Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategická komunikace témat udržitelné městské mobility
Běnek, Ondřej ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
| DP Strategická komunikace témat udržitelné městské mobility | Běnek Cílem diplomové práce je popsat a definovat typ, témata komunikace a dobrou praxi postupů a přístupů, které jsou efektivní při získávání podpory vůči udržitelné (zejména městské) dopravě v kontextu institucionální strategické komunikace v českých/evropských podmínkách. To vytváří vhodný teoretický rámec pro tvorbu strategií na úrovni samospráv a vkládá úředníkům, odborníkům a politikům do rukou nástroj, který jim umožní strategickou komunikaci efektivně využít pro zlepšování podmínek života ve městech. Teoretická část rozebírá funkci veřejného městského prostoru, zejména pak jeho dopravní funkci, představuje různé způsoby dopravy (automobilová, pěší, cyklistická, veřejná hromadná a jejich kombinace) a nabízí popis jejich vlivů na město a jeho obyvatele, také poukazuje na postupný vývoj dopravního režimu a diskutuje přístupy a politiky, které podporují udržitelné způsoby dopravy. Dále rozebírá obor strategické komunikace jako nástroje pro podporu udržitelné dopravy, zejména z institucionálního pohledu a popisuje komunikaci změny, zapojené stakeholdery a komunikovaná témata. Praktická část popisuje...
Jak si říkat o finanční dary: experimentální přístup k fundraisingu na sociálních sítích
Hamrová, Alžběta ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Cílem této práce bylo porovnat účinnost různých psychologických efektů využívaných ve fundraisingu a určit, které z nich jsou nejvíce efektivní při podněcování lidí k dárcovskému chování v digitálním prostředí. Výzkum spočíval v terénním experimentu, který pomocí reklam na sociálních sítích organizace UNICEF Česká republika testoval následující prvky charitativních výzev: rámování ziskem a ztrátou, typ sdělení (statistická či anekdotická informace) a využívání inkluzivních či exkluzivních jazykových formulací. Na základě analýzy dat nebyly zjištěny za použití výše uvedených metod žádné statisticky významné rozdíly ve formování záměru darovat. Výsledky tak z velké části nepotvrdily závěry předchozích laboratorních experimentů, což je následně relativně rozsáhlým způsobem zasazeno do širšího kontextu replikovatelnosti sociálněvědních studií. V práci je vyzdvižena důležitost zachování určitého odstupu při zavádění strategií založených na poznatcích z laboratorních výzkumů do praxe. Důvodem k obezřetnosti jsou jednak zkreslení spojená s publikací studií, jednak různé podmínky, ve kterých výzkumy probíhají a které mohou ovlivňovat účinnost jednotlivých fundraisingových taktik. Hlavní přínos této práce spočívá ve vysoké ekologické validitě terénního experimentu a následné demonstraci výzev spojených s...
Role sociálních sítí při vzniku, v průběhu a během léčby poruchy příjmu potravy
Doležalová, Adéla ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Rozšířenost a vliv sociálních sítí, zejména u mladší generace, se neustále zvyšují. Rostou tím i obavy týkající se možných negativních dopadů na psychické zdraví uživatelů, a to zejména těch citlivějších a náchylnějších vůči vnějším vlivům. Tématem této bakalářské práce je role sociálních sítí při vzniku, v průběhu a během léčby poruchy příjmu potravy. Teoretická část práce poskytuje náhled do problematiky poruchy příjmu potravy, sociálních sítí a také načrtne možné pozitivní a negativní aspekty, které sociální sítě ve vztahu k tomuto onemocnění přinášejí. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu, konkrétně hloubkových rozhovorů. Respondentkami jsou mladé ženy, kterým porucha příjmu potravy byla v minulosti diagnostikována. Cílem výzkumu je poskytnout hlubší pochopení vztahu mezi sociálními sítěmi a poruchou příjmu potravy z hlediska postihnutých jedinců, zjistit, jakou roli sociální sítě hrály v jednotlivých stádiích jejich onemocnění a také identifikovat konkrétní pozitivní a negativní aspekty, které využívání sociálních sítí v kontextu PPP přináší.
