Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce autority učitele v komunikaci se žáky
Francová, Veronika ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
The goal of the thesis is to clarify a problem of what we call Teachers' authority. In Czech language the term "Authority" is usually used in the meaning of power or respect the teacher has among pupils. In general we can say that the meaning of the term is rather indefinite. This thesis mainly focuses on the form of communication between teacher and class. Therefore the authority is regarded as the result of organization of competencies, bounds and relations in the area of teacher-pupils contact. The teacher-pupil interaction is considered as a system in all the meanings of this term. Through the teacher-pupils' interaction the communication circle is formed. Every single connection of the class with a teacher creates a unique and compact communication circle where the communication rules are discussed. In this thesis, authority is rather regarded as the mutual negotiation resulting in the final (but still changing) organization of rules and relations within the communication circle. The thesis consists of presentation of the basic theoretical sources, the analysis of the field survey data and discussion about the conclusions. It explores the communication between teacher and class in the eighth class of elementary school. I visited one class - collaborating with three teachers - within one school-year....
Zdroje stresu, zátěže a nespokojenosti v práci zdravotních sester
Hrdličková, Renáta ; Francová, Veronika (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Pokud se ocitneme v roli pacienta, každý z nás bude jistě očekávat poskytnutí té nejlepší péče. Chronicky přetížená zdravotní sestra nemůže dostatečně saturovat potřeby svých pacientů a poskytovat prvotřídní ošetřovatelskou péči. Naším cílem je prozkoumat zdroje stresu, zátěže a nespokojenosti v práci zdravotních sester. Teoretická část seznamuje čtenáře se současnými vědeckými poznatky o pracovním stresu a vyhoření u zdravotníků. Druhá kapitola se mj. zabývá rozborem psychických, sociálních a fyzických předpokladů, které jsou nutné pro výkon profese zdravotní sestry. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů nahlížíme do unikátní profesní zkušenosti sedmi respondentů, kteří pracují v českém zdravotnictví na pozici zdravotní sestry. Centrem analytického postupu je tematická analýza. V našem šetření vyšlo najevo, že sestrám ubírá nejvíce energie nedostatek psychické podpory a ocenění ze strany managementu a spolupracovníků. Naši respondenti se setkávají na svých pracovištích s vyhořelými zdravotníky. Sami však možnost určitého stupně vlastního vyhoření během rozhovorů nedeklarovali. Zdravotní sestry jsou ve své profesi vystaveny enormnímu množství pracovních a profesních stresorů, které pak vedou k jejich pracovní nespokojenosti. Dochází k dlouhodobému...
Komentovaný překlad: Hochsensible Mütter. Schorr, Brigitte. SCM-Verlag 2013. Vybrané kapitoly.
Francová, Veronika ; Kloudová, Věra (vedoucí práce) ; Mračková Vavroušová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První je překlad úryvku z knihy Hochsensible Mütter od německé autorky Brigitte Schorrové. Jedná se o překlad instrumentální. Druhou část pak tvoří komentář k překladu, tj. analýza výchozího textu podle Christiane Nordové, popis překladatelské metody, typologie překladatelských problémů a strategie konkrétních řešení. Klíčová slova překlad, překladatelská analýza, překladatelský problém, překladatelský posun, psychologie, hypersenzitivita, mateřství
Komunikace v asymetrickém vztahu zdravotníka a pacienta
Francová, Veronika ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce) ; Miovský, Michal (oponent) ; Šmídová, Iva (oponent)
Kvalita komunikace mezi pacientem a zdravotnickým personálem je jedním z klíčových faktorů, které určují spolupráci pacienta na léčbě a s ní spojenou úspěšnost terapie; proto je komunikace důležitým a široce diskutovaným problémem naší zdravotní péče. Mezi pacientem a zdravotníkem je vztah asymetrické povahy, založený na odlišnosti pozic v procesu léčby. To má vliv na podobu komunikace a její průběh. V našem výzkumu se zaměřujeme na pacientskou zkušenost s hospitalizací a na reflexi zdravotnické komunikace z perspektivy pacientů. Naším cílem je prozkoumat povahu asymetrie v komunikaci a identifikovat oblasti, v nichž se odehrává vyjednávání o povaze vztahu. Výzkum je založen na kvalitativní analýze šestnácti rozhovorů s respondenty, kteří mají zkušenost s hospitalizací. Analýza se zaměřila na popisy komunikačních situací a na prožívání pacienta. Potvrdili jsme, že ve vztahu zdravotníka a pacienta je přítomná apriorní asymetrie, která může být za určitých okolností funkčním základem léčby. Povaha každého konkrétního vztahu se však v praxi dále vyvíjí; asymetrie se může dále zesilovat nebo zeslabovat. Vyjednávání o povaze vztahu mezi zúčastněnými probíhá v těchto čtyřech oblastech: (1) informace (jejich poskytnutí či neposkytnutí), (2) režim nemocničního oddělení, (3) umístění člověka v prostoru...
