Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí186 - 195dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy
Tarnóczyová, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy a možnostmi dalšího vzdělávání pro tyto pracovníky. Vzhledem k šířce tématu, je tato problematika zúžena na ředitele mateřských škol v Ústeckém kraji a nabídkou dalšího vzdělávání v tomto regionu. Teoretická část vychází z odborné literatury, platných právních předpisů, různých internetových zdrojů a také z vlastních zkušeností. Podkladem pro výzkumnou část se stalo šetření formou dotazníku a jeho následné vyhodnocení. Práce přináší pohled na rozdílnost vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských škol na počátku jejich profesní praxe a v jejím závěru. A odpovídá na otázku, zda je i pro pracovníky s dlouholetými zkušenostmi z oblasti vedení mateřské školy nabídka dalšího vzdělávání dostatečná. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeba, kompetence, další vzdělávání pedagogických pracovníků, mateřská škola, vzdělávací instituce.
Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. Závěrečná práce se zabývá pojmem kompetence učitele, konkrétně komunikací. Jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Pojmem management, classroom management, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Vysvětluje pojem kompetence, kompetence učitele. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace. Prezentuje výsledky rozhovorů a dotazníkového šetření, jak učitelé a ředitelé komunikují ve smyslu informování, reportování a administrace. Porovnává data získaná rozhovory s učitelkami mateřských a základní škol s daty získaných z dotazníků určených ředitelům mateřských a základních škol. Klíčová slova: management, classroom management, school management kompetence, kompetence učitele, komunikace, funkce komunikace, informování, reportování, administrace
Systém hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách ve Středočeském kraji
Toušová, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
2 ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá otázkou hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách. Přináší informace o tom, jaké formy hodnocení jsou využívány, které metody jsou nejčastěji voleny, a jaká kriteria hodnocení si školy stanovují. V práci je dále položena otázka, zda se hodnocení v mateřských školách zaměřuje na průběh pedagogického procesu nebo na výsledky vzdělávání. V teoretické části poskytuje práce přehled o významu jednotlivých pojmů v oblasti řízení pedagogického procesu a jeho hodnocení. Podstatnou část tvoří výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření a analýzou inspekčních a výročních zpráv ČŠI. Výsledkem je pak zmapování současného stavu řízení a hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Pedagogický proces, hodnocení, evaluace, profesní portfolio, 360 zpětná vazba, kritéria hodnocení, kompetence učitelů.
Podpora kurikulární reformy prostřednictvím Metodického portálu - uložiště digitálních učebních materiálů - případová studie
Hubená, Tereza ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
NÁZEV: Podpora kurikulární reformy prostřednictvím Metodického portálu - úložiště digitálních učebních materiálů - případová studie AUTOR: Tereza Hubená KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své bakalářské práci jsem se snažila popsat organizační struktury organizací se zaměřením na Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Zhodnotit organizační struktury organizací. Stručně popsat projekt Metodika a pokusit se pojmenovat manažerské procesy, které v pozadí projektu běžely. Popsat jednotlivé role v modulu DUM a vymezit základní kontrolní, rozhodující a implementační procesy, které v rámci této struktury probíhaly. Posoudit efektivitu prezentovaných organizačních struktur. Ve výzkumné části jsem využila případovou studii, studium organizací a institucí. Použila jsem metodu analýzy dokumentů souhrnných zpráv, např. Systém Metodické podpory učitelů při utváření a rozvoji klíčových kompetencí žáků (projekt Metodika), výročních zpráv a sborníků k projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: Případová studie, kvalitativní výzkum, metodologie, kurikulární reforma, Metodický portál, DUM - úložiště digitálních učebních materiálů
Na cestě ke školní uniformě
Koudela, Jindřich ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje v praktických a snadno uchopitelných krocích cestu, kterou je nutno podniknout na státní (veřejné) základní škole při zavádění školních uniforem, které se stávají nástrojem zásadní proměny kvality kultury školy. Stručně také shrnuje teoretická východiska a historii školních uniforem nejen v České republice, ale z části i v zahraničí. Předkládá známé důvody pro a proti zavádění školních uniforem v základních školách. Uvádí příklady názorů veřejnosti a dopady při zavádění školních uniforem na první veřejné základní škole v Praze v roce 2012. Ve své výzkumné části poodhaluje názorovou paletu ředitelů základních škol v Praze na případné zavádění školních uniforem ve školách, které řídí. KLÍČOVÁ SLOVA: Školní uniforma, jednotné oblečení, základní škola, ředitel školy, zřizovatel, historie uniforem, prevence šikany, sociální nerovnost
Vzdělávání a inovace s podporou ICT v mateřských školách
Záhumenská, Michaela ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná bakalářská práce předkládá v teoretické části poznatky z oblasti vzdělávání v mateřské škole s podporou informačních a komunikačních technologií. Sleduje možnosti využití, které jí dává rámcový vzdělávací plán, popisuje roli pedagoga a ředitele školy. Okrajově se dotýká i podpory ze strany státních institucí zejména České školní inspekce. Vysvětluje pojem inovace ve vzdělávání, pojednává o situaci v zahraničí a případných rizicích využívání moderních technologií v mateřské škole. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření sleduje roli ředitele mateřské školy v procesu implementace informačních a komunikačních technologií do výchovně vzdělávacího procesu mateřské školy, zjišťuje jaké informační a komunikační technologie se ve vybraných mateřských školách skutečně používají. V otevřených otázkách zjišťuje názory ředitelů na jejich plány s pořízením nových technologií, zkušenosti se využíváním stávajících a také názorů na největší a nečastější překážky v zařazení do výchovně vzdělávacího procesu.
