Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dvanáctiminutový test hráčů ragby vozíčkářů v aspektech jejich bodové klasifikace
Brůžek, Josef ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Dvanáctiminutový test hráčů ragby vozíčkářů v aspektech jejich bodové klasifikace Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění úrovně vytrvalostní zdatnosti jednotlivých hráčů ragby vozíčkářů a jak tato zdatnost odráží jejich klasifikační třídu. Vedlejším cílem práce je, zdali se do výsledků vytrvalostních schopností promítají zvolené parametry (délka aktivní herní praxe, typ herního vozíku a vliv předchozí sportovní zkušenosti před úrazem). Metody: Hlavní metodou práce bylo testování - modifikovaným dvanáctiminutovým Cooperovým testem pro sportovce na vozíku, který byl měřen v tréninkových jednotkách v období 6/2019 na 24 probandech. Testovaní hráči jsou ve věku 23 - 40 let, kteří aktivně hrají ragby vozíčkářů s různou délkou herní zkušenosti. Všichni testovaní probandi mají míšní lézi - konkrétně kvadruplegii. Vyhodnocení probíhalo na základě vyhodnocovací tabulky Field test estimation of maximal oxygen consuption in wheelchair users, která uvádí pět zdravotních úrovní (výborný, nadprůměrný, průměrný, podprůměrný, špatný). Naměřená data byla převedena do elektronické podoby a následně zpracována v programu Microsoft Excel 2013, ve kterém jsem výsledky vyhodnotil a převedl do tabulek a grafů. Výsledky: Vyhodnocením ujeté vzdálenosti za dvanácti minutový test bylo zjištěno, že dva...
Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV
Vosátková, Barbora ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV Cíle: Cílem práce je představení protokolu Lieberman-Brian Inclusion Rating Scale for Physical Education (LIRSPE), který se zabývá hodnocením a podporou proinkluzivního přístupu učitelů TV, provedení literární rešerše zaměřené na dosavadní využití tohoto protokolu v evropských zemích, překlad dotazníkové části protokolu do českého jazyka a ověření jeho srozumitelnosti. Metody: Jednalo se o teoreticko-empirickou práci. Teoretická část zpracovala analýzu literárních zdrojů z oblasti inkluze žáků se SVP a představila protokol LIRSPE. V empirické části byla zpracována literární rešerše, mapující dosavadní evropský výzkum související s LIRSPE. Dále byl metodou zpětné translace proveden překlad dotazníkové části protokolu. Následně byla srozumitelnost tohoto překladu ověřena pomocí elektronického dotazníku, který vyplnilo 19 respondentů - studentů 2. a 3. ročníku oboru ATVS OSP na UK FTVS v roce 2021. Průměrný věk respondentů byl 22 let. Výsledky: Na základě 16 zdrojů ze 3 databází a také podkladů poskytnutých spoluautorkou protokolu se podařilo zpracování literární rešerše. Dále byla za účasti tří odbornic z akademické sféry přeložena dotazníková část protokolu LIRSPE. Elektronický dotazník ověřil srozumitelnost...
Možnost pedagogické podpory u dvou žáků mladšího školního věku v tělesné výchově na alternativní škole
Vyvialová, Kristýna ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
1 Abstrakt Název: Možnost pedagogické podpory u dvou žáků mladšího školního věku v tělesné výchově na alternativní škole. Cíle: Cílem práce je zkoumání možností pedagogické podpory v rámci tělesné výchovy u dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ Waldorfské Jinonice. Metodika: Práce je založena na teoreticko-empirických metodách. Výzkumný soubor byl tvořen dvěma žáky se SVP. Jednalo se o dívku a chlapce ve věku 9 let. Intervence spočívala v diagnostice, vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a následném sledování žáků po dobu jednoho měsíce. Proběhlo celkem 8 cvičebních jednotek na ZŠ Waldorfské Jinonice. Výsledky: Již po měsíci se ukázalo, že vytvoření a naplnění IVP má pozitivní vliv na motoriku dětí ve Waldorfské škole. Pomocí testové baterie MABC-2 jsem zjistila, že u dívky i chlapce došlo ke zlepšení v rovnováze, míření a chytání i u manuálních dovedností. Klíčová slova: IVP - individuální vzdělávací plán, testová baterie MABC-2, SVP - speciální vzdělávací potřeby, epilepsie, ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou, zrakové postižení, Waldorfská škola.
Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy
Hrivňáková, Sára ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na po toje tudent t ední koly Cíle: Cílem mé bakalá ké práce bylo zji tění po toj tudent t etího ročníku na pedagogickém lyceu, tedy potenciálních budoucích pedagog , k o obám těle ným po tižením, a po un jejich názoru po ab olvování online intervence. Metody: Ob ervační tudie zamě ená na porovnávání po toj tudent k žákovi těle ným po tižením p ed a po intervenci. Pro pot eby výzkumného et ení byla zvolena kvantitativní výzkumná metoda. Jednalo e o program edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit po dobu 2 vyučovacích hodin o délce 45 minut. Vzhledem k pandemické ituaci byla nejvhodněj í forma online dotazníku vla tní kon trukce a Adjective Checkli t. Pro výzkum bylo zvoleno 28 tudent pedagogického lycea Futurum, kte í pod toupili online program edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit. Výsledky: Z vý ledk dotazníku vla tní kon trukce a Adjective Checkli t e nám potvrdil p edpoklad pozitivní změny p í tupu intaktních tudent k žákovi těle ným po tižením. Největ í kladné změny po toje tudent j me docílili v obla ti znalo ti pohybových aktivit a paralympij kých port . Závěr: Výzkum poukázal na my luplno t intervence edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit v rámci ociálně právní o věty i jako pro t edku podpory...
Zjištění očekávání a naplnění seberealizace osob s míšní lézí na vodácké turistické akci
Langová, Denisa ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Cíl práce: Cílem diplomové práce je analýza dotazníkového šetření před a po realizaci vodácké turistické akce s osobami s míšní lézí, i se zahrnutím formulace doporučení pro praxi, které z tohoto šetření vyplynou. Jak případně odstranit rozpory v očekávání či možné bariéry v realizaci vlastní akce. Získané výsledky poukáží na vnímání celé akce a také na trendy v organizaci vodáckých akcí pro osoby s míšní lézí. Předpokládám, že vlastní výzkum odkryje potenciál kladných emocí a motivaci každého nového účastníka pro seberealizaci na outdoorových akcích. Porovnání výsledků mého výzkumu s výzkumy zabývající se podobnými tématy zkoumání. Metodika: teoreticko-empirická práce kvalitativního charakteru s využitím metod sběru dat: polostrukturovaný dotazník vlastní konstrukce, dotazník STAI. Počet účastníku 7, věk 18 a více (dle přihlášení na kurz), předpokládá se účast osob s míšní lézí, kteří již tento kurz absolvovali v minulých letech a také účast zájemců, kteří dosud na kurzu splouvání řeky nebyli účastni a dojde k porovnání jejich zkušeností a očekávání. Klíčová slova: míšní léze, očekávání, kompenzační vybavení, asistence, wilderness terapie, outdoroové pobyty - splouvání řeky
Posilování s vlastní vahou osob po s míšní lézí a hodnocení možnosti využití venkovních posilovacích zařízení v Praze
Novák, Ondřej ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Posilování s vlastní vahou osob po míšní lézi a možnosti využití venkovních posilovacích zařízení v Praze Cíle: Cílem této diplomové práce bylo sestavení metodické řady cviků s vlastní vahou vhodných pro osoby po poranění míchy. Dále bylo zjišťováno, která z pražských hřišť jsou vhodná pro provedení cviků z této metodické řady a tím i pro osoby pohybující se na vozíku. Metody: Pro sestavení metodické řady byla použita metoda teoreticko-kritické analýzy. Teoretické poznatky byly aplikovány při výběru a popisu jednotlivých cviků. Metodická řada je rozdělena na skupiny tahových a tlakových cviků. Každá z nich obsahuje popisy cviků, jejich modifikace a fotografie. Venkovní posilovací zařízení byla do výzkumu záměrně vybrána a kvantitativně zhodnocena v tabulce. Vybraná hřiště vyhodnocena jako vhodná byla kvalitativně okomentována a doplněna o fotografie. Výsledky: Metodická řada obsahuje 12 cviků a fotografie. V popisu cviků je věnována pozornost klíčovým bodům v provedení, možnosti ulehčení nebo ztížení cviku a cíl cvičení. Po analýze 39 pražských hřišť bylo vyhodnoceno 12 vhodných hřišť, 6 částečně vhodných, 6 spíše nevhodných a 15 zcela nevhodných. U hřišť označených jako vhodná je komentováno vybavení hřiště, okolí a jaká je dostupnost městskou hromadnou dopravou a automobilem. Každý...
Efektivita základní neodkladné resuscitace dětí poskytovaná osobami na vozíku
Zachoval, Jakub ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Efektivita základní neodkladné resuscitace dětí poskytovaná osobami na vozíku Cíle práce: Cílem mé diplomové práce je vyhodnotit efektivitu základní neodkladné resuscitace dětí do 1 roku prováděnou osobami na vozíku ve třech zvolených polohách umístění resuscitační figuríny. Na základě porovnání výsledků při umístění figuríny na klíně, na vyvýšené podložce a na zemi vyhodnotit nejvhodnější polohu pro provedení základní neodkladné resuscitace. Metodika práce: Výzkumný soubor tvořilo 10 osob s poškozením míchy (4 s tetraplegií a 6 s paraplegií), kteří ke svému pohybu užívají invalidní vozík. V práci byly použity tři metody sběru dat. První metodou, která byla použita, bylo anketní šetření, které sloužilo k získání anamnestických údajů u sledovaného souboru. Druhou metodou sběru dat bylo pozorování probandů v průběhu poskytování první pomoci. Třetí zvolenou metodou bylo měření pomocí zařízení SimPad SkillReporter a resuscitační figuríny Resusci Baby QCPR. Měření sloužilo ke zhodnocení efektivity základní neodkladné resuscitace dětí po dobu 5 minut ve třech vybraných polohách. Výsledky práce: Na základě pozorování a měření bylo zjištěno, že všichni probandi jsou schopni zvednout a manipulovat s figurínou o hmotnosti 10 kilogramů. Dalším pozitivním výsledkem této práce bylo zjištění, že 8 z...
