Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie genderových postojů žáků a žákyní devátých ročníků vybraných základních škol
Zemková, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.
Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP
Horáková, Nina ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
NÁZEV: Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP RESUMÉ: Diplomová práce se zabývá tématikou mimotřídních aktivit a jejich podporou kurikulárním dokumentům. Cílem práce je popsat, jak mimotřídní aktivity podporují školní vzdělávací programy a jak konkrétně podporují předávání průřezových témat. K naplnění tohoto cíle byla zvolena triangulace metod kvalitativního šetření a rámcovým designem výzkumu je zakotvená teorie. Přínos práce spočívá v poukázání na skutečnost, že volnočasové aktivity ve škole mohou podporovat osvojování průřezových témat a v předložení dalších poznatků o možnostech mimoškolních aktivit v rámci jejich zakotvení ve Školních vzdělávacích programech.
Lidé na okraji společnosti a jejich možnosti
Honzáková, Martina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Martina Honzáková People on the fringe of society and possibilities of their integration This diploma thesis deals with youth at risk and with various institutions and efforts that try to integrate them into society. The centre of attention is institution for youth at risk in Brno where I worked. Therefore, on the basis of my experience, I would like to find out if those young people consider this institution efficient. Furthermore, there is a theoretical background, which describes and characterizes youth at risk and all the main factors which can influence their development in a negative way. An output of this diploma thesis represents two interviews, which proved that the institution is efficient, useful and able to help to young people with integration into society.
Multikulturní výchova jako (filosofický) problém
Morvayová, Petra ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Disertační práce pojednává o antinomiích definice a praxe tzv. multikulturní výchovy a o jejích východiscích a z nich vyplývajících paradoxech, které destabilizují její koncept a zpochybňují potenci k naplňování cílů, které si klade. Analýza se opírá o poznatky a přístupy vycházející z pozic filosofických a filosoficko-antropologických, z pozic filosofie sociálních věd, sociologie vědění, teorií formulovaných sociální a kulturní antropologií, politickou filosofii a post-strukturální filosofií jazyka, která chápe jazyk jako nástroj či metaforu pro porozumění a význam slov jako intertextuální. Cílem práce je nahlédnout pojmy, definice, konstrukci a optiku konceptů tzv. multikulturní výchovy z pohledu kritické filosofie výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zdraví člověka v kontextech výchovy
Zvírotský, Michal ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Disertační práce přináší souhrnné zpracování problematiky zdraví a nemoci v souvislostech výchovy. Jejím cílem je přispět k současnému vědeckému diskurzu o fenoménu zdraví, poskytnout přehled dosud rozptýlených poznatků a obohatit současné poznání o výsledky instrumentální případové studie. Práce se opírá o poznatky mnoha vědních oborů, jednotící pohled však vychází z fenomenologie. První částí je teoreticko-metodologická studie o zdraví, nemoci a kvalitě života, druhá část je esejem o vzájemném vztahu zdraví a výchovy a třetí částí je empirický výzkum subjektivního zdraví žáka. Výsledky těchto tří pojednání ústí v závěrečnou myšlenku, která může být chápána - coby výstup kvalitativního šetření - také jako nová hypotéza: výchova je nej důležitější determinantou zdraví člověka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pedagogické myšlenky Dona Bosca a jejich odraz ve výchově v ČR
Holadová, Veronika ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce jsou výchovné myšlenky Dona Bosca a jejich aplikace v současné výchově mládeže ve volném čase v Salesiánských střediscích mládeže. Dále jsou předmětem podrobného studia jednotlivá střediska v ČR a jejich specifika, která jsou důsledkem různých faktorů, které jsou dále sledovány. Cílem bylo vytvořit ucelený přehled SaSM v České republice, na základě osobní návštěvy a následného rozhovoru. Metodou výzkumu byl strukturovaný rozhovor. Výsledkem práce je seznam všech Salesiánských středisek v ČR a jejich ucelený přehled. V závěru je konstatování neustálé aktuálnosti myšlenek Dona Bosca a obdivuhodnost salesiánského díla. KLÍČOVÁ SLOVA: Preventivní systém Salesiánské středisko mládeže Volný čas Výchovné prostředí
Vzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...
Možnosti školy v oblasti prevence a řešení drzého chování a vulgárnosti žáků na 2. stupni ZŠ
Kolmanová, Lucie ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Sociální péče v azylových domech pro matky s dětmi
Solichová, Marta ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá azylovými domy pro matky s dětmi. V teoretické části jsou popsány služby, které azylový dům matkám s dětmi poskytuje. Najdeme tu obecné informace o azylových domech, informace o náplni jejich práce, jejich cílech, pracovnících a o spolupráci s jinými institucemi. Dále tu jsou rozebrány důvody příchodu matek do azylového domu. Tyto matky s dětmi se ocitly bez ubytování nebo v nevyhovujících podmínkách, popř. odešly z domova kvůli domácímu násilí. Najdeme tu náhled do rizikových situací v rodině a jak rodinu ovlivňují. Práce se zabývá také možnostmi řešení situace klientek - tedy jejich odchodu z azylového domu a následné ubytování. Základem praktické části je dotazník, který byl určen pro sociální pracovníky azylových domů pro matky s dětmi. V návaznosti na teoretickou část zjišťuje příčiny potřeby vyhledání pomoci azylového domu, rozsah poskytované péče a následné řešení situace klientky v závislosti na důvodu vyhledání pomoci.
Specifika práce s romskými dětmi při výchovně vzdělávací činnosti
Vláčilová, Iva ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o specifikách práce s romskými dětmi při výchovně vzdělávací činnosti se zaměřením na Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Tyto zařízení nabízejí dětem a mládeži, které jsou ze znevýhodněného prostředí volnočasové, vzdělávací a výchovné aktivity. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zaměřena na základní informace o romském etniku a na jejich specifika. Tato část je podložena specializovanou literaturou a internetovými stránky. Empirická část je založena na výzkumu a jeho výsledcích. Pro výzkum jsem zvolila kvalitativní metodu a nástrojem mi byly rozhovory se sociálními pracovníky v těchto nízkoprahových zařízení, kteří s dětmi pracují. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda-li pracovníci, kteří pracují s romskými dětmi vycházejí při své práci ze specifik romského etnika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.