Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvoje dětí předškolního věku v prostředí azylových domů
Miladinovićová, Martina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce je koncipována jako případová studie v rovině kvalitativního šetření a zaměřuje se na hledání možností podpory rozvoje dětí předškolního věku v prostředí azylových domů pro matky či rodiny s dětmi. V teoretické části jsou uvedena východiska k tématu rodina a azylový dům, ke školní zralosti a připravenosti, dále je představena problematika dílčích funkcí, možnosti jejich diagnostiky a rozvoje. Na začátku empirické části jsou popsány metodologické postupy a představen plán výzkumného šetření. Následuje výzkumná zpráva z šetření probíhajícího ve dvanácti azylových domech v Praze. Jedním z jeho cílů bylo navrhnout jednoduchou metodiku pro rozvoj dětí od 3 do 6 let, která by rozšířila možnosti podpory poskytované sociálními pracovníky v azylových domech. Použitými nástroji pro sběr dat byly dotazník a rozhovor, respondenty sociální pracovníci. Dotazníkové šetření pomohlo zmapovat velikost azylových domů, délku pobytu a charakteristiku jejich klientů, přístupy těchto institucí k rozvoji dětí školního i předškolního věku a rovněž postoje sociálních pracovníků k podpoře rozvoje dětí předškolního věku. Volné rozhovory se sociálními pracovníky napomohly k orientaci v problematice rodin využívajících azylové bydlení, polostrukturovaný rozhovor podal zpětnou vazbu z pilotáže navržené...
Postavení asistenta pedagoga na základní škole
Houdková, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá kooperací učitele a asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na rozdíly ve vnímání přítomnosti asistenta pedagoga na prvním a druhém stupni. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část diplomové práce je členěna celkem na tři kapitoly. První je zaměřena na aktuální definici pojmů integrativní a inkluzivní pedagogiky a na změny, které do školství v posledních letech přinášejí. Druhá nastíní profesní pojetí asistenta pedagoga s důrazem na uplatnění na základních školách běžného typu, včetně postavení asistenta pedagoga v zahraničí. Poslední kapitola cílí na interpersonální vztahy asistenta pedagoga s ostatními pedagogickými pracovníky školy, rodiči i žáky samotnými. Praktická část práce se věnuje smíšenému výzkumnému šetření, které je rozděleno celkem na dvě části. První část výzkumu se zaobírá zkoumáním role asistenta pedagoga na běžné základní škole s důrazem na společnou práci učitele a asistenta pedagoga v rámci jedné třídy na prvním a druhém stupni. Pro realizaci této části výzkumného šetření byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Pro účely kvalitativního šetření bylo vybráno celkem šest respondentů s odpovídajícím profilem. Získaná data byla doplněna o statistické dotazníkové...
Role asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole
Sládková, Michaela ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tématem diplomové práce je role asistenta pedagoga v inkluzívním vzdělávání z pohledu učitele na základní škole. Jejím cílem je zjistit, jak pedagogové vnímají pozici asistenta pedagoga při edukaci žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se zabývá základním a inkluzivním vzděláváním včetně příslušné legislativy, podpůrnými opatřeními, vymezením pozice asistenta pedagoga, jeho kompetencemi, náplní práce a možnostmi spolupráce s třídním učitelem. Empirická část analyzuje rozhovory s třídními učiteli, kteří vyučují žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a díky tomu kooperují s asistenty pedagoga. Vše je navíc doplněno o poznatky z pozorování činnosti asistenta pedagoga v dané třídě. V závěru práce jsou zodpovězeny výzkumné otázky a vymezena jistá doporučení. Z výzkumu vyplývá, že asistent pedagoga je ve třídě nezbytnou podporou především u žáků s mentálním postižením.
Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací
Stříbrná, Kristýna ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Stříbrná, K. Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2019. 68 s. Bakalářská práce se zabývá problematikou nácviku sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Práce obsahuje vymezení pojmů mentální retardace a aktivit každodenního života s důrazem na sebeobsluhu. Cílem bakalářské práce je vytvořit vzdělávací plán pro konkrétní dívku se středně těžkou mentální retardací, který je zaměřený na nácvik sebeobslužných činností, který by bylo možné aplikovat v praxi.
