|
Externí personální marketing jako nástroj náboru v IT organizacích
Kotalová, Adéla ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Sloboda, Zdeněk (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce se zabývá personálním marketingem, který je jedním z moderních nástrojů propagace organizace jako zaměstnavatele a zároveň oborem, který propojuje personální řízení a marketing. Cílem práce je identifikovat specifika externího personálního marketingu jako nástroje náboru v IT organizacích. Pozornost je věnována nástrojům a metodám personálního marketingu využívaných zejména v procesech získávání a stabilizace zaměstnanců. Představeny jsou nástroje marketingového mixu v personalistice a aktuální trendy v této oblasti. Charakterizována je pracovní pozice náboráře v IT sektoru, její specifika a požadované kompetence na tuto pozici podle databáze NSP. Součástí práce je kvantitativní šetření, jehož cílem je analyzovat nástroje externího personálního marketingu v IT organizacích. Šetření bylo realizováno formou dotazníku a celkem se ho zúčastnilo 53 respondentů, kterými jsou zaměstnanci personálního oddělení v IT organizacích v České republice a v rámci své pozice zodpovídají za nábor, personální marketing, či další personální činnosti. Klíčová slova personální marketing, externí personální marketing, nábor zaměstnanců, výběr zaměstnanců, technologické firmy, IT zaměstnanci
|
| |
| |
| |
|
Komparace hlavních večerních zpravodajských relací ČT1 a TV Nova z genderového hlediska
Hlavoňová, Kateřina ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Sloboda, Zdeněk (oponent)
Komparace hlavních večerních zpravodajských relací ČT1 a TV Nova z genderového hlediska Tématem práce je komparace hlavních večerních zpravodajských relací ČT1 (Události) a TV Nova (Televizní noviny) z genderového hlediska. Ve své diplomové práci navazuji na feministické studie, které byly uskutečněny zejména v angloamerickém kontextu, a pokouším se ověřit, nakolik teorie formulované západními feministickými teoretičkami a badatelkami o androcentrické povaze televizního zpravodajství platí v českém prostředí. Moje práce je primárně založena na kvantitativní obsahové analýze zpravodajských relací, jejímž prostřednictvím zkoumám genderovanost českého televizního zpravodajství, tedy aspekty jako genderovou ne/rovnost, způsoby reprezentace mužů a žen (případně transgender osob), genderové role, genderové stereotypy (jejich reprodukce či subverze) a/nebo míru reflektování myšlenek feminismu ze strany zkoumaných médií. Základním cílem výzkumu je srovnání zpravodajství přední české veřejnoprávní televize (ČT1) a přední komerční televize (TV Nova) - pokouším se zjistit, zda závazek veřejné služby nějakým způsobem ovlivňuje genderovou korektnost televizního zpravodajství.
|
| |
|
Sexuální výchova očima dvou generací
Kothajová, Martina ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štípková, Martina (oponent)
Předkládaná teoreticko-praktická práce se zabývá problematikou sexuální výchovou v rodině a ve škole. V teoretické části představuje definici a historický vývoj pozice sexuální výchovy v České republice po roce 1948 a dále pojednává o obsahu, metodách, cílech a překážkách sexuální výchovy ve zmiňovaných institucích. V praktické části představuje pohled komunikačních partnerů a partnerek ze dvou generací na definici sexuální výchovy, průběh jejich vlastní sexuální výchovy a představy o ideálním průběhu sexuální výchovy z hlediska věku i hloubky poskytnutých informací. Výzkum ukazuje, že si pod pojmem sexuální výchova představují především ty části sexuální výchovy, které se týkají pohlavního života jedince, například rozmnožovacích orgánů, antikoncepce, pohlavního dospívání a těhotenství. Podle výpovědí komunikačních partnerů a partnerek zprostředkovává prvotní informace z oblasti sexuální výchovy především škola, avšak za ideálního zprostředkovatele považují rodinu, což poukazuje na rozdíl mezi tím, jak sexuální výchova v jejich případě probíhala, a jak by, také podle odborníků, probíhat měla. I přes trvající nedostatky sexuální výchovy v rodině i ve škole, lze při porovnání rozhovorů z hlediska generací vysledovat pozitivní trend začleňování tématu sexuální výchovy do rodinného prostředí, které je...
|
|
Sexuální zneužívání dětí v ČR
Aichingerová, Kristýna ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Munková, Gabriela (oponent)
Diplomová práce "Sexuální zneužívání dětí v ČR" pojednává o vývoji a především současném stavu v naší republice ohledně této problematiky. Práce v prvních dvou částech zkoumá problematiku sexuálního zneužívání z mnoha pohledů, jací aktéři vstupují do problematiky, co to znamená sexuální zneužívání dětí a jaké má formy, analyzuje problémy při řešení tohoto jevu v České republice. V druhé části se diplomová práce zaobírá možnostem řešení problematiky sexuálního zneužívání dětí v České republice. Za pomocí evaluace různých variant, kde za příklady stojí některé zahraničí modely, je v této práci navrženo několik opatření, které by bylo vhodné v České republice zavést k efektivnímu řešení problematiky.
|
|
Mediální obraz tloušťky v tištěných médiích v kontextu konstrukce ideálu těla
Belušová, Dana ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Sloboda, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá rozporem nárůstu tloušťky na jedné straně a ideálem těla prezentovaným v médiích na straně druhé. Současný mediální diskurz klade obrovský důraz na význam štíhlého těla a vzhledu vůbec, což může způsobovat poruchy vnímání vlastního těla (body-image distortions) a nespokojenost s vlastním tělem (bodydissatisfaction), v honbě za nedosažitelným ideálem. V tomto kontextu analyzuji mediální obraz tloušťky v časopisech Vlasta, Cosmopolitan a Bravo. Analýza ukázala, že časopis Vlasta konstruuje, vzhledem k věku svých čtenářek, pasivní strategie zvládání tloušťky. Časopis není vzhledově schematický, neboť nekonstruuje osobnost ženy jen prostřednictvím vzhledu. Časopis Cosmopolitan konstruuje tloušťku jako "nežádoucí" a bojuje s ní převážně aktivními strategiemi - cvičením. Svým čtenářkám poskytuje ambivalentní poselství, když jasně stanovuje štíhlý ideál těla, ale zároveň deklaruje podporu přirozeného těla. Bravo konstruuje aktivní strategie zvládání tloušťky, přičemž genderově definuje ideál těla.
|
|
Nahota jako zdroj (morálního) pobouření
Polesný, Ondřej ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Sloboda, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce "Nahota jako zdroj (morálního) pobouření" pojednává o rozdílném vnímání nahoty. Nahota v současné západní kultuře, jako vztah mezi svlečeným tělem a upřeným pohledem ostatních, je různě legitimizována skrze kontexty reprezentace. Například, v tradici Starého zákona nemůže být nahota nespojována se sexualitou. Odkaz na biblickou tradici (v případě nahoty) je stále víceméně platný. Nyní jsou více než kdy před tím nahota, sex a sexualita diskutovány, kódovány a klasifikovány skrze časopisy, televizi, rádio atd. To přesně ukazuje, jak jsou nahota, sex a sexualita pronikavé a jak snadno neoprávněně zasahují do oblastí dříve považovaných za nesexuální. Snažím se definovat oblasti, v kterých je nahota v konfliktu s určitými pojmy, rozdělit je do kategorií a určit aktéry a jejich názory na nahotu. Především se zabývám konfliktem mezi nahotou a explicitně vyjádřenou morálkou. Ve své práci využívám kvalitativní analýzu tisku - konkrétně analyzuji novinové články.
|