Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 805 záznamů.  začátekpředchozí492 - 501dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesní zátěž učitele v různých kulturách
Svobodová, Michaela ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Práce se zabývá zátěží, kterou ve své profesi pociťuje učitel, a zaměřuje se konkrétně na středoškolské učitele v České republice a na Novém Zélandu. V teoretické části jsou zpracována témata střední školy, kultury, zátěže a profesní zátěže učitele podle dostupných tuzemských i zahraničních odborných zdrojů. Tato část představuje jak teoretická východiska, tak i realizované výzkumy zabývající se danými tématy. Empirická část práce sestává z návrhu výzkumu na téma uznání profese středoškolského učitele v České republice a na Novém Zélandu. Proponovaný výzkum se soustředí na uznání rodiči žáků a snaží se tak o hlubší zkoumání jednoho z faktorů působících profesní zátěž učitelů. Cílem této bakalářské práce je prezentovat téma profesní zátěže učitele a nabídnout interkulturní perspektivu, které by se v této oblasti dalo využít. Klíčová slova: Zátěž, učitel, střední škola, kultura, Nový Zéland
Studenti a učitelé v českých filmech ze školního prostředí. Jejich řeč a vzájemná komunikace
Karlová, Alena ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Karlová