Srovnávací analýza zákonů o pedagogických pracovnících v ČR a SR se zaměřením na další vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol
Cermanová, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu porovnání legislativních norem v této oblasti v České a Slovenské republice, analyzuje jejich rozdíly a klady jednotlivých stran. Cílem práce je vyhodnotit názory ředitelek mateřských škol v České republice a na Slovensku vzhledem ke stanovené hypotéze. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsán základní obsah hlavních právních norem školství obou zemí a ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován názor vedení mateřských škol k řešené problematice a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský zákon, zákon o pedagogických pracovnících, předškolní vzdělávání, kariérní systém, další vzdělávání pedagogických pracovníků, uvádějící učitel, mentor, začínající učitel, adaptační období, samostatný učitel, kreditní systém.
Komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem mateřské školy
Francová, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikací mezi vedoucí školní jídelny a ředitelem mateřské školy. Mapuje, jaké komunikační nástroje využívají vedoucí školních jídelen a ředitelé mateřských škol pro vzájemnou komunikaci. Dále zjišťuje, jak často spolu vedoucí školní jídelny a ředitel mateřské školy komunikují, včetně komunikace osobní, kolik času je vzájemné komunikaci věnováno a co je jejím obsahem. U jednotlivých komunikačních témat porovnává, jaké je priorita těchto témat pro vedoucí školních jídelen a ředitele mateřských škol.
Životní dráha ředitele školy
Vatalová, Jaroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Životní dráha ředitele školy AUTOR: Jaroslava Vatalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá problematikou životní dráhy ředitele školy. Vychází ze zákonných předpokladů k výkonu činnosti ředitele, jeho manažerské role nutné pro řízení školy, které musí zvládat. Popisuje počáteční období ředitelské profese, řeší následné fáze ve výkonu činnosti a poukazuje na vliv, který má délka doby v řídící činnosti na utváření jeho postojů a zvyšování kvality řízení školy. Popsána jsou fakta, která přináší stále se měnící podmínky ve školské legislativě pro výkon činnosti ředitele, které výrazně ovlivňují jeho přístup k dané profesi a životní perspektivě.
Možnosti a meze využití internetu u žáků na 1.stupni základní školy
Nikkerová, Veronika ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Pro svou práci jsem si vybrala téma týkající se využití a mezí internetu u žáků na 1. stupni ve volném čase, protože si myslím, že této oblasti není věnována dostatečná pozornost. Cílem mé práce je na základě obsahové analýzy odborné literatury a dalších zdrojů a na základě vyhodnocení výzkumného šetření mezi žáky formulovat rizika spojená s využíváním internetu žáky mladšího školního věku. Kapitoly práce uvádějí čtenáře do problematiky rizikových jevů spojených s využíváním internetu, které mohou ovlivnit psychické i fyzické zdraví žáků. Naleznou zde i kapitolu věnovanou existujícím projektům, které se věnují právě otázce bezpečného internetu. V neposlední řadě se v práci zaměřuji na možnosti využití a bezpečnost nejnavštěvovanějších stránek žáky, které vyplynuly z výzkumného šetření. Pro svou práci jsem čerpala hlavně z mnoha internetových publikací a příruček, které sepsali odborníci v této oblasti, protože téma je relativně nové a je obtížné najít knižní publikace věnující se této problematice. Práce obsahuje i výzkumnou část, pro kterou jsem zvolila metodu dotazníkového šetření, které zkoumá tři vytyčené oblasti - využití internetu, bezpečnost na internetu a užívání sociálních sítí žáky 3.-5. ročníku základní školy. Výsledky jsou umístěny v přehledných tabulkách, které odkrývají zvlášť...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí186 - 195dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Voda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.