Dvanáctiminutový test hráčů ragby vozíčkářů v aspektech jejich bodové klasifikace
Brůžek, Josef ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Dvanáctiminutový test hráčů ragby vozíčkářů v aspektech jejich bodové klasifikace Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění úrovně vytrvalostní zdatnosti jednotlivých hráčů ragby vozíčkářů a jak tato zdatnost odráží jejich klasifikační třídu. Vedlejším cílem práce je, zdali se do výsledků vytrvalostních schopností promítají zvolené parametry (délka aktivní herní praxe, typ herního vozíku a vliv předchozí sportovní zkušenosti před úrazem). Metody: Hlavní metodou práce bylo testování - modifikovaným dvanáctiminutovým Cooperovým testem pro sportovce na vozíku, který byl měřen v tréninkových jednotkách v období 6/2019 na 24 probandech. Testovaní hráči jsou ve věku 23 - 40 let, kteří aktivně hrají ragby vozíčkářů s různou délkou herní zkušenosti. Všichni testovaní probandi mají míšní lézi - konkrétně kvadruplegii. Vyhodnocení probíhalo na základě vyhodnocovací tabulky Field test estimation of maximal oxygen consuption in wheelchair users, která uvádí pět zdravotních úrovní (výborný, nadprůměrný, průměrný, podprůměrný, špatný). Naměřená data byla převedena do elektronické podoby a následně zpracována v programu Microsoft Excel 2013, ve kterém jsem výsledky vyhodnotil a převedl do tabulek a grafů. Výsledky: Vyhodnocením ujeté vzdálenosti za dvanácti minutový test bylo zjištěno, že dva...
Vztah kvality života a psychické odolnosti a vytrvalosti u hráčů parahokeje a vozíčkářského rugby
Jiskrová, Markéta ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
v českém jazyce Cíl: Cílem mé práce je zjistit, zda na základě vybraných pozitivních psychologických konstruktů (resilience, hardiness, grit) můžeme predikovat obecnou i sportovně specifickou kvalitu života u sportovců s tělesným postižením. Metody: Studie se zúčastnilo 40 hráčů para hokeje a vozíčkářského rugby (z toho pouze dvě ženy). Pro získání potřebných dat jsme použili dotazník sestavený profesorem Martinem na Wayne State University. Ten obsahuje 6 dílčích částí - obecné informace, životní spokojenost, grit, resilience, sportovní angažovanost a hardiness. K překladu dotazníku byla použita metoda "překladu a zpětného překladu". K analýze získaných dat jsme použili statistický program IBM SPSS 22.00. Výsledky: Životní spokojenost můžeme nejlépe predikovat na základě hardines (R = 0,686), ale i resilience (R = 0,496) a grit (R = 0,340). Predikovat sportovní angažovanost můžeme pouze na základě resilience (R = 0,374). Doporučujeme hledat další možné pozitivní konstrukty, které by mohly lépe predikovat sportovní angažovanost. Klíčová slova: kvalita života, sportovní angažovanost, životní spokojenost, psychická odolnost, psychická vytrvalost, grit, resilience, hardiness, para hokeje, vozíčkářské rugby
Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách
Miláčková, Andrea ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit hlavní příčiny uvolňování žáků z tělesné výchovy (TV) na 8 základních školách v okrese Kolín a Nymburk, nastínit zdravotní důsledky uvolňování, zmonitorovat situaci ohledně počtu uvolněných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a prozkoumat subjektivní názory učitelů k dané problematice pomocí terénního sběru dat. Metodika: Jedná se o dotazníkové šetření, které proběhlo na 8 základních školách v okrese Nymburk a Kolín. Výzkumný soubor byl tvořen 16 učiteli tělesné výchovy (2 učitelé z každé školy), z toho bylo 12 žen a 4 muži. Dotazník vlastní konstrukce je rozdělen do 2 částí. První část, kde byly zjišťovány obecné informace a počty žáků, vyplnili všichni respondenti. Druhá část byla určena těm, kteří mají právě ve své třídě žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky: Na dotazovaných školách je ve školním roce 2018/2019 ve druhém pololetí z TV uvolněno 4,46 % žáků. Nejvíce žáků je uvolněno z důvodu onemocnění svalové, kosterní či pojivové tkáně (27 %). Dle učitelů byly nejčastějšími reálnými důvody, které hrály zásadní roli při uvolnění žáků z TV, příliš velký počet žáků ve skupině a nebezpečí progrese onemocnění či úrazu. Každý z těchto dvou důvodů učitelé zvolili pro 10...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavlova, Irina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.