Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žákovské strategie při řešení matematických slovních úloh s mimoškolním kontextem
Gruberová, Nicole ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
V mé bakalářské práci jsem se zabývala řešením matematických slovních úloh žáky prvního stupně základní školy. Vedla jsem rozhovory s šesti žáky třetí třídy, při kterých byli instruováni řešit zadané slovní úlohy, a zároveň své myšlenkové operace a řešitelské strategie se mnou sdílet. Snažila jsem se pochopit, jak v řešení postupují, a odkud pramení jejich nejčastější chyby. Soustředila jsem se především na způsob, jakým byly úlohy formulovány, a které slovní obraty dětem pomáhají nebo je naopak matou. Konkrétně jsem se zaměřovala na kontext využitý v úlohách - jeho atraktivita i způsob podání, a jak s ním děti v průběhu řešení nakládají. Informace k prospěchu dětí a k rozdílu mezi úlohami z mého souboru a běžnými úlohami mi byla poskytnuty prostřednictvím rozhovoru s třídní učitelkou dětí z mého souboru. Výzkum ukázal, že děti se ve svých řešitelských strategiích velmi liší na základě toho, zda u nich převažuje intuitivní, či analytické myšlení. Výskyt nestandartního kontextu coby motivačního faktoru se prokázal, ovšem nepřesvědčivé výsledky byly vidět v jeho roli jako kognitivního pomoci. V případě délky kontextu, opět záviselo, zda převažuje intuitivní či myšlení analytické, či zda se dítě soustřeďuje mechanicky na signální slova. Vliv souběžného vedení a dopomoci se ukázal jako významný....
Strategie užívané při řešení úloh měřících pracovní paměť
Afanasyeva, Krystsina ; Páchová, Anna (vedoucí práce) ; Preiss, Marek (oponent)
Trénink pracovní paměti je poměrně populární téma, avšak procesy, které se dějí během řešení paměťových úloh, jsou popsány velmi málo. Tématem této bakalářské práce je proto zmapovat strategie, používané při řešení úloh typu n-back, a zjistit vliv modality a abstrakce podnětového materiálu na výkon a volbu paměťových strategií. Pro tyto účely byl použit tréninkový program NBack Campaig. Do výzkumu bylo zařazeno 23 dětí ve věku 12 až 14 let, jelikož tato věková kategorie je velmi málo prozkoumána. Respondentům byly prezentovány úlohy vizuální a auditivní modality a různé míry abstrakce. Následně byly s vybranými respondenty provedeny polostrukturované rozhovory pro zjištění jejich paměťových strategií. Statistická analýza prokázala vliv modality podnětového materiálu na výkon. Vliv abstrakce na výkon byl prokázán pouze u úkolů s vizuálním podnětovým materiálem. Dále byly zjištěny strategie, které odpovídaly určitému typu modality a míře abstrakce podnětového materiálu. KLÍČOVÁ SLOVA N-back, strategie, modalita, abstrakce, trénink pracovní paměti.
Žáci z dětského domova z pohledu školního psychologa
Muchová, Aneta ; Lucká, Barbora (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku žáků z dětského domova z pohledu školního psychologa. Popisuje, jak školní psychologové přistupují k žákům z dětského domova a jaké jsou specifické nároky na školního psychologa při práci s touto konkrétní skupinou žáků. Teoretická část se zabývá vymezením základních činností psychologa na škole a popisem výhod a úskalí dané profese. Další část teoretické části je zaměřena na děti z dětského domova a problematiku ústavní péče. Empirická část je zaměřena na představení výzkumu včetně výsledků a diskuze. Výzkum byl realizován ve spolupráci se školními psycholožkami, se kterými byly provedeny rozhovory. Získaná data z rozhovorů byla analyzována na základě otevřeného kódování a následně prezentována za pomocí techniky vyložení karet. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak školní psychologové přistupují k žákům z dětského domova a jaké jsou specifické nároky na školního psychologa při práci s touto konkrétní skupinou dětí. Výsledky práce přinášejí pohledy školních psychologů na problematiku žáků z dětského domova. Popisují specifika žáků z dětského domova, překážky pro práci s nimi a přinášejí doporučení ke zlepšení situace. KLÍČOVÁ SLOVA školní psycholog, žáci z dětského domova, ústavní výchova, dětský domov, kritická místa práce školního psychologa
Možnosti tréninku pracovní paměti
de Gray, Klára ; Páchová, Anna (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tématem této práce jsou možnosti tréninku pracovní paměti. V rámci analýzy stávající literatury vyplynulo, že oblast, týkající se podnětového materiálu (s kterým je v tréninkových programech pracováno), je poměrně neprobádaná. Cílem je proto zjistit, zda existuje souvislost mezi typem podnětové materiálu (v rámci stupně abstrakce a modality), výkonem a výběrem paměťové strategie. V první řadě byl pro tento účel vybrán tréninkový program N-Back Campaign, kde došlo k vytvoření několika úkolů (auditivních a vizuálních). Tyto úkoly byly odehrány padesáti respondenty. Poté bylo realizováno několik polostrukturovaných rozhovorů, díky nimž jsme měli možnost náhlednou do myšlenkových pochodů spojených s řešením N-back úloh. Pro účely rigorózní práce byl realizován další výzkum, který rozšířil původní podnětový materiál o materiál kombinovaný (paralelní prezentace podnětu v auditivním a vizuálním kódu). Pomocí statistické analýzy jsme došli k závěru, že typ podnětového materiálu významně souvisí s výkony v n-back úlohách, a to tak, že se zvyšující mírou abstrakce, klesá výkon. A zároveň analýza ukázala, že v úlohách s vizuálními podněty dosahovali respondenti vyšších skórů. Dále bylo zjištěno, že existují specifické strategie, které odpovídají určitému stupni abstrakce podnětů, či jejich modalitě. Domníváme...