Podpora čtenářství a rozvoj čtenářských kompetencí u žáků s poruchou autistického spektra
Drastilová, Melanie ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jamrichová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je podpora čtenářství a rozvoj čtenářských kompetencí u žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Teoretická část se nejprve obecně zabývá jedinci s poruchou autistického spektra, charakteristickými rysy této diagnózy a vzděláváním žáků s PAS. V další části obecně shrnuje pojmy související se čtenářstvím. Také nahlíží na roli školy, učitele a literární výchovy při rozvoji a podpoře čtenářství. Zmiňuje vyučovací metody rozvíjející čtení s porozuměním. Poslední část se zaměřuje konkrétně na čtenářství u žáků s PAS. Vymezuje jejich deficity a zároveň nabízí intervenci a postupy při podpoře čtenářství. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé rozvíjí čtenářství u žáků s PAS na základní škole. Data byla získána strukturovanými rozhovory s učiteli pracujícími s žáky s PAS. Výzkumné otázky byly zaměřeny na míru podpory čtenářství ze strany učitelů, specifika při práci s žáky s PAS a využití textů, které souvisí s žákovskými zájmy a zkušenostmi. Z výzkumů vyplývá, že učitelé o problematice čtenářství žáků s PAS nemají příliš informací. Vycházejí většinou pouze z vlastních zkušeností. Z těch vyplývá, že žáci s PAS mají určitá specifika, která omezují jejich rozvoj čtenářských kompetencí. Ta souvisí zejména s triádou narušených oblastí - komunikace, sociální chování a...
Role asistenta pedagoga v podpoře inkluzivniho vzdělávání děti s poruchami autistickeho spektra a mentálním postižením ve vybrané mateřské škole
Panýrková, Gabriela ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá profesí asistenta pedagoga v podpoře inkluzivního vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením v preprimárním vzdělávání. Jejím hlavní cílem je zjistit a blíže popsat zkušenosti asistentů pedagoga a pedagogů s procesem společného vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením ve vybrané mateřské škole. Neméně důležitým aspektem práce je přiblížení názorů pedagogických pracovníků na přínos společného vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením ve vybrané mateřské škole. Teoretické část popisuje mentální postižení, poruchy autistického spektra a úlohu asistenta pedagoga v českém školství. Jsou zde zmíněna specifika edukace dětí s poruchami autistického spektra a mentálním postižením v běžné mateřské škole. Dále se práce zabývá inkluzivním vzdělávání a jeho současnou podobou, jak v poměrech českého školství, tak ve světovém měřítku. Praktická část je zaměřena na zjištění a přiblížení přístupů k roli asistenta pedagoga, ze strany pedagogických pracovníků vybrané mateřské školy. Pro sběr dat byl zvolen kvalitativní typ výzkumu v rámci, kterého byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru s jednotlivými účastníky výzkumného šetření. Z analýzy získaných dat vyplývá, že asistent pedagoga je ve...
Prevence závislostí při vzdělávání žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění
Myškovská, Kristýna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na prevenci závislostí u žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Teoretická část pojednává o období dospívání a popisuje jeho biologické a psycho - sociální aspekty. Pozornost je zaměřena především na žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění, práce vymezuje tento termín, zaobírá se jednotlivými projevy sociálního znevýhodnění a podporou pro tyto žáky. Dále je představeno téma závislosti a rizik jejího vzniku u dospívajících jedinců. V teoretické části jsou také popsána konkrétní rizika látkových a nelátkových závislostí. V poslední kapitole je dán prostor tématu prevence ve školním prostředí a preventivnímu programu. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, které bylo realizováno na třech pražských základních školách, v práci je uveden jejich popis a analýza preventivního programu jednotlivých škol. K výzkumnému šetření byly použity metody dotazníku, který byl předložen žákům a rozhovoru vedeném s metodiky prevence a žáky šestých tříd. Na základě výpovědí respondentů byla posléze formulována konkrétní doporučení k prevenci závislostí při vzdělávání žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Mezi tato doporučení patří například zařadit do preventivních programů osobní setkání s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Němec, Zbyšek
4 Němec, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.