Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální sítě a marketingový obsah: Případová studie mezikulturního srovnání reakcí na reklamní obsah značek Purina
Kubínová, Monika ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem této práce je porozumět tomu, jak se liší účinky stejného marketingového mediálního obsahu na publika různých kultur. Mnoho nadnárodních značek je řízeno centrálně, kdy je jednotné marketingové sdělení dále sdíleno médií napříč všemi státy. Relevantnost obsahu a reakce na něj bývají testovány v zahraničí a nemusejí být nutně relevantní pro všechny země, ve kterých je obsah sdílen. McQuail ve své knize Úvod do teorie masové komunikace zmiňuje, že různé kultury přijímají stejný mediální obsah s různým účinkem. Pro analýzu problematiky interkulturní komunikace centrálně řízenými značkami jsem si vybrala případovou studii, která bude zkoumat rozdílnou reaktivitu uživatelů sociální sítě Facebook na centrálně vytvářená marketingová sdělení na případu značek Felix a ProPlan spadající pod zastřešující značku Purina. Případovou studii jsem rozdělila do dvou částí, první část se bude věnovat obsahové analýze dokumentů, statistik a již existujících výzkumů, na jejichž základě jsem zformulovala výzkumné otázky. Druhou částí je sémiotická analýza komentářů pod příspěvky značek Purina na Facebooku, která na výzkumné otázky odpovídá. Z nich vyplývá, že reaktivita se v obou zkoumaných zemích výrazně lišila v závislosti na kulturních rozdílech definovaných Hofstedeho kulturním srovnáním. Na základě této...
Dokument V síti jako vzdělávací nástroj pro publikum dětí ve věku 12 - 15 let
Poláková, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit s edukativním přesahem dokumentu V síti a jeho přínosem pro české vzdělávání. Teoretická část se zabývá především přiblížením problematiky, kterou film otevírá, a tím je zneužívání dětí na internetu. Celkově ukotvuje téma bezpečnost na internetu dětí do širších souvislostí a také do kontextu českého školního systému. Diplomová práce by pak mohla sloužit jako studijní opora učitelů, kteří s tématem chtějí pracovat a vzdělávat sebe i děti, obsahuje totiž celou kapitolů doporučených vzdělávacích projektů a programů vhodných do výuky na druhém stupni. Výzkumná část práce je pak zaměřena na vnímání učitelů s diváckou zkušeností s dokumentem V síti: Za školou tohoto projektu jako vzdělávacího nástroje. Kvalitativní výzkum se zabýval výzkumnou otázkou, jakým způsobem ovlivnila divácká zkušenost s dokumentárním filmem V síti: Za školou přístup k tématu bezpečnosti dětí na internetu a jeho výuku u učitelů 2. stupně základních škol? Sběr dat byl pak realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s devíti učiteli základních škol. Mezi hlavní závěry patří především ocenění pedagogů dokumentu V síti: Za školou jako nového vzdělávacího nástroje pro prevenci rizikového chování na internetu u dětí na druhém stupni. Zásadním zjištěním bylo také, že výuka tématu bezpečnosti...
Playboy: Od erotiky k puritánství?
Jiříková, Eliška ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je popsat vývoj obsahů v českém a americkém Playboyi a porovnat je jak napříč lety, tak americkou a českou verzi mezi sebou. Teoretická část diplomové práce představuje vývoj jak amerického, tak českého Playboye a změny, které v časopise nastaly jsou zařazeny do kulturního vývoje a dobového kontextu USA a Česka. Diplomová práce hledá příčiny změn a vývoje časopisu, v kultuře a ve společnosti, v jejich změněných postojích, normách a hodnotách. Zároveň se v této diplomové práci zabývám publikem Playboye a nastolování agendy. Pro analýzu v praktické části jsou vybrány tři ročníky 2010, 2015 a 2020. V rámci kvantitativní obsahové analýzy zkoumám, jaká témata, články a rubriky se ve vydání objevují, jaká témata v průběhu doby zmizela nebo se naopak objevila a jakou část časopisu zaujímá nahota. Pomocí kvalitativní analýzy se zaměřuji na proměnu titulních stran časopisu Playboy, vyobrazení žen na těchto titulních stranách a na komparaci amerických a českých obálek.
Proměny užití sociálních sítí u teenagerů
Karasová, Anna ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato bakalářská práce zjišťuje souvislost mezi preferovanou formou komunikace a psychickým vývojem adolescentů. Práce ověřuje předpoklad existence souvislosti mezi oblíbeným způsobem komunikace, se zvláštním zaměřením na sociální sítě, a vývojovým stádiem, tedy věkem, ve kterém se adolescent nachází. Pomocí dotazníku a následné kvantitativní analýzy dat práce zjišťuje důvody této preferované formy komunikace a pocity adolescentů při jejím využívání. Práce dále zjišťuje, které sociální sítě jsou mezi adolescenty oblíbené a z jakého důvodu. Výsledky tohoto výzkumu naznačují, že mezi preferencí formy komunikace a věkem adolescenta existuje souvislost. Nejistota adolescentů dle výsledků vede k vyššímu užívání sociálních sítí.
