání je reprezentován binární proměnnou, která označuje, zda respon- dent dokončil střední školu či nikoli. Výsledky většinou splňují naše očekávání. Výsledky podporují hypotézu pozitivního vlivu na výsledek vzdělání dítěte s vyšším zapojením rodičů a negativního vlivu, když dítě překročí limit. Přek- vapivé jsou výsledky z regresí, které používají proměnné pro nastavení limitů rodiči. Výsledky naznačují, že očekávaná pravděpodobnost dokončení střední školy klesá, když má dítě vyšší počet limitů. K odhadu kauzálních efektů zapo- jení rodičů jsme použili párování pomocí propensity skóre a logistickou regresi. Klasifikace JEL I21, J12, J13 Klíčová slova vzdělání, děti, rodina, angažovanost rodičů Název práce Jak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost je- jich dětí
Kapitoly z budovatelské literární kultury
Šámal, Petr ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent) ; Bauer, Michal (oponent)
Dne 7. dubna 1949 byl literární vedec a estetik Jan Mukarovský uveden do funkce rektora Univerzity Karlovy. Tradice žádala, aby svuj nástup doprovodil reprezentativní prednáškou presahující hranice jednoho oboru. Slavnostní proslov vydaný pozdeji pod názvem Socialistická stranickost ve vede o umení uvádela teze, podle níž stojí pred tehdejší vedou jeden základní úkol: uvést svuj stav v soulad se zásadne zmenenými výrobními vztahy a s celkovou prestavbou spolecnosti.! Pripomínka faktu, že nekdejší zakladatel literárnevedného strukturalismu stanul v cele nejvýznamnejší soudobé kulturní instituce práve v dobe pocínajícího stalinismu a že v této chvíli manifestacne zavrhl své drívejší teorie, nestojí v úvodu predkládané práce náhodou. Budovatelská literární kultura, která je predmetem našeho zájmu a jíž rozumíme celek literárních aktivit odehrávajících se na prelomu ctyricátých a padesátých let 20. století v rámci uzavreného komunikacního prostoru vymezeného novou státní mocí, je totiž cástí soudobé ceské literární historie a historiografie vnímána jako pokus o zpretrhání veškerých dosavadních tradic a vazeb ceské kultury a o její maximální pripodobnení cizímu, totiž sovetskému vzoru (napr. BAUER 2003, KNAPÍK 2004, PEšEK 1998). A práve prípad Jana Mukarovského, vedce, jehož teorie se formovaly v tesném kontaktu...
Using survey questions to measure preferences: lessons from an experimental validation in Kenya
Bauer, Michal ; Chytilová, Julie ; Miguel, E.
Can a short survey instrument reliably measure a range of fundamental economic preferences across diverse settings? We focus on survey questions that systematically predict behavior in incentivized experimental tasks among German university students (Becker et al. 2016) and were implemented among representative samples across the globe (Falk et al. 2018). This paper presents results of an experimental validation conducted among low-income individuals in Nairobi, Kenya. We find that quantitative survey measures -- hypothetical versions of experimental tasks -- of time preference, attitude to risk and altruism are good predictors of choices in incentivized experiments, suggesting these measures are broadly experimentally valid. At the same time, we find that qualitative questions -- self-assessments -- do not correlate with the experimental measures of preferences in the Kenyan sample. Thus, caution is needed before treating self-assessments as proxies of preferences in new contexts.\n
Investigation of cross-country differences in student performance in standardized tests: the role of modern and traditional teaching methods
Ptáčníková, Marie ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Jaké metody výuky ve třídě jsou nejúčinnější, aby se zlepšily výsledky žáků, je velmi diskutované téma. O dopadu napříč zeměmi je však známo málo a literatura poskytuje nejasné závěry. V této práci rozšiřujeme portfolio zemí a analyzujeme roli moderních a tradičních výukových metod na výsledky žáků ve standardizovaných testech ve 43 zemích. Naše analýza se provádí ve dvou krocích a je typickým příkladem hierarchického lineárního modelování (HLM). V prvním kroku provedeme metodu fixního efektu žáka, abychom zohlednili většinu problémů s nenáhodným rozdělením žáků do škol a tříd. Identifikujeme pozitivní, negativní nebo žádný vliv moderních či tradičních výukových metod na výsledky žáků v daných zemích. Tato zjištění jsou neocenitelné pro tvůrce politik, jelikož naznačují, že neexistuje jeden univerzální přístup k moderním nebo tradičním metodám výuky za účelem zlepšení výsledků žáků. Jelikož je pozorována velká variace mezi zeměmi, pokračujeme dále a zkoumáme, jaké charakteristiky zemí by mohly vysvětlit mezinárodní rozdíly. Bayesiánská metoda průměrování modelů (BMA) asistuje s modelovou nejistotou a výběrem konkrétních proměnných. Naše zjištění naznačují, že kultura v dané zemi, přesněji řečeno kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě a vztah k budoucnosti, která popisuje rigiditu země v chování a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 BAUER, Martin
1 BAUER, Miroslav
5 Bauer, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.