Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Jazykové vzdělávání v kontextu celoživotního učení
Sommerová, Markéta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce přináší průřez jazykového vzdělávání v kontextu celoživotního učení - od předškolního vzdělávání až po zájmové vzdělávání dospělých, specifika jednotlivých věkových skupin i pohled na některé metody práce, tendence či nové směry v jazykové výuce. Práce představuje jednotlivé vzdělávací instituce i pohled na jazykové vzdělávání v kontextu Evropské unie a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Kašparová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je rozdělena na teoretickou a empiricko-výzkumnou část. Druhá kapitola teoretické části se zabývá předškolními zařízeními a možnostmi péče o předškolní dítě v ČR, se zaměřením na běžné mateřské školy. Třetí kapitola je zaměřena na předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie a světa dítěte. Čtvrtá kapitola seznamuje se samotným pojmem sociální připravenost pro vstup do MŠ a s pojmem adaptační období. Jeho průběh a úroveň zvládnutí dítětem budou použity jako možné kritérium v empirické části k posouzení sociální připravenosti dítěte pro vstup do MŠ. První část empirického výzkumu je věnována dotazníkovému šetření sociální připravenosti, jak ji vnímají rodiče a učitelky. Druhou částí je pozorování vybraného vzorku 15 dětí během adaptačního období v MŠ. Závěr práce je věnován porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení.
Rozvíjení kreativity žáků ve výuce
Opatová, Šárka ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářské práce se zabývá současnými možnostmi rozvoje kreativity žáků ve výuce v mateřských školách a na 1. stupni běžných základních škol. Práce je rozdělena na dvě časti: část teoretickou a část empirickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů, jevů a již provedených empirických výzkumů popisujících problematiku ohledně podstaty a předpokladů pro rozvoj kreativity obecně u lidí a rozvoj kreativity ve vyučování. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, k jehož uskutečnění jsem použila metodu polostrukturovaného rozhoru s učiteli a otevřeného zúčastněného pozorování ve výuce žáků. Klíčová slova: Kreativita, učitelé, žáci, výuka, metody rozvíjející kreativitu
Možnosti e-learningu ve vzdělávání s přihlédnutím k psychologickým otázkám rozvojetvorného učení
Mazánek, Karel ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se pokouší kriticky nahlédnout na vzdělávání prostřednictvím e- learningu, kdy ústředním tématem jsou možnosti, které při propracované vzdělávací strategii tato forma vzdělávání nabízí. E-learning je v diplomové práci zasazen do celospolečenského kontextu vzdělávání v 21. století s ohledem na demografický vývoj české populace. Vedle představení a popisu nejdůležitějších součástí e-learningových kurzů se práce soustředí na samotný proces tvorby e-learningových kurzů, kde je využito zkušeností z firemní praxe, neboť právě ta je pro další výzkum v této oblasti velmi přínosná. Za podstatné v práci rovněž považujeme teoreticky rozvést pojem rozvojetvorné učení a ukázat jeho přínos k popisu možností e-learningu ve vzdělávání. V praktické části se věnujeme výzkumu e-learningu ve vybraných firmách, ve kterém se snažíme nastínit, jakým způsobem a jak efektivně je e- learning ve vybraných organizacích využíván. Klíčová slova: e-learning, e-learningový kurz, vzdělávání, možnosti e-learningu, rozvojetvorné učení, firemní praxe, vzdělávací strategie
eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách
Švihálková, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce s názvem eTwinning jako forma výuky předmětů oboru pedagogika na středních školách má své těžiště v projektové výuce. Zabývá se konkrétně možností využívat projektovou výuku v rámci eTwinningu s žáky pedagogických oborů na středních školách. Cílem práce je teoretické zmapování této problematiky a uvedení praktického návrhu projektu zaměřeného konkrétně na obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Metodologie byla postavena na participačním akčním výzkumu. Pro zjištění podmínek a představ o struktuře a obsahu projektu v eTwinningu byla nejprve užita metoda dotazníkového šetření. Respondenty byli učitelé pedagogiky a jejích disciplín. Následoval vlastní výzkumníkův návrh projektu, který byl podstoupen ke kritickému pohledu třem učitelům z dotazníkového šetření. S těmi byl veden rozhovor o tomto projektu a o využitelnosti projektové výuky v rámci eTwinningu pro žáky oboru pedagogika na středních školách. Dosaženým závěrem je, že střední školy nabízející ke studiu pedagogické obory by s mírnými nedostatky mohly být zázemím pro projektovou výuku v eTwinningu. Důležité také je, že učitelé vnímají aktivitu eTwinning jako přínosnou ve vzdělávání budoucích pedagogů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přístupy nízkoprahových a terénních sociálních služeb ke xenofobii a rasismu u dospívajících
Pazlar, Martin ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
a klíčová slova Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou Přístupů nízkoprahových a terénních sociálních služeb ke xenofobii a rasismu u dospívajících. Pojednává o pojmech xenofobie, rasismus, situaci v české společnosti ve vztahu k oběma pojmům, pohledu práva na danou problematiku. Popisuje období dospívání, podobu a důvody projevů xenofobie a rasismu. Charakterizuje dospívajícího jako uživatele sociálních služeb. Diplomová práce popisuje inspirativní přístupy multikulturní výchovy směřující k rozvoji tolerance, možnosti vzdělávání a přístupy ke xenofobii a rasismu různých organizací. Dále uvádí řadu příkladů zahraničních zkušeností z několika zemí Evropy. Představuje sociální služby Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež a Terénní programy. Především se však zabývá přístupy obou služeb k práci s dospívajícími uživateli, kteří se projevují xenofobně a rasisticky. Empirická část práce zkoumá přístupy pracovníků různých nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a terénních programů k projevům xenofobie a rasismu u dospívajících uživatelů. Klíčová slova: xenofobie, rasismus, dospívající, multikulturní výchova, vzdělávání, zahraniční zkušenosti, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, terénní programy
Vliv vzdělávacích aktivit vybraných NNO v ČR na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti
Tučková, Karolína ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám vlivem vzdělávacích aktivit vybraných nestátních neziskových organizací na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Diplomová práce má teoreticko- empirickou povahu. Teoretická část se zabývá procesem integrace cizinců a rolí státu a nestátních neziskových organizací. Velká část je věnována vzdělávání dětí cizinců a obtížím, se kterými se setkávají a které musí překonávat. V závěru teoretické části jsou představeny vzdělávací aktivity vybraných neziskových organizací, které se zaměřují nejen na pomoc dětem cizincům, ale i na spolupráci se školami a rodinami dětí. Empirická část ověřuje, jaký vliv mají konkrétní vzdělávací aktivity realizované v komunitním centru InBáze na proces začleňování dětí cizinců do české společnosti. Empirické šetření bylo realizováno formou dotazníku. Při zpracovávání práce jsem čerpala informace z dostupných českých, anglických a amerických zdrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Socializace dítěte v homoparentální rodině
Šejnohová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce "Socializace dítěte v homoparentální rodině" se zabývá novým fenoménem dětí vyrůstajících v homoparentálních rodinách. Cílem teoretické části je prozkoumání legislativy České republiky, procesu primární socializace dítěte v rodině a tématu předsudků, ve kterých je kladen důraz na důležité faktory, které mají vliv na vznik homoparentální rodiny. Cílem empirické části je představení názorů odborníků z několika oblastí, které mají souvislost s tématem homoparentálního rodičovství. Teoretická část zahrnuje legislativní ukotvení registrovaného partnerství a možnosti vzniku homoparentální rodiny. Dále je zde věnována pozornost primární socializaci dítěte v rodině a základním potřebám dítěte. Konec teoretické části seznamuje čtenáře s problematikou předsudků, jejich vznikem a projevy. Výzkumná sonda, která je popsána v empirické části práce, obsahuje pět strukturovaných rozhovorů. Představuje náhled na problematiku homoparentálního rodičovství z úhlu pohledu odborníků. Klíčová slova homoparentální rodina, registrované partnerství, socializace dítěte, základní potřeby dítěte, postoje, předsudky
Aktuální otázky bilingvního vzdělávání v České republice a ve Velké Británii
Ksandrová, Daniela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo srovnání bilingvního vzdělávání v České republice a Velké Británii se zaměřením na Wales a Anglii. Aby mohlo být toto srovnání provedeno, bylo nutné se zaměřit nejprve na historii a současné trendy v evropské vzdělávací politice v oblasti jazykového a bilingvního vzdělávání, dále na historii a východiska bilingvního vzdělávání, na definici českého bilingvního vzdělávání na dvojjazyčných gymnáziích, vymezení britského vzdělávacího systému, vymezení britského bilingvního vzdělávání se zaměřením na Anglii a Wales a na srovnání českého a britského bilingvního vzdělávání. Přínosem mé práce je především to, že bylo provedeno šetření a srovnání aktuálního fenoménu bilingvního vzdělávání v mezinárodní dimenzi.
Vzdělávání českých menšin v rumunském Banátu
Lejskeová, Jana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje, jak je zřejmé již z názvu, na edukaci českých menšin v oblasti rumunské části Banátu (druhá část Banátu je srbská a žijí tam také české menšiny, ty však v této práci zahrnuty nejsou), popisuje vzdělávání již od založení českých vesnic až po současnou situaci v základních školách, zmiňuje v historickém kontextu změny, které tamější školství zásadně ovlivňovaly v průběhu let, jsou zde popsány zásadní části z rumunského vzdělávacího systému i spolupráce s ČR. Důležitou součástí je také výzkum, který proběhl na Banátských školách. V přílohách jsou fotky dětí z gernické základní školy, rozvrhy hodin gernické školy a část zpracovaných dotazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.