Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adaptace jako možná příčina fluktuace zaměstnanců ve vybrané organizaci
Kotálová, Nikola ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Cílem práce je zjistit a popsat adaptační procesy jako možnou příčinu fluktuace zaměstnanců ve vybrané organizaci a navrhnout opatření ke zlepšení. Práce se nejprve zabývá tématem adaptace, tedy adaptací člověka, adaptací zaměstnance v organizaci, oblastmi adaptace a adaptačními procesy v kontextu personálních činností. Následně je věnována pozornost fluktuaci zaměstnanců, problémům spojeným s fluktuací, druhům fluktuace a faktorům, které mají vliv na fluktuaci zaměstnanců. Poté následuje empirické šetření, které se zaměřuje na adaptační procesy a jejich možný vliv na fluktuaci zaměstnanců ve vybrané organizaci v Praze. Šetření je realizováno jako kvalitativní případová studie s využitím metod rozhovorů a analýzy dokumentů. Rozhovory byly realizovány se třemi skupinami zaměstnanců, a to s HR pracovníkem, nově nastupujícími zaměstnanci a bývalými zaměstnanci, kteří rozvázali pracovní poměr ve zkušební době. Otázky byly zaměřeny na realizaci adaptačních procesů v organizaci, fluktuaci zaměstnanců a na příčiny odchodu zaměstnanců z organizace v souvislosti s adaptačním procesem. Výsledky práce poukazují na slabé stránky adaptace pracovníků ve vybrané organizaci, na jejichž základě jsou navržena opatření ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA adaptace, fluktuace, organizace, personální činnosti, vzdělávání zaměstnanců
Implementace GDPR ve vybraných evropských školách
Kroutilová, Lucie ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací implementace evropského nařízení o ochraně osobních údajů neboli GDPR ve vybraných evropských školách. Práce je rozdělena na teorii a výzkumné šetření. Teoretická část se zaměřuje jako první na všeobecný význam ochrany osobních údajů, dále pak na definici základních pojmů GDPR a snaží se seznámit s nastaveným právním rámcem, platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Další díl teoretické části poukazuje na to, jak je Obecné nařízení o ochraně osobních údajů ukotvené ve školských vzdělávacích institucí. Na základě rešerše odborné literatury je zrealizován kvalitativní výzkum formou rozhovoru s vybranými respondenty. Jedná se o českého a španělského pověřence pro ochranu osobních údajů, kteří byli jmenování vybranou školou, aby poskytovali poradentství ohledně zpracování osobních údajů a zajišťovali dodržování povinností vyplívajících z Nařízení (EU) 2016/679. Cílem práce je zjistit, zda vybrané evropské školy mají totožný postup při plnění povinnosti dané platnou legislativou a poukázat na chyby vznikající v souvislosti s nedodržováním platných právních ustanoveních a následně identifikovat přínosy a negativa zavedení GDPR na těchto školách. Po realizaci výzkumu navazuje vyhodnocení dat, která se nám díky dostatečným výzkumným otázkám...
Strategie řízení a vedení pracovníků vzdělávacích organizací
Cílová, Petra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Každá organizace má, nebo by měla mít, svůj strategický plán rozvoje. Diplomová práce je zaměřena na strategii řízení a vedení pracovníků vybraných vzdělávacích organizací, a to především v oblasti jejich strategických cílů. Pojednává o problematice kooperace, znalosti a následné implementace těchto cílů zaměstnanci v praxi. Cílem práce je tedy zjistit, zda pracovníci vybraných mateřských škol znají strategické cíle své organizace a popsat, jak je ze svého pohledu pomáhají naplňovat v jednotlivých oblastech rozvoje. Vybranými vzdělávacími organizacemi jsou mateřské školy na Rakovnicku a mezi pracovníky, kterých se zjišťování týká, patří pracovníci pedagogičtí i nepedagogičtí. Strategické řízení lidských zdrojů je nedílnou součástí strategického řízení a plánování vzdělávací organizace. Jeho zvládnutí vede k integraci požadavků a tím dosahování stanovených cílů. Za účelem uchopení této problematiky se teoretická část práce nejprve zabývá popisem a organizační strukturou vzdělávacích organizací, jejich personálním managementem a rolemi klíčových pracovníků. Dále popisuje samotné strategické řízení a plánování vzdělávacích organizací a aspekty, které strategii a cíle organizace ovlivňují. Tyto cíle jsou v kompetenci vrcholového managementu, tedy samotného ředitele vzdělávací organizace, ale je velmi...
Talent management v regionálním školství
Petáková, Jana ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifickou oblastí managementu, a to řízení talentovaných pracovníků v regionálním školství. Práce si klade otázky jako kdo je talentovaný pracovník, je talent vítaný ve školském prostředí, jaké metody uplatňují ředitelé škol při talent managementu, jakým problémům čelí a jak se jim snaží předcházet? První polovina práce je věnována teoretickému ukotvení pojmů nadání a talent včetně diferenciace nadání od talentu prostřednictvím Gagného modelu z roku 2020, dále je vysvětlen pojem talent management a popsány metody talent managementu při identifikaci, rozvoji a udržování talentovaných pracovníků v organizaci. Práce se vztahuje k oblasti řízení lidských zdrojů v regionální školství, a proto jsou v práci uvedeny i stěžejní dokumenty mající vztah k rozvoji pedagogických pracovníků. Cílem práce je zjistit, jaké metody využívají ředitelé škol při řízení talentovaných pracovníků. K dosažení cíle práce byl zvolen kvalitativní výzkum, který sbíral data prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s řediteli škol a dále skrze analýzu dokumentů daných škol. Rozhovory byly analyzovány metodou kódování a rovněž byla použita datová triangulace k zjištění validity dat z rozhovorů. Při analýze rozhovorů byly zaznamenávány různé přístupy ředitelů při uplatňování metod talent managementu,...
Vytvoření metodiky pro tvorbu digitální lektorské platformy
Šišková, Vanda ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Práce je věnována zmapování a analýze současné situace digitální lektorské platformy v České republice a pravidel pro lektory jež u nás vzdělávají dospělé. Nabízí stručný vhled do oblasti vzdělávání dospělých, zmiňuje aktuální legislativní situaci oblasti vzdělávání dospělých v České republice, nabízí stručný příklad zakotvení vzdělávání dospělých do celého vzdělávacího procesu v Norsku, věnuje se postavení a využití informačních a komunikačních technologiích ve vzdělávání, a především osobnosti vzdělavatele dospělých. V úvodních částech práce poskytuje přehled, věcí, které se vzděláváním dospělých souvisí a nějak jej ovlivňují, čímž vede k uvědomění si složitosti a celkové náročnosti přípravy, realizace i evaluace takovéto akce. Metodika definuje místo, kde si zadavatel má možnost vybrat lektora na vzdělávací akci. Platforma nabízí místo pro vyhledávání vzdělávacích kurzů, hodnocení kvality, zadání poptávky po vzdělávací akci či žádost o rozvojový plán. Hlavním výsledkem práce je navržení metodiky pro tvorbu digitální platformy v České republice, která bude nabízet určitou míru záruky za lektory v ní vedené a tím nabízet určitou kvalitu ve vzdělávání dospělých. Metodika obsahuje požadavky na lektora, principy pro fungování digitální platformy a podklady pro digitální zpracování. Přínosem vytvoření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.