Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití cizích jazyků v reklamní komunikaci a jejich vliv na percepci reklamního sdělení
Dvořák, Dominik ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
DVOŘÁK, Dominik. Použití cizích jazyků v reklamní komunikaci a jejich vliv na percepci reklamního sdělení. Praha, 2019. 45 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra marketingové komunikace a PR. Vedoucí diplomové práce PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. Abstrakt Práce zkoumá, jaký vliv má používání cizích jazyků v reklamní komunikaci na percepci reklamního sdělení napříč různými produktovými segmenty. Snaží se odpovědět na otázku, zda je ve všech případech přínosné půjčovat si výrazy z cizích jazyků, anebo je efektivnější pracovat s rodným jazykem cílové skupiny. V teoretické části autor uvádí historický, jazykovědní a socio-psychologický kontext problematiky míšení jazykových kódů. V praktické části následně představuje kvalitativní výzkum metodou ohniskové skupiny - moderovaný skupinový rozhovor nad 6 dvojicemi reklamních vizuálů, obsahujících originální cizojazyčnou a kompletně počeštěnou variantu. Zjištěné výsledky vypovídají o tom, že příjemci reklamy vnímají produkt jako více exkluzivní a jedinečný pouze v případě, kdy použití cizího jazyka v reklamě odpovídá celkovému positioningu produktu a značky. Naopak pouhé použití izolovaného cizího slova bez zasazení do kontextu cizí kultury působí na příjemce matoucím a...
Školní družina jako významný prvek pro trávení volného času dětí pohledem vychovatelek
Válková, Lenka ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje školním družinám, jedná se o hluboký popis fungování školních družin ve všech aspektech jejich činnosti. Školní družiny patří mezi školská zařízení, jsou jednou z nejdůležitějších organizací pro trávení volného času dětí mladšího školního věku, přesto je jim věnována jen malá pozornost. Práce v teoretické části přináší základní informace o volném čase a možnostech trávení volného času, prostředí a funkci školních družin, osobnosti vychovatelů, ale také charakterizuje dítě mladšího školního věku, kterému je školní družina určena. Jedna kapitola teoretické části se věnuje dosavadnímu stavu zkoumání dané problematiky. V empirické části přibližuje prostředí školních družin v hlubokém popisu jejich veškerých organizačních záležitostí, činností, přináší názor vychovatelek na hlavní přínos školních družin pro děti a uvádí názory na možnosti zlepšení fungování školních družin z pohledu vychovatelek. Práce také přináší názory vychovatelek, jaké činnosti považují u dětí za nejoblíbenější. Podstatná část empirické části je věnována jednotlivým činnostem, řízeným a spontánním. Řízeným činnostem se vychovatelky věnují v rozsahu jedné třetiny z celkového času až jedné poloviny. Strukturu řízených činností tvoří jednotlivé činnosti, kterým vychovatelky přiřadily procentuální...
Analýza přípravy bobisty v průběhu dvouletého tréninkového cyklu
Dvořák, Dominik ; Hojka, Vladimír (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
bakalářské práce: Analýza sportovní přípravy bobisty v průběhu dvouletého jednotlivých obecných a speciálních tréninkových ukazatelů v v specifických tréninkových ukazatelů na výkon a výkonnost v dvoubobů a čtyřbobů. práci je použita metoda analýzy tréninkového deníku, z něhož jsou vybrané a tréninkových ukazatelů se jedná o objem tréninkových dnů a jednotek, celkový čas zatížení a čas strávený regenerací. V rámci speciálních tréninkových ukazatelů se jedná o faktory ovlivňující především bobový start. Jednotlivé speciální vyhodnoceny na základě úrovně intenzity a celkového zařazení do období ročního tréninkového Důvodem nárůstu výkonnosti sledované osoby v bobových startech bylo především zvýšení objemů většiny speciálních tréninkových ukazatelů. Z tréninkových prostředků se jednalo především o nárůst silové složky. Tento nárůst zatížení v přípravném období před sezonou 2017/18 měl pozitivní vliv na výkony v úvodní části závodního období. Jak je však p analýzy jednotlivých ročních tréninkových cyklů, tak v závěru závodního období sezóny 2017/18 došlo ke stagnaci až snížení výkonnosti. Toto snížení bylo zapříčiněno odlišným rozložením jednotlivých speciálních tréninkových ukazatelů v ročního tréninkového cyklu, oproti předchozím sezónám. Klíčová slova:
Postoje ke společnosti a škole u žáků ve středním odborném vzdělávání
Bederka, Tomáš ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Tato práce se zabývá problematikou občanských postojů u žáků z učňovských oborů. Je podán přehled výzkumů z českého prostředí, který ukázal, že žáci těchto oborů se umisťují na spodních příčkách mezinárodních a dalších výzkumů, které zjišťují občanské a politické znalosti. Zároveň se ukazuje, že tito žáci vyjadřují nejmenší podporu demokracii jako způsobu vlády. Cílem mé práce je popsat občanské či politické postoje konkrétních žáků a ukázat, kdo, co a jak má na ně vliv. Práce je zpracována jako vícepřípadová studie, přičemž jako případy bylo vybráno 6 žáků a žákyň učňovských oborů z Prahy, z menšího města i vesnice ve Středočeském kraji. Jádrem práce je popis jednotlivých konkrétních případů v podrobném kontextu informací o jejich rodině, obci, škole a kamarádech. Výsledky ukazují, že zkoumaní žáci se vesměs o politiku nezajímají. Největší vliv na jejich politické přesvědčení má rodina a vrstevníci (kamarádi). Škola jako instituce tento vliv nemá ani prostřednictvím občanského vzdělávání, které je na těchto školách povinné v nižších ročnících, především z důvodu nízkého výskytu otevřených diskuzí o základních tématech v hodinách. Média mají na analyzované žáky pouze omezený vliv, a to především skrze sdílení zpráv na sociálních sítích. Jsou diskutovány limity provedené studie, doporučení pro...