Kolektivní učitelská efficacy: pilotní výzkum v prostředí českých základních škol
Vozková, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem kolektivní učitelské efficacy, což je koncept související se self-efficacy, oba jsou součástí sociálně kognitivní teorie od Alberta Bandury. V teoretické části jsou nejprve zmíněny obecné charakteristiky self-efficacy, poté je představen koncept individuální učitelské self-efficacy, který hrál důležitou roli při utváření pojetí a způsobu měření u kolektivní učitelské efficacy, v další části jsou pak shrnuty informace a výzkumy právě o tomto poměrně novém konceptu. V rámci diplomové práce byl proveden kvalitativní výzkum, jehož hlavními cíli bylo zmapovat koncept kolektivní efficacy u vyučujících na základních školách, zjistit zda o něm přemýšlejí a jak a případně navrhnout nové pojetí a vodítka pro tvorbu dotazníku. Hlavní metodou byl hloubkový polostrukturovaný rozhovor s 8 vyučujícími a jeho vyhodnocení pomocí tematické analýzy. V rámci interpretace bylo zjištěno, že v rozhovorech se mezi respondenty objevilo několik společných hlavních témat, ta byla porovnána s teoretickým pojetím kolektivní efficacy a následně pak bylo navrženo upravené pojetí kolektivní učitelské efficacy zahrnující 4 hlavní témata: podpora, kolektiv, žáci a žákyně a rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA Kolektivní efficacy, self-efficacy, kvalitativní výzkum, vyučující, základní škola
Osobnost učitele na 1. stupni ZŠ a jeho vliv na třídní klima
Slačíková, Aneta ; Francová, Veronika (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností učitele na 1. stupni základní školy a jeho vlivu na třídní klima. Teoretická část se věnuje školní třídě jako malé sociální skupině a jevům, které se v ní objevují. Dále zkoumá osobnost žáka, učitele a jeho vlastností, kde je kladen důraz na učitelův styl výuky, výchovy a interakce. V neposlední řadě je věnována pozornost pojmu třídní klima. Praktická část má za cíl vyhodnotit interakční styl učitele a změřit klima v jednotlivých třídách, navzájem je porovnat a zjistit, jaký vliv má interakční styl na spokojenost žáků ve třídě. KLÍČOVÁ SLOVA malá sociální skupina, osobnost žáka, osobnost učitele, styl výuky, styl výchovy, interakční styl, třídní klima
Rozvoj jemné motoriky v mateřské škole u dětí s obtížemi v grafomotorice
Tůmová, Barbora ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětí s grafomotorickými obtížemi v předškolním věku, především nevhodným úchopem grafického náčiní. Hlavním cílem bylo sestavit a zrealizovat intervenční program, který je zaměřený na rozvoj jemné motoriky. Na základě výkonů ve vybraných testových úlohách měřících úroveň grafomotorických dovedností dětí byly sestaveny tři výzkumné skupiny. První skupinu (kontrolní skupinu) tvořily děti bez výrazných obtíží v grafomotorických dovednostech, druhé dvě skupiny pak děti s grafomotorickými obtížemi (skupiny experimentální). Pro jednu z experimentálních skupin byl určen zmíněný tréninkový program na rozvoj jemné motoriky. Po jeho ukončení byly všechny výzkumné skupiny opět otestovány kriteriálními testy a byl diskutován vliv intervenčního programu realizovaného v podmínkách běžného provozu mateřské školy.
Vnímání protiromských pochodů a faktory psychického zvládání těchto pochodů dospělými příslušníky romské minority
Nováková, Barbora ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Cílem empirické práce je prozkoumat, jak vnímají příslušníci romské minority protiromské akce a jaké strategie využívají k zvládnutí akcí. Empirický materiál je tvořen 5 rozhovory. K jejich zpracování používám zakotvenou teorii. Respondenti na protiromské akce nahlíželi z hlediska teoretického pozadí problémů a legitimity trestu. Využívali širokou paletu strategií zvládání, převážná část strategií byla kolektivních. Větší počet strategií souvisel s preventivními opatřeními, které sloužily k zabezpečení ubytovny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 FRANCOVÁ, Vendula
6 Francová, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.