Možnosti tréninku pracovní paměti
de Gray, Klára ; Páchová, Anna (vedoucí práce) ; Preiss, Marek (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra Psychologie DIPLOMOVÁ PRÁCE MOŽNOSTI TRÉNINKU PRACOVNÍ PAMĚTI The Options of Working Memory Trainig Bc. Klára de Gray Vedoucí práce: PhDr. Anna Páchová, Ph.D Studijní program: Psychologie Studijní obor: Psychologie 2017 Prohlašuji, že jsem diplomovou práci vypracovala samostatně, použité prameny a literatura byly řádně citovány. A dále prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. V Praze 14.7.2017 Bc. Klára de Gray Poděkování V první řadě bych ráda poděkovala své vedoucí diplomové práce, PhDr. Anně Páchové Ph. D., za její odborné vedení, cenné rady a velké nasazení po celou dobu psaní této práce. Dále bych ráda poděkovala všem svým respondentům, který se s velkou trpělivostí a ochotou účastnili našeho výzkumu, a bez nichž by tato práce nikdy nevznikla. Velké poděkování patří mamince, přítelovi Martinovi a všem přátelům, jež mne po celou dobu studia podporovali. V neposlední řadě bych ráda poděkovala Michaele Schneiderové, Jiřímu Štojdlovi a Zuzaně Kostelníkové, které svými zkušenostmi a praktickou pomocí přispěly k dokončení této práce. Abstrakt Tématem této diplomové práce jsou možnosti tréninku pracovní paměti. V rámci analýzy stávající literatury vyplynulo, že oblast, týkající se podnětového materiálu (s kterým je v tréninkových...
Vliv vztahů na pracovišti na profesní identitu školního psychologa
Pechová, Markéta ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Rigorózní práce Vliv vztahů na pracovišti na profesní identitu školního psychologa nám přináši obraz profese školního psychologa skrze jeho zásadní vztahy ve škole. Vztahová síť tohoto profesionála je rozsáhlá - vedení školy, učitelé, žáci, jejich rodiče, pedagogicko-psychologická poradna, jiní odborníci, další školní psychologové. Základní faktory, které ovlivňují profesní identitu školního psychologa jsem rozebírali v předcházející diplomové práci. "Vztahy" byly jednou z výzkumných kategorií. Naše rigorózní práce je zaměřená na problematiku vztahů s vedením školy a pedagogickým sborem. Toto téma také úzce souvisí s rolemi, ve kterých školní psycholog na škole vystupuje, v jaké je na škole pozici. Text rigorózní práce je rozdělen na kapitoly vycházející z vybrané dostupné české a zahraniční literatury. Dále přichází část metodologická, která seznamuje čtenáře se způsobem získávání dat. Poslední část práce je věnována výsledkům zanalyzovaných rozhovorů se školními psychology. Naše rigorózní práce vychází z diplomové práce, ve které byly "vztahy" jednou z výzkumných kategorií. Pro utváření profesní identity školního psychologa jsou vztahy zásadním faktorem. Jaký vliv mají ty pracovní se pokusíme na následujících stranách ukázat. Vztahová síť školního psychologa nám dotváří obraz této profese. Vedení...
Dětské zpracování slovních úloh v matematice s genderově tradičním a netradičním obsahem
Nováková, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat, jak děti školního věku reagují na slovní úlohy v matematice, které se vymykají tradiční představě o rozložení genderových rolí v domácnosti. Tato bakalářská práce porovnává, v jakých slovních úlohách (s genderově tradičním či netradičním obsahem) děti více skórují, jestli si s genderově netradičními slovními úlohami lépe poradili žáci/kyně ve 2. nebo v 6. ročníku. Rovněž zjišťuje, zda existují nějaké významné rozdíly mezi dívkami a chlapci. Výzkum probíhal smíšenou metodologií. V práci jsem využívala sekvenční postup dat. Jako první proběhla pilotáž dotazníků, poté dotazníkové šetření, které mi rozšířilo náhled na daný zkoumaný jev v terénu. Po kvantitativní části sběru dat následovalo kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Self efficacy dívek a chlapců v matematice v období adolescence
Ptáčková, Barbora ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
NÁZEV: Self efficacy dívek a chlapců v matematice v období adolescence AUTOR: Barbora Ptáčková KATEDRA: Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. ABSTRAKT: Ústředním pojmem této práce je koncept Alberta Bandury self efficacy, který aplikuji na oblast matematiky. V teoretické části se zaměřuji na vymezení pojmu self efficacy a snažím se ho zasadit do souvislosti s adolescencí, prostředím školy, výkony ve škole a genderovou problematikou, dále se zabývám výkony žáků a žákyň v matematice a v neposlední řadě problematikou genderu. Cílem empirické části je zmapovat vztahy mezi self efficacy, hodnocením vlastní úspěšnosti, znalostmi, dovednostmi a postoji k matematice (identifikace s matematikou, obliba matematiky) a zjistit, zda existují nějaké rozdíly mezi dívkami a chlapci v tom, jak se vztahují ke svým schopnostem v matematice. Výzkumný vzorek byl tvořen 55 žáky a žákyněmi 8. tříd základních škol a výsledky byly získány pomocí námi vytvořených výzkumných nástrojů - dotazníku zjišťující míru self efficacy v matematice, obecného dotazníku a matematického testu s hodnocením vlastní úspěšnosti. Výzkum nepotvrdil rozdíl mezi dívkami a chlapci v self efficacy v matematice, ale zjistil několik zajímavých souvislostí mezi sledovanými proměnnými a objevil některé rozdíly v těchto vztazích mezi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.