Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strukturovaný rozhovor pro alternativní model poruch osobnosti ve vztahu se sebeposouzením
Afanasyeva, Krystsina ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Křížová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje diagnostickým nástrojům pro poruchy osobnosti - dotazníku LPFS-BF 2.0 a polostrukturovanému rozhovoru STiP-5.1. Obě metody měří úroveň narušení funkčních schopností osobnosti dle alternativního modelu DSM-5 pro poruchy osobnosti. Hlavním cílem této práce bylo porovnat sebeposuzovací metodu a metodu založenou na klinickém hodnocení na výzkumném souboru zdravé populace (N = 30) a klinické populace (N = 30). V teoretické části byla představena diagnostická kritéria pro poruchy osobnosti dle platných klasifikačních systémů, s důrazem na přínos a úskalí alternativního modelu DSM-5. Kategoriální a dimenzionální diagnostické přístupy byly vzájemně porovnány a kriticky zhodnoceny. Dále byla věnována pozornost existujícím diagnostickým nástrojům pro poruchy osobnosti, podrobněji byly rozebrány především strukturované rozhovory a dotazníky. Byla nastíněna specifika využití sebeposuzovacích metod a strukturovaných rozhovorů u populace s poruchami osobnosti. V empirické části byla provedena kvantitativní analýza s cílem zjistit, zda obě výše zmíněné metody měří stejnou úroveň funkčních schopností osobnosti, a také to, zda odlišují klinickou populaci od populace zdravé. Výsledky ukázaly četné statisticky významné korelace mezi skóry facet LPFS-BF 2.0 a STiP.5.1. Také byla...
Strategie užívané při řešení úloh měřících pracovní paměť
Afanasyeva, Krystsina ; Páchová, Anna (vedoucí práce) ; Preiss, Marek (oponent)
Trénink pracovní paměti je poměrně populární téma, avšak procesy, které se dějí během řešení paměťových úloh, jsou popsány velmi málo. Tématem této bakalářské práce je proto zmapovat strategie, používané při řešení úloh typu n-back, a zjistit vliv modality a abstrakce podnětového materiálu na výkon a volbu paměťových strategií. Pro tyto účely byl použit tréninkový program NBack Campaig. Do výzkumu bylo zařazeno 23 dětí ve věku 12 až 14 let, jelikož tato věková kategorie je velmi málo prozkoumána. Respondentům byly prezentovány úlohy vizuální a auditivní modality a různé míry abstrakce. Následně byly s vybranými respondenty provedeny polostrukturované rozhovory pro zjištění jejich paměťových strategií. Statistická analýza prokázala vliv modality podnětového materiálu na výkon. Vliv abstrakce na výkon byl prokázán pouze u úkolů s vizuálním podnětovým materiálem. Dále byly zjištěny strategie, které odpovídaly určitému typu modality a míře abstrakce podnětového materiálu. KLÍČOVÁ SLOVA N-back, strategie, modalita, abstrakce, trénink pracovní paměti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.