Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  začátekpředchozí204 - 213  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gestalt přístup a jeho využití ve školství
Vobořilová, Marcela ; Valenta, Josef (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře (především z učitelský řad) o možnostech využití Gestalt terapie v oblasti školství a inspirovat ho k používání Gestalt přístupu zejména pro zlepšení vztahů ve třídách a zároveň pro využití pro svou růst a posílení své osobnosti. První kapitola je věnována teoretickým základům Gestalt terapie, jejím kořenům, základním principům a Gestalt cyklu. Je částí čistě teoretickou, nutnou k pochopení vnímání směru. V závěru první části je popsáno současné využívání Gestalt terapie. Druhá kapitola je zaměřena praktičtěji, rozdělena na oblasti školství, kde může být Gestalt přístup využit. Jsou to oblasti kognitivní, sociální a osobnostní. Pojmům učení, inteligence a motivace je věnována část nejstručnější, nejrozsáhlejší je podkapitola věnovaná oblasti vztahů ve školním prostředí, která je doplněna o řadu technik používaných v Gestalt terapii, a podkapitola o osobnosti učitele, která je zamyšlením nad jeho přípravou na učitelskou profesi a navrhuje intervenční program pro učitele, kteří již nastoupili na svou dráhu. Jelikož je Gestalt terapie používána v oblasti terapeutické a při práci s dětmi s výchovnými problémy, je o možnosti tohoto využití krátce pohovořeno v poslední části této kapitoly, která také nastoluje myšlenku využití vzdělávání jako prevence terapie a...
Možnosti využití dětské kresby jako jedné z diagnostických technik při práci pedagogů se zneužívanými dětmi
Kroužilová, Iva ; Chrdlová, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Smyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce.
Vztah mezi učitelem a žákem z hlediska preferenčních postojů učitele
Nohavová, Veronika ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce je teoreticko empirickou studií, jejíž teoretická část se zabývá preferenčními postoji. Preferenční postoje jsou vymezeny v první až čtvrté kapitole, kde na ně nahlížíme z různých pohledů. Preferenční postoje se promítají do vztahu mezi učitelem a žákem, do jejich komunikace i do hodnocení žáka učitelem. V empirické části jsme se zaměřili na vliv preferenčních postojů učitele na prospěch žáka - respektive jsme zkoumali vztah mezi charakteristikami žáka vnímaných učitelem a prospěchem žáka.
Rozvoj verbálních schopností a sociokulturní prostředí rodiny (teoreticko-empirická studie)
Korpová, Lenka ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Text diplomové práce je zaměřen na téma rozvoje verbálních schopností v souvislosti se sociokulturním prostředím rodiny. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky a empirické šetření verbálních schopností žáků konkrétní třídy a jejich rodinného prostředí. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy jazyk, jazykový kód a komuníkace, včetně charakteristických znaků. V práci je zmíněna podstata a funkce rodiny, dále Bernsteinova teorie jazykového kódu, která hovoří o vztahu mezi sociálním původem žáků, rozvinutosti jejich jazyka a školní úspěšností. V empirické části je zjišťována úroveň verbálních schopností žáků sledovaného vzorku .. Výzkum upozornil na rozvoj verbálních schopností ve vztahu k sociokulturnímu prostředí rodin. Šetřena byla především vzdělanostní úroveň rodičů, kulturní bohatství rodin, volný čas rodinných příslušníků, pozornost byla věnována také jejich sportovním a kulturním aktivitám.
Důsledky specifických poruch učení pro vzdělávací cestu a uplatnění v dospělosti
Cmunt, Radek ; Krykorková, Hana (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá základními východisky, deskripcí projevů specifických poruch učení a také reedukací. Jejím hlavním smyslem však je na pozadí celé školní dráhy dítěte sledovat jedno z klíčových období vývoje, a to jak specifické poruchy učení ovlivňují rozhodování o volbě povolání a jaké důsledky mají pro uplatnění v životě. Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, její součástí jsou tři kazuistiky dospělých lidí se specifickou poruchou učení.
Bilingvní dítě a rozvoj jeho osobnosti v prostředí české školy (teoreticko-empirická studie)
Jeřábková, Simona ; Poláčková, Věra (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Bilingvní dítě a rozvoj jeho osobnosti v prostředí české školy je teoreticko-empirická studie, která se zabývá pedagogicko-psychologickými aspekty výchovy a rozvoje bilingvních dětí. V teoretické části se jsou tři nosná témata - rozvoj řeči, myšlení a identity bilingvního dítěte. Empirická část obsahuje závěry dotazníkového šetření ohledně výhod či možných rizik bilingvismu pro dítě, které navštěvuje českou základní školu.