Případová studie značky MADMONG jako příklad marketingu na platformě Twitch
Pecíková, Laura ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jakými marketingovými nástroji se značka MADMONQ vypracovala na svou současnou stabilní pozici na česko-slovenské videoherní a streamovací scéně. Značka, původně startup, se proslavila tím, že přinesla na trh první nutriční doplněk pro hráče videoher. A prorazit se jí podařilo zejména díky platformě Twitch. Kvalitativní výzkum je proto zasazen do kontextu historie a charakteristiky platformy Twitch, game marketingu, fenoménu streamování a influencer marketingu. Samotný výzkum, jehož výsledkem je ucelená případová studie značky MADMONQ, je založen na hloubkovém rozhovoru se zakladatelem a současným CEO společnosti Michalem Nogou, na analýze online marketingových nástrojů značky MADMONQ, SWOT analýze a na dotazníkovém šetření, jehož se zúčastnili streameři propagující produkty od této značky na svých streamovacích kanálech. Případová studie přináší vhled do úspěšných i neúspěšných kroků, které značku MADMONQ přivedly až k její současné silné pozici na česko-slovenské herní scéně a přibližuje komunikační strategii, která je od začátku cílená na hráče videoher. Značka při tom neustále usiluje o naplnění své mise, která má za cíl, aby všichni hráči považovali své zdraví za stejně důležité, jako je pro ně jejich hardware.
Z čeho se skládá hudba v českých televizních reklamách
Blažej, Jáchym ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Práce "Z čeho se skládá hudba v českých televizních reklamách" se zabývá hudbou použitou v televizní reklamě. Konkrétně tím, z čeho se hudba skládá, jak její vybrané prvky působí a jak jsou v reklamách uplatněny. Práce je dělena na dvě části - teoretickou a výzkumnou. Teoretická část představuje danou problematiku - reklamu, televizní reklamu, hudbu a hudbu v reklamě a jejich jednotlivé vybrané prvky, na které navazuje část výzkumná. Ve výzkumné části je nejprve představena a zdůvodněna zvolená metodika výzkumu a dále jsou prezentována data vzešlá z kvantitativní analýzy vybraných prvků hudby ve 100 televizních reklamách. Je zde zodpovězeno, jaké má hudba obecné vlastnosti, jaké nástroje jsou v ní obsaženy, z jakých množin tónů se skládá a jak se vybrané prvky uplatňují vůči reklamě a sobě samým. Obecnými vlastnostmi se rozumí to, v kolika reklamách je hudba obsažena, jakou má délku vůči celkové délce reklam, jaká je její míra aktivace - zde sjednocující vlastnosti tempa, dynamiky a rytmu, a některé další vlastnosti. Dále jsou představeny jednotlivé identifikované hudební nástroje obsažené v hudbě a u vybraných případů odůvodněno jejich použití z hlediska možných stereotypů a kulturního a dobového podmínění, které s výběrem a použitím hudby v reklamě souvisí. Možná charakterizace množiny tónů a...
