Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gestalt přístup a jeho využití ve školství
Vobořilová, Marcela ; Valenta, Josef (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře (především z učitelský řad) o možnostech využití Gestalt terapie v oblasti školství a inspirovat ho k používání Gestalt přístupu zejména pro zlepšení vztahů ve třídách a zároveň pro využití pro svou růst a posílení své osobnosti. První kapitola je věnována teoretickým základům Gestalt terapie, jejím kořenům, základním principům a Gestalt cyklu. Je částí čistě teoretickou, nutnou k pochopení vnímání směru. V závěru první části je popsáno současné využívání Gestalt terapie. Druhá kapitola je zaměřena praktičtěji, rozdělena na oblasti školství, kde může být Gestalt přístup využit. Jsou to oblasti kognitivní, sociální a osobnostní. Pojmům učení, inteligence a motivace je věnována část nejstručnější, nejrozsáhlejší je podkapitola věnovaná oblasti vztahů ve školním prostředí, která je doplněna o řadu technik používaných v Gestalt terapii, a podkapitola o osobnosti učitele, která je zamyšlením nad jeho přípravou na učitelskou profesi a navrhuje intervenční program pro učitele, kteří již nastoupili na svou dráhu. Jelikož je Gestalt terapie používána v oblasti terapeutické a při práci s dětmi s výchovnými problémy, je o možnosti tohoto využití krátce pohovořeno v poslední části této kapitoly, která také nastoluje myšlenku využití vzdělávání jako prevence terapie a...

Viz též: podobná jména autorů
3 Vobořilová, Markéta
1 Vobořilová, Martina
6 Vobořilová, Michaela
1 Vobořilová, Michala
1 Vobořilová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.