Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Firemní kultura
Pavelka, Robert ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Tématem bakalářské práce je firemní kultura, po vymezení pojmu, je tento termín analyzován z hlediska struktury a typologie. Firemní kultura je nadále zkoumána v kontextu mezinárodních společností a problémů spojenými při setkání odlišných kulturních standardů. K tomu je využito výzkumu holandského vědce Geerta Hofstedeho. Jako projev firemní kultury je uvedena společenská odpovědnost firem a přiblížena její spojitost s firemní kulturou. V práci jsou představeny výhody společenské odpovědnosti, a zároveň její kritika.
Příprava projektu outdoorového kurzu
Janouchová, Eliška ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Cílem práce je představit přípravu projektu outdoorového kurzu, jenž se již několik let stále častěji objevuje v rámci firemního vzdělávání. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je založena na informacích z odborné literatury a pojednává o tom, jaké jsou důležité kroky při přípravě outdoorového kurzu a také se zabývá komunikací dodavatelské firmy s klientem. Ve druhé části jsou poznatky prohloubeny v rámci dotazníkového šetření, kde jsou analýze podrobeny tři nabídky teambuildingového programu od vybraných dodavatelských firem. V závěru práce jsou zjištěny a popsány aspekty, které při výběru dodavatele hrají roli. Svým charakterem práce nastiňuje návod, jak připravit kurz z pohledu klienta, tak z pohledu dodavatele.
Osobnostně sociální rozvoj skrze dramatickou improvizaci
Gabrielová, Vanda ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Autorka se ve své práci zaměřuje na význam a možnosti dramatické improvizace v osobnostně sociálním rozvoji dospělých. Poukazuje na principy a pravidla této metody, které mohou pomáhat v rozvoji potenciálu každého člověka. Speciálně se pak zaměřuje na témata, mezi které patří překonávání bariér, sebedůvěra, soustředěnost, fantazie, kontrola emocí, herecké dovednosti a umění dialogu. Dále upozorňuje na zásady a postupy v přípravě a realizaci kurzů podle didaktického cyklu C-M-I-A-R-E. Předkládá požadavky kladené na lektory a celkovou organizaci. Na závěr uvádí ukázková cvičení, se kterými se účastníci dramatické improvizace mohou setkat. Vysvětluje jejich účel a postupně je analyzuje.
Plánování a řízení vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci
Matoušková, Monika ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Celoživotní vzdělávání a především další profesní vzdělávání hraje v současné době stále důležitější roli klíčového nástroje zaměstnanosti a flexibility jednotlivců na pracovním trhu. Nejen pracovní trh, ale vůbec schopnost žít v tomto světě změn vede k nutnosti celoživotního vzdělávání. Téměř každá organizace si je v dnešní době již vědoma, že vzdělávání a rozvoj svých pracovníků má pro její další ziskovou činnost zásadní význam. Odpovědnost spočívá především v jejím plánování, vedení a řízení personálních činností. Řada firem se stává "učícími se organizacemi". V tomto prostředí se všichni pracovníci mohou v rámci pracovního procesu navzájem učit a rozvíjet. Zvyšování kvalifikace a rozvoj kompetencí pracovníků jsou neodmyslitelnou součástí personální strategie. K efektivnímu fungování orgamzace musí být v souladu personální strategie se strategií podnikovou. Pro plánování vzdělávání a rozvoje pracovníků je důležité strategicky založené personální plánování organizace, které musí být ve shodě se strategickými cíli organizace, její kulturou a vizí. Věnuje-li podnik vzdělávání svých pracovníků stálou pozornost a plánování jejich rozvoje je systematické a stává se trvalou součástí podnikových aktivit, pak je zajištěna je dlouhodobá prosperita. Příležitost k osobnímu růstu pracovníků a možnost dosažení vyšší...
Vzdělávání pracovníků v mezinárodní organizaci
Derková, Kristýna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání pracovníků v mezinárodních organizacích. Jejím cílem je uvést tuto problematiku v širších souvislostech, především v kontextu mezinárodního podnikání. Mezinárodní organizace je v této práci chápána jako organizace, podnik nebo firma, ve které dochází ke střetávání příslušníků rozličných kultur. Práce se tudíž zabývá také dílčími kulturními teoriemi, charakteristikou mezinárodní organizace jako takové a mezinárodním personálním řízením s akcentem na řízení expatriantů. Největší pozornost je věnována určitým vzdělávacím specifikům mezinárodních organizací. Podrobněji je popsán proces adaptace a reintegrace, dále problematika interkulturního učení, potažmo interkulturních výcviků. Práce se snaží shrnout teoretická východiska a přinést nové náměty na základě studia dostupné české a zahraniční literatury v kontextu dané problematiky.
Trends of adult education in the Czech Republic and in Sweden
Horanská, Michala ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Predmetom diplomovej práce je nacrtnút systém dalšieho vzdelávania v dvoch rozlicne vyspelých clenských krajinách Európskej Únie. Našou snahou je vytvorit porovnanie dalšieho vzdelávania v štátnom systéme Ceskej republiky a Švédska, oboznámit s predstavami obsahu dalšieho vzdelávania u obcanov jednotlivých krajín a vymenovat, porovnat faktory motivácie a faktory pôsobiace ako bariéry. Našim cielom je vytvorenie obrazu odlišností a spolocných znakov spomínaných krajín v jednej z kategórií konceptu celoživotného ucenia - v dalšom vzdelávaní.
Systém podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Tesco Stores ČR a.s.
Havel, Jiří ; Raisová, Tereza (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší problematiku systému podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců maloobchodního řetězce Tesco Stores ČR a. s. V práci na základě teoretických přístupů k současnému podnikovému vzdělávání definuji význam tréninku a rozvoje pro pracovníky firmy působící ve vysoce konkurenčním a poměrně specifickém prostředí maloobchodu. Z podnikové strategie vychází i orientace firemních vzdělávacích aktivit na poskytování prvotřídní služby zákazníkům. Po vymezení základních údajů o firmě se v práci především věnuji obecnému popisu řízení lidských zdrojů, podnikového vzdělávacího systému, tj. využívaným formám, metodám a principům školení a tréninku, organizaci vzdělávacích aktivit i vyhodnocování jejich efektivity. Značná část práce je věnována jednotlivým cílovým skupinám vzdělávání, které jsou definovány na základě organizačního uspořádání firmy. Zabývám také se rozvojovými programy určenými pro řídící pracovníky a stěžejním procesem jejich vzdělávání a rozvoje, za který považuji proces řízení výkonnosti. Konkrétní realizaci firemních vzdělávacích aktivit v praxi představuji na příkladu Obchodního domu Tesco Praha, Národní třída, který je počtem zaměstnanců největší obchodní jednotkou firmy v České republice. Na základě popsaného systému a jeho realizace se pokouším přinést některá doporučení a...
Interkulturní vzdělávání a výcvik v mezinárodních podnicích
Hořejšová, Vendula ; Raisová, Tereza (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Interkulturní trénink je součástí přípravy pracovníků na delší či kratší výjezdy do zahraničí a na práci v mezinárodních týmech. Ukazuje se, že rozvoj interkulturní kompetence může urychlit adaptaci na nové sociální prostředí a pracovní podmínky a zmírnit průvodní negativní jevy adaptačního procesu. Adaptace je základním předpokladem pro efektivní zvládání pracovních povinností v místě působení a tedy i naplňování cílů organizace. Tato diplomová práce představuje vývoj přístupů ke koncipování interkulturních tréninků od 80. let 20. století do současnosti, kdy převládá integrovaný vzdělávací a výcvikový program skládající se z části obecné, zaměřené na rozvoj kulturní vnímavosti a osobnostní rozvoj, a části specifické, připravující účastníky na kontakt s konkrétní kulturou. Pozornost je věnována dílčím didaktickým metodám a formám interkulturního tréninku, a také efektivitě tréninkových programů. Práce stručně seznamuje se specifiky mezinárodního personálního řízení a problematikou kulturních dimenzí a standardů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.