Finanční odměna a chování participantů v experimentech o konfirmačním zkreslení
Kunc, Benjamín ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá studiem vlivu finančních odměn na chování participantů v behaviorálních experimentech o konfirmačním zkreslení. Nejprve popisuje teorii ke kognitivním zkreslení se zvláštním zaměřením na konfirmační zkreslení a představuje teoretické přístupy ke konfirmačnímu zkreslení i dosavadní výsledky empirických studií na toto téma. Práce dále skrze rešerši experimentálních studií ukazuje na úskalí případné metaanalýzy zkoumající vliv finančních odměn na výsledky experimentů o konfirmačním zkreslení. Následně představuje návrh metaanalytického výzkumu na toto téma se záměrem načrtnout možná řešení problémů s experimentálními studiemi, které byly představeny v rešerši. V rámci návrhu výzkumu je vypočítána i power-analýza, která ukazuje důsledky vysoké heterogenity experimentů zabývajících se konfirmačním zkreslením. Klíčová slova Přehledová studie; konfirmační zkreslení; odměny; experiment; metodologie; metaanalýza
Analýza marketingové komunikace fotbalového klubu SK Slavia Praha během pandemie Covid-19
Hlaváč, Marek ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
bakalářská práce nejúspěšnějšího českého fotbalového klubu posledních let SK Slavia Praha České republice dlouhodobě nejpopulárnějším sportem a pandemie Covidu 19 se ho značně dotkla, jelikož došlo dlouhému přerušení všech soutěží a profesionální soutěže se dohrávaly před omezenou kapacitou diváků. práci rozebírám teoretické poj e světa sportovního marketingu specifika financování fotbalových klubů v České praktické části rozebírám marketingovou komunikaci Praha se zaměřením na dvě období během pandemie prvním období zápasy nehrál vůbec a ve druhém se hrál diváků nebo s omezeným počtem diváků na stadionu. práci , jak se změnila komunikace klubu, která za normálních podmínek směřovala k fanoušci přišli na Zjišťuji, jaký obsah klub tvořil, aby si udržel a nadále získával fanoušky. Výsledkem je obsahová analýza dvou odlišných období, ze které vychází závěry a doporučení pro další
Typy sociálních reklam týkajících se bezpečnosti silničního provozu a jejich vnímání mladými řidiči
Popiolková, Michaela ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak vnímají vybrané kampaně na bezpečnost silničního provozu muži od 18 do 24 let. V teoretické části je vymezen pojem sociální reklama, dále jsou představeny hlavní cíle kampaní na bezpečnost silničního provozu a je porovnáno několik existujících studií zabývajících se efektivitou sociální reklamy se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Následně jsou v teoretické části popsány tři typy reklamních apelů a sociálně psychologická teorie plánovaného chování, která je využívána pro predikci chování a je aplikována ve výzkumné části. V praktické části práce je popsán průběh kvalitativního výzkumu vedený formou rozhovorů s šesti respondenty. V poslední části jsou zodpovězeny výzkumné otázky a představeny hlavní zjištění.
Strategická komunikace státu a dezinformace - komparativní studie České republiky a Estonské republiky
Doskočil, Ondřej ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem práce je pomocí rozhovorů s vybranými odborníky z obou zkoumaných zemí - České republiky a Estonské republiky - nalézt poučení či lekce aplikovatelné pro český i estonský stát v oblastech dezinformací a strategické komunikace. Postupně v práci budeme hledat odpověď hned na několik zásadních otázek. Jak vnímají vybraní odborníci resilienci neboli odolnost České republiky i Estonské republiky vůči dezinformacím? Jaké konkrétní metody oba státy při boji s dezinformacemi používají? Mají praktické nebo teoretické vědomosti a dovednosti, které mohou být prospěšné pro druhý stát?
The influence of personality and selected media on the perception of the Covid-19 pandemic
El Hadjoine, Muhamed Amin ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je problematika šírenia falošných správ o ochorení COVID- 19. Cieľom práce je za pomoci kvantitatívneho výskumu, konkrétne dotazníkového šetrenia zmapovať súvis medzi osobnostnými črtami, politickou orientáciou, využívanými zdrojmi informácií a schopnosťou rozlíšiť pravdivé a nepravdivé informácie o ochorení COVID-19. Teoretická časť práce vysvetľuje kľúčové pojmy súvisiace s falošnými správami, ich charakteristické črty a praktiky šírenia. Vnadväznosti na vytýčené ciele predstavuje psychologické faktory, ktoré ovplyvňujú šírenie falošných správ, odôvodňuje náchylnosť značnej časti populácie dôverovať falošným správam a predstavuje koncepty päťfaktorového modelu osobnosti a testovania kognitívnej reflexie. Praktická časť práce je venovaná výskumu, ktorého cieľom bolo priblížiť faktory vplývajúce na tendenciu považovať falošné správy o ochorení COVID-19 za dôveryhodné. Väčšia pozornosť bola venovaná vplyvu osobnosti jednotlivcov na ich postoje k pandémií. Dáta zbierané formou dotazníkového skúmania signalizujú, že osobnostné charakteristiky opísané v modeli Big Five nemajú výrazný vplyv na dispozíciu uveriť falošným správam. Mierny vplyv majú...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRANKA, Matouš
1 Vranka, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.