Nostalgie: Počítačové hry jako nástroje překonání národnostních a věkových hranic
Králíček, Václav ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Zde představená diplomová práce se zabývá výzkumem podobnosti prožitků z počítačových her u hráčů pocházejících z různých kultur. Protože jsou produkty videoherního průmyslu dostupné téměř po celém světě, setkávají se s jejich obsahy hráči různých národností, kteří pak společně na internetových fórech diskutují o svých zážitcích a zkušenostech z hraní. Práce v mezikulturním srovnání zkoumá, nakolik jsou prožitky z počítačových her kulturně univerzální, čímž mohou mít potenciál sbližovat jedince pocházející z různých kulturních kontextů, a tím překonávat národnostní rozdíly. Jelikož se s hrami setkaly již čtyři generace, bylo předmětem zájmu výzkumu i sbližování hráčů různých věků. Práce se opírá o teoretiky hry Johana Huizingu, Vladimíra Boreckého a Rogera Cailloise, jakož i o antropology George Murdocka, Thomase Hyllanda Eriksena, Michala Tošnera a Clifforda Geerzte. Exkurz do dějin počítačových her jako média a jejich místo ve společnosti nabídl Lev Manovich. Výzkum byl prováděn dvěma metodami. Online dotazníkovým šetřením za použití principů metody sněhové koule a kvantitativní analýzou diskuzních příspěvků na internetové stránce 9gag.com. Podle dat získaných oběma metodami lze prožitky z počítačových her považovat za kulturně univerzální.
Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů
Horáková, Adéla ; Römer, Lucie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů se snaží porovnat cíle, praxi a institucionální podmínky pedagogů mediální výchovy na gymnáziích v Praze a v německém Lipsku a zprostředkovat tak oběma stranám inspiraci. V teoretické části se práce zabývá významem role pedagoga, základními mediálně- pedagogickými koncepty, historickým vývojem mediální výchovy v Česku i Německu a jejím zakotvením v oficiálních dokumentech. Praktická část práce sestává z komparace dotazníků distribuovaných mezi učitele mediální výchovy na příslušných školách v Praze a v Lipsku, prohloubené o šest polostrukturovaných rozhovorů s příslušnými pedagogy.
Is Czech Spotify Gender-Biased?
Křížková, Alžběta ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Is Czech Spotify gender-biased? Alžběta Křížková Abstrakt Tato diplomová práce zkoumala genderovou nevyváženost na hudební streamovací platformě Spotify a zaměřuje se na české Spotify, respektive českou hudbu. Tato interdisciplinární studie představuje stěžejní teoretické koncepty z teorie platforem, populární hudby a gender studies a ověřuje, zda teorie vybudované na Anglo-Saské tradici lze aplikovat i na místní prostředí. Datasety obsahují písně z hitparády TOP 200 a editorských playlistů, které vyšly během sledovaného období od května 2020 do března 2021. Písně z hitparády TOP 200 mi odhalily oblíbenost u posluchačů, v tzv. organickém poslechu. Písně z playlistů odhalují taktiku Spotify při propagaci určitých písní mezi posluchače (doporučený poslech). Analýza gender gapu je postavena na porovnání tří poměrů: písně vstupující na platformu, v hitparádě a v playlistech. S využitím základním statistických nástrojů představuje různorodé pohledy na genderovou nevyváženou nejen na platformě Spotify, ale i v celém českém hudebním průmyslu. Gender gap na platformě je prozkoumán s přihlédnutím k žánru písně, nahrávací společnosti, formace hudebníka a dalším. Výsledky výzkumu ukazují na nízké zastoupení ženských interpretek v celém hudebním průmyslu. Zatímco platforma aktivně ženy prosazuje ve svých playlistech...
Ideově politická prezentace Evropské Unie ve vybraných českých médiích
Jíša, Martin ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem práce je analyzovat mediální konstrukt Evropské unie ve vybraných českých médiích. Práce mapuje vybraný výsek mediálního prostoru metodou diskurzivní analýzy a popisuje konstrukční prostředky mediálního obrazu Evropské unie, přičemž klade důraz na ideově politický aspekt analyzovaného materiálu. Analýza vychází z období roku 2018, ve kterém se uskutečnily prezidentské volby. Toto období bylo vybráno kvůli vyšší pravděpodobnosti výskytu požadovaného materiálu. Materiál k diskurzivní analýze byl v tomto období vybrán v týdenících Echo a Respekt. Klíčovými kritérii pro výběr těchto dvou periodik byla jejich explicitní inklinace ke konzervativní, resp. liberální ideové orientaci, na kterých měla být zkoumána možná variabilita ve tvoření mediálních konstruktů. Vzhledem k rozsáhlému spektru jazykových prostředků, kterými lze v diskurzivní analýze pracovat, bylo třeba analýzu konkretizovat na několik dílčích lingvistických jevů. Vzhledem k četnosti i vlivu metafory byl vybrán právě tento trop. V analýze jsme byli nuceni přistoupit k detailnější kategorizaci metafory, aby ji bylo možné aplikovat na konkrétní textový materiál, zároveň byly popsány nejčastější metaforické koncepty, na jejichž základě byl pak zpracován možný způsob recepce mediálního obsahu. V závěru se pak nachází komparace možných...
Kulturní specifika nekomerční marketingové komunikace UNICEF ve vybraných státech: ČR, Francie, USA
Hrubá, Veronika ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato práce nazvaná "Kulturní specifika nekomerční marketingové komunikace UNICEF ve vybraných státech: Česká republika, Francie, USA" analyzuje a porovnává nekomerční komunikaci Dětského fondu Organizace spojených národů (UNICEF) ve vybraných státech s cílem pochopit, do jaké míry se v ní projevují specifika jednotlivých kultur a hodnotových systémů. Předpokladem pro tuto analýzu byla skutečnost, že UNICEF oficiálně adoptoval přístup glokalizace do své globální komunikační strategie, jenž je charakteristický mísením globálních a lokálních prvků v komunikaci. Analýza ukázala, že se komunikace UNICEF v jednotlivých státech liší, a že se v ní opravdu mísí jak prvky lokální kultury, tak prvky globální. UNICEF je jedna z mála nekomerčních globálních organizací, která se snaží svou globální vizi a misi přizpůsobit cílovému publiku na úrovni národních států, a proto je důležité ji dále zkoumat jako potenciální inspiraci pro další neziskové organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.