Život v náboženské sektě a jeho vliv na osobnost dítěte
Misauerová, Anežka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
V dnešním světě plném protikladů a názorového pluralismu zřejmě nikoho příliš nepřekvapí ani náboženská roztříštěnost. Existence všudypřítomného vlivu křesťanství či islámu se zdá být již minulostí - pokud jsme ochotni pro tento okamžik pominout celosvětově rozšířené politické zneužívání těchto velkých náboženství, které je dnes na denním pořádku a tyto náboženské proudy pomalu ale jistě diskredituje. Ztráta pevných pravidel, zastřešujících život člověka ještě na začátku 20. století, obrovský technologický rozvoj a dvě války světového dopadu - to vše jsou vlivy, které postupně způsobily vznik jakéhosi náboženského a tím i existenčního vakua. Toto náhlé prázdno bylo něčím zcela novým pro celé masy lidí. Postupy, jakými se lidé s tímto nepříjemným pocitem vyrovnávali, byly rozmanité. Jako výstižný příklad může posloužit rozšířené hnutí hippies s celou svou kulturní základnou, dále americká beat generation a mnohá další hnutí, jež měla podstatný vliv na životní styl i podobu umění. Nejobecnější filosofií těchto hnutí byla obvykle kritika stávajících poměrů a nevídaná otevřenost vůči různorodým oblastem zájmu - světu orientálních nauk, rozvíjející se psychoterapii (zejména té skupinové), esoterickým - do té doby v podstatě neznámým naukám, ekologii a alternativám životního stylu, velký zájem byl věnován i...
Výuková simulace v úkolové situaci ( Šetření zaměřené na hledisko akceptace, interaktivity a autenticity)
Hannemann, Tereza ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pinkas, Jaroslav (oponent) ; Páchová, Anna (oponent)
Disertační práce Výuková simulace v úkolové situaci se zabývá novým médiem, které se začíná prosazovat ve vzdělávání, výukovou simulací. Pohlíží na ni ze tří různých hledisek, z hlediska akceptace výukové simulace ve školním prostředí, hlediska interaktivity výukového materiálu a hlediska jeho autenticity. Hledisko akceptace čerpá z hodnocení 34 českých učitelů a více než 1000 studentů, kteří hodnotili přínosy a nedostatky výukových simulací, jež měli k dispozici. Hledisko interaktivity (N = 152) je zaměřeno na experimentální srovnání učebního materiálu, který má aktivovány interaktivní prvky, a materiálu který je aktivované nemá. Hledisko autenticity (N = 48) pracuje se srovnáním autentického výukového materiálu s materiálem převedeným do animované formy. Všechny tři stěžejní kapitoly obsahují teoretické revue a vlastní výzkumné šetření. Experimentální výsledky jsou rozděleny do třech samostatných kapitol, které jsou zaměřeny dle jednotlivých hledisek. Metodologický přístup je založen na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod sběru dat, zejména na terénním šetření a laboratorním experimentu.
Efektivní využívání informačních technologií jako jedna z klíčových kompetencí žáků (teoreticko-empirická studie)
Hrazdírová, Eva ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využíváním informačních technologií žáky, které je zde chápáno jako jedna z klíčových kompetencí. V teoretické části je cílem vymezit tento jev rozborem jeho jednotlivých aspektů. V empirické části pomocí podrobně popsaných výzkumných metod budou zjištěny rozsah a dosažená úroveň využívání informačních technologií vybraného vzorku žáků základní školy.
Metakognice jako kompetence žáka základní školy. Teoretické základy metakognitivní činnosti v kontextu rozvoje učební kompetence žáka základní školy
Kořínková, Iveta ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Cílem mé práce bylo posoudit, zda mezi kompetence žáka základní školy patří metakognice. Ve školní praxi rozeznáváme dvě úrovně kognitivních procesů, nižší a vyšší. Nižší úroveň souvisí se školním vyučováním a tvoří předstupeň vyšších poznávacích kategorií. Se snižováním vázanosti na školní vyučování se rozvíjí druhá úroveň kognitivních funkcí. Dítě, které je schopno naplnit i prvky vyšší kognitivní úrovně, je schopno metakognitivního uvažování - řídí, plánuje a kontroluje svou činnost. Nejdostupnější didaktická pomůcka, která může pomoci v rozvoji vyšší kognitivní úrovně, je učebnice. V empirické části jsem se věnovala obsahové analýze učebních úloh učebnic. Vyhledávala jsem takové učební úlohy, které přispívají k rozvoji kognitivních a metakognitivních procesů. Výzkum potvrdil, že učebnice takové úlohy obsahují. Jsou v nich ale zastoupeny učební úlohy, které rozvíjí spíše kognitivní procesy první úrovně než kognitivní procesy druhé úrovně, které korespondují se schopností metakognice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   začátekpředchozí204 - 213  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.