Název:
Sociální sítě a marketingový obsah: Případová studie mezikulturního srovnání reakcí na reklamní obsah značek Purina
Překlad názvu:
Brand engagement on social media: Case study of intercultural raction comparison to commercial media content of Purina brands
Autoři:
Kubínová, Monika ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je porozumět tomu, jak se liší účinky stejného marketingového mediálního obsahu na publika různých kultur. Mnoho nadnárodních značek je řízeno centrálně, kdy je jednotné marketingové sdělení dále sdíleno médií napříč všemi státy. Relevantnost obsahu a reakce na něj bývají testovány v zahraničí a nemusejí být nutně relevantní pro všechny země, ve kterých je obsah sdílen. McQuail ve své knize Úvod do teorie masové komunikace zmiňuje, že různé kultury přijímají stejný mediální obsah s různým účinkem. Pro analýzu problematiky interkulturní komunikace centrálně řízenými značkami jsem si vybrala případovou studii, která bude zkoumat rozdílnou reaktivitu uživatelů sociální sítě Facebook na centrálně vytvářená marketingová sdělení na případu značek Felix a ProPlan spadající pod zastřešující značku Purina. Případovou studii jsem rozdělila do dvou částí, první část se bude věnovat obsahové analýze dokumentů, statistik a již existujících výzkumů, na jejichž základě jsem zformulovala výzkumné otázky. Druhou částí je sémiotická analýza komentářů pod příspěvky značek Purina na Facebooku, která na výzkumné otázky odpovídá. Z nich vyplývá, že reaktivita se v obou zkoumaných zemích výrazně lišila v závislosti na kulturních rozdílech definovaných Hofstedeho kulturním srovnáním. Na základě této...The aim of this thesis is to understand how the same marketing media content affects audiences of different cultures. Many global brands are managed centrally with unified marketing communication shared across the nations. Content relevance is tested abroad and may not be relevant to all countries where the communication is published. McQuail in his book Introduction to Mass Communication, mentions that different cultures accept the same media content with different effects. I will use a case study for the analysis of intercultural communication of centrally managed brands that will examine the difference in responses of Facebook users to centrally created marketing communication of the Felix and ProPlan brands that belong under the umbrella brand Purina. I divided the case study into two parts, the first part will be devoted to the content analysis of documents, statistics and already existing research from which I formulated research questions. The second part is a semiotic analysis of comments of the Facebook users to the Purina brands that is answering the research questions. The data from the comments shows that the reactivity within the two countries studied differed significantly and depended on the cultural differences defined by Hofstede's cultural comparison. Based on this case study, it...
Klíčová slova:
GLOBÁLNÍ ZNAČKY; INTERKULTURNÍ KOMUNIKACE; MARKETINGOVÝ OBSAH; PŘÍPADOVÁ STUDIE; REAKCE; SOCIÁLNÍ SÍTĚ; ZNAČKY PURINA; CASE STUDY; COMMERCIAL MEDIA CONTENT; GLOBAL BRANDS; INTERCULTURAL COMMUNICATION; PURINA BRANDS; REACTIONS; SOCIAL NETWORKS