Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potřeby dětí v mateřské škole a jejich evaluace
Hancová, Barbora ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Téma, které bylo zvoleno pro bakalářskou práci, bylo vybráno na základě několika absolvovaných odborných pedagogických praxí autorky při studiu na vysoké škole. Během posledního ročníku studia se autorka rozhodla sledovat, zda je dětem, navštěvujícím mateřskou školu, v dostatečné míře dána možnost uspokojovat základních potřeby, s důrazem na potřebu spontánní pohybové aktivity. V této práci se autorka snaží zjistit, jaké mají učitelky teoretické znalosti, do jaké míry naplňují potřebu pohybu, zda mají děti volný prostor ke spontánnímu pohybu, ke hře a jak učitelky tuto potřebu evaluují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Současná rodina a morální vývoj předškolního dítěte
Veselá, Jana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rodinou a vývojem předškolního dítěte z hlediska výchovy k morálním hodnotám. Sleduje probíhající změny rodinného prostředí a vliv na výchovu dítěte po převratných demokratických změnách ve společnosti. Je zaměřena na zkoumání a hledání rozdílů a odlišností ve dvou definovaných skupinách rodin (bez vyznání a věřících) v rámci České republiky. V práci se také promítá několikaletá praxe a zkušenosti v tradičních i církevních mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrace dítěte s mentálním postižením v podmínkách mateřské školy
Hřebíková, Ivana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Jednu z nejpočetnějších skupin mezi občany se zdravotním postižením tvoří lidé s mentálním postižením. Na lidi s mentálním postižením se vztahují všechna lidská práva stejně jako na všechny ostatní lidské bytosti. Kulturní společnost se musí naučit žít a komunikovat i s odlišnými jedinci, s občany se zdravotním postižením.Tento trend se označuje pojmem integrace (Valenta, Múller, 2003). Integrace je postoj společnosti k občanům se zdravotním postižením, který je neodmítá, ale naopak se snaží vytvářet optimální podmínky pro jejich začlenění do společenského života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dobrá smrt a euthanasie od antiky do 30. let 20.století
KRATOCHVÍLOVÁ HAVLOVÁ, Jitka
Diplomová práce přináší komplexní pohled na dobrou smrt a euthanasii od antiky do 30. let 20. století. Popisuje postoje lékařů a dalších učenců v jednotlivých historických obdobích. Výzkum vychází z publikovaných zdrojů a literatury. Autorka zkoumá jev v obecné rovině, provádí komparaci publikovaných zdrojů a komparaci jevu z historického hlediska. V první části je popisována základní terminologii týkající se tématu. Na umírání a smrt je nazíráno z hlediska filozofie a etiky. V druhé části jsou popsána jednotlivá historická období od antiky po 30. léta 20. století z hlediska společenských a kulturních změn. Důraz je kladen na názory filozofů, učenců a lékařů na dobrou smrt a euthanasii. Celkový pohled na smrt a euthanasii pomáhá dokreslit lékařská péče daného období, rozvoj lékařské vědy a medicíny. Diplomová práce představuje teoretickou základnu, ze které je možno čerpat informace pro praktický výzkum zabývající se fenoménem smrti. Stejně tak důležitý a podnětný může být zkoumaný jev pro současnost.
Posuzování efektivnosti využití vozového parku
Havlová, Jana ; Králíček, Vladimír (vedoucí práce) ; Janda, Antonín (oponent)
Práce je zaměřena na kontrolní systém správy vozového parku. Právě prostřednictvím firemních automobilů dochází stále častěji k podvodnému jednání. Důraz je kladen především na úsporu nákladů, která plyne ze zavedení monitoringu a efektivnější kontroly. Práce vymezuje moderní prvky kontroly, jejich funkce a dopady do nákladů. Dochází k nastínění výhod a nevýhod spojených s evidencí jízd. Pro ilustraci jsou uvedeny praktické příklady z praxe včetně alternativního řešení s výpočtem úspor.
Vliv předmětu výchova ke zdraví na vědomosti a znalosti žáků v deváté třídě
HAVLOVÁ, Jana
Bakalářská práce Vliv předmětu výchova ke zdraví na vědomosti a znalosti žáků v deváté třídě se v teoretické části zabývá především definováním pojmů zdraví a determinanty zdraví, které jsou rozděleny podle vlivu životního stylu, prostředí, genů a zdravotní péče. V dalších kapitolách se věnuje charakteristice vývoje dítěte staršího školního věku. Soustředí se na biologické, psychické, sociální změny a emoční vývoj. V další kapitole se věnuje výchově ke zdraví, její definici, metodám a historii. Zaměřuje se na význam výchovy ke zdraví v životě člověka a náplní výuky předmětu výchova ke zdraví na 2. stupni základních škol. Ve výzkumné části jsem si kladla za cíl zmapovat znalosti žáků po absolvování předmětu výchova ke zdraví. Porovnáním dětí ze dvou škol, které měly v rámci výuky zařazenou výchovu ke zdraví a dvou škol, kde výchovu ke zdraví mají plněnou v rámci jiných předmětů. Výzkum práce byl realizován pomocí vědomostních dotazníků sestavených na základě pracovního sešitu určeného přímo pro výuku výchovy ke zdraví. Z výsledků dotazníků jsem vyhodnotila, že žáci, kteří neabsolvovali předmět výchova ke zdraví, mají méně znalostí z tohoto oboru než žáci, kteří výchovu ke zdraví absolvovali. Závěrečná část mé práce obsahuje odpovědi na hypotézu a navržení oblastí edukačního plánu, na které je třeba se více zaměřit tak, aby žáci bez výchovy ke zdraví dosahovali stejných vědomostí jako žáci, kteří prošli výukou výchovy ke zdraví.
Studie prostorové aktivity lesních druhů savců obývajících remízy v zemědělské krajině se zaměřením na využívání okolních potravních zdrojů.
HAVLOVÁ, Jitka
Fragmentací biotopů od 50. let 20. století došlo na území České republiky ke vzniku množství izolovaných lesních remízů se sníženou dostupností potravy pro mnohé lesní savce. Ti se však těmto změnám dokázali přizpůsobit, například migrací za potravou do zemědělsky využívaných ploch. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit opakovanými odchyty početnost a prostorovou aktivitu myšice křovinné (Apodemus sylvaticus) a norníka rudého (Myodes glareolus) ve dvou lesních remízech a porovnat tyto druhy a remízy mezi sebou. Dále se práce zaměřila na zhodnocení významu přilehlých zemědělských kultur pro tyto dva druhy drobných savců. Součástí práce bylo i porovnání několika různých metod značení hlodavců v terénu. Data pro zjištění prostorové aktivity myšice křovinné a norníka rudého byla získána metodou zpětných odchytů (CMR). Prostorová aktivita se podle předpokladu u těchto dvou druhů drobných savců liší. Větší pohyblivost po remízu projevily myšice. Norníci při svém pohybu preferovali místa s větší pokryvností bylinného patra. Vybíhání zvířat z remízu do okolního prostředí se lišilo i v rámci remízů. Okolo remízu Samota projevily větší disperzi do prostředí myšice, zatímco u remízu Hejtman byli ve vybíhání aktivnější norníci. Jejich pohyb byl zaměřen směrem do vojtěško-jetelového pole. Oba dva druhy z remízu Samota vybíhali nejvíce do míst s hustou pokryvností bylinného patra, pravděpodobně z důvodu větší potravní nabídky a lepší ochrany před predátory. Nejúčinnější metodou značení hlodavců se ukázalo být označování ušních boltců pomocí náušnic. Jako druhou metodu bych volila označování ušních boltců pomocí výstřižků tkáně.
Zooterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v okrese Tábor
KRATOCHVÍLOVÁ HAVLOVÁ, Jitka
Zooterapie, jako poměrně nová metoda, je zařazována v rámci ucelené rehabilitace i do speciálních škol. Zde se uplatňuje nejen jako vhodná relaxace a zpestření výuky, ale také v cílené práci s dětmi- rozvoj fyzických, psychických, emocionálních i sociálních dovedností. Zvíře není jen prostředník, ale vítaný kamarád, ke kterému má mnoho dětí s postižením bližší vztah než k ostatním lidem. Psí kamáradi jsou věrní, bez podmínek jsou ochotni se přitulit a pohrát si, nabízí nepřeberné množství podnětů, dítě se s nimi nenudí a učí se přirozeně novým dovednostem. Jízda na koni dává dětem pocit výjimečnosti, radosti, volnosti, zvyšuje jejich sebehodnocení a rozvíjí dítě po motorické stránce. A i malá zvířata (křečci, morčata, želvy, andulky apod.) dokážou v dítěti probudit radost, zájem a přes lásku ke zvířeti je krůček k lásce k ostatním lidem.
Vliv stresu na rychlost učení u hlodavců - etologický a fyziologický přístup
HAVLOVÁ, Jitka
Tato studie ve formě rešerše se zabývá 2 různými přístupy ve zkoumání vlivu stresu na učení. U každého přístupu byly popsány metody, které se pro daný přístup používají. Cílem bylo určit formy stresu, které mohou učení a paměť poškodit nebo naopak na učení působit kladným efektem. Při chronickém dávkování hormonů u fyziologického přístupu dochází k poškození prostorové paměti. Krátkodobá vysoká hladina kortikosteronu však učení napomáhá. Etologické metody mají na učení u hlodavců z větší části negativní vliv, a to především na prostorové učení a referenční paměť. Přesto existují metody, které mohou učení ovlivnit i pozitivně. U některých metod můžeme při výzkumu obdržet odlišné výsledky. Ty jsou především způsobeny v rozdílném působení akutního či chronického stresu na jednotlivé etologické metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 HAVLOVÁ, Jana
4 HAVLOVÁ, Jitka
18 Havlová, Jana
4 Havlová, Jaroslava
4 Havlová, Jitka
3 Havlová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.