Meziškolní mobilita žáků velké městské základní školy
Štiková, Štěpánka ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Vyhnálek, Jan (oponent)
NÁZEV: Meziškolní mobilita žáků velké městské základní školy AUTOR: Bc. Štěpánka Štiková ÚSTAV: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. ABSTRAKT: Meziškolní mobilita žáků je závažný, ale u nás dosud velmi málo studovaný jev. Předložený explorativní výzkum mapuje mobilitu prostřednictvím případové studie městské základní školy. Je popsán demografický a sociální kontext školy. Jsou popsány případy žákovské mobility ve sledovaném období, práce zjišťuje jejich příčiny a na základě rozhovorů s aktéry života školy sleduje dopad mobility na třídní kolektivy. Šetření si klade za cíl popsat rozsah mobility žáků ve velkoměstské základní škole, identifikovat typy a charakterizovat příčiny a důsledky. Data analyzuje za použití mezipřípadového srovnávání. V průběhu sledovaného období došlo na vybrané škole na druhém stupni ke třem příchodům a pěti odchodům žáků. Vzhledem k celkovému počtu žáků na druhém stupni je to roční pohyb 4 %. U všech případů kromě jednoho se prokázal souběh dalších problémů v rodinném prostředí nebo ve škole s přestupem. KLÍČOVÁ SLOVA případová studie, škola, meziškolní mobilita, přestupy žáků, Česká republika
Přiřazování učitelů do tříd v základní škole
Nováková, Zuzana ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Práce se věnuje tématice přiřazování učitele do tříd na prvním stupni základní školy. Učitel hraje klíčovou roli ve vzdělávání žáků. V obecném povědomí figuruje pojem "štěstí na učitele", přičemž jednotliví aktéři si takové štěstí mohou představovat jinak. Na učitele jsou kladeny vysoké nároky, ať už ze strany vedení školy, zřizovatele, žáků, rodičů žáků, případně kolegů. Kvalita výuky závisí mimo jiné na učitelově připravenosti a pracovní zátěži. Málo zkoumaný faktor, který ovlivňuje pracovní zátěž, je právě přiřazování učitele do třídy. Existuje více systémů - tzv. looping (vyučování ve dvou a více ročnících po sobě), dále opakované přidělování učitele do stejného ročníku v následujících letech a přidělování učitele do různých ročníků např. podle personální situace ve škole. Práce se věnuje teoretickému zakotvení přiřazování učitele, obzvlášť konceptu loopingu. O tomto konceptu existuje málo odborné literatury (tuzemské i zahraniční). Studie ovšem vypovídají o benefitech loopingu, o pozitivním vlivu setrvání učitele s žákem. Druhou část práce tvoří výsledky případové studie jedné základní školy. Vedla jsem výzkumné rozhovory o přiřazování učitelů do tříd s vedením školy, učiteli, rodiči žáků a žáky. Respondenti hovořili o výhodách setrvání učitele se třídou více let, většina z nich se ovšem...
Bilingvní třídy na 1. stupni ZŠ pohledem rovného přístupu ke vzdělání. Případové studie.
Smith Slámová, Radka ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
Diplomová práce srovnává podmínky vzdělávání v bilingvních a běžných třídách na 1. stupni dvou základních škol z pohledu rovného přístupu ke vzdělávání. První kapitola shrnuje dostupné informace o tom, jak bilingvní třídy na veřejných základních školách fungují (rozšíření, podmínky registrace, způsob financování). Druhá kapitola se zabývá vnější diferenciací v českém základním vzdělávání a jejími důsledky pro vzdělanostní nerovnosti. Poslední kapitola teoretické části shrnuje nejdůležitější školní prediktory výsledků vzdělávání v České republice a zahraničí. Empirická část představuje případové studie dvou veřejných základních škol, na kterých se alespoň v jedné třídě vyučuje metodou CLIL. Školy se od sebe liší zřizovatelem bilingvní třídy, cílovým jazykem, lokalitou a způsobem financování třídy. Cílem práce je zjistit, zda se nějak liší podmínky ke vzdělávání v bilingvních a běžných třídách na dané škole. Práce mapuje způsob výběru žáků do bilingvních a běžných tříd, složení tříd, podmínky pro vzdělávání v jednotlivých třídách, očekávání učitelů, výukové metody a další faktory ovlivňující školní úspěšnost. Výzkum ukazuje, že bilingvní a běžné třídy na obou školách se liší zejména sociálním složením a výsledky žáků, díky čemuž mají žáci bilingvních tříd nespravedlivou výhodu. Třídy se však odlišují...
Dětská pojetí vybraných témat historického učiva v primární škole
Bílá, Lucie ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
netradiční způsob jeho výuky na prvním stupni základní školy. K tomu účelu také mapuje dětská pojetí historického tématu a jejich porozumění společnosti během zmíněné doby. úvodu práce popisuje vývoj přístupů k vyučování historie, psychologické aspekty dětského současné historické literatuře představováno období komunismu na české vesnici. Výzkumná část obsa příslušného učiva v učebnicích vlastivědy, analýzu vybrané literatury pro děti a mládež (jak dobové, tak současné) a vlastní výzkum, který byl proveden metodou "design research". V práci je popsán proces vytváření vyučovací hodiny založené na literatuře pro děti mládež a tvorby komiksu. Jako diagnostická metoda pro zjišťování žákovských pojetí po výuce byl vybrán skupinový rozhovor se žáky. Práce uvádí výsledky analýzy vybraného vzorku pořízených rozhovorů. Pro hlubší pochopení problematiky dětských pojetí historických událostí bude potřeba dalších výzkumů. KLÍČOVÁ SLOVA společenskovědní vzdělávání, historie, primární škola, komunismus, učebnice, dětská porozumění společnosti
Rozšíření kurikula 1. stupně základní školy o netradiční přírodovědné úlohy
Fischerová, Zuzana ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Z výsledků mezinárodního šetření TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) vyplývá, že čeští žáci mají horší výsledky v některých oblastech přírodních věd (neživá příroda) a v některých testovaných schopnostech (vědecké zkoumání). Práce porovnává české kurikulum se současnými zahraničními trendy v oblasti přírodovědného vzdělávání a s výsledky TIMSS a ukazuje, že výše zmíněné oblasti a schopnosti nejsou v oficiálních dokumentech dostatečně pokryty. Druhá část diplomové práce popisuje případovou studii relativně úspěšné implementace inovativních hodin přírodovědy zaměřených na tyto schopnosti ve třech třídách prvního stupně základní školy. Koncept badatelsky orientované výuky, teorie výukových materiálů a metoda lesson study jsou hlavními složkami teoretické základny práce. V rámci výzkumu jsem porovnala výsledky českých žáků z oblasti přírodovědy v mezinárodním šetření TIMSS s oficiálními kurikulárními dokumenty České republiky a realizovaným kurikulem vybrané české základní školy (školní vzdělávací program a učebnice využívané na zkoumané škole). Identifikovala jsem nedostatečně pokryté oblasti a typy úloh a navrhla jsem lekci rozšiřující o tyto školní kurikulum, která byla implementována do výuky na vybrané základní škole. Jednalo se o kvalitativní výzkum typu případové...
Případová studie venkovské základní školy
Zelenková, Blanka ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat vztah mezi chováním a organizací středně velké venkovské základní školy a rozhodováním rodičů. Práce se zabývá vývojem strategie školy v závislosti na vnějších a vnitřních podmínkách. Druhá část výzkumu pak popisuje přestupy žáků do školy a ze školy, rodičovské rozhodování o přestupech a zkušenosti žáků, kteří do popisované školy přestoupili. Teoretická část vymezuje pojmy škola jako instituce a organizace, shrnuje dosavadní řešení problematiky. Praktická část představuje kvalitativní případovou studii, která vychází z analýzy údajů o obci, dokumentace školy a rozhovorů s pracovníky školy, rodiči, žáky. Jako "vnořené" jsou popsány případy sedmi žáků, kteří buď přišli do školy z obcí mimo spádovou oblast školy, nebo do školy přestoupili v průběhu školní docházky. Diplomová práce identifikuje shody a rozdíly v popisovaných příkladech a také vyvozuje závěry pro práci školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 DVOŘÁK, Daniel
24 DVOŘÁK, David
6 Dvořák, Dalibor
11 Dvořák, Daniel
24 Dvořák, David
2 Dvořák, Dennis
1 Dvořák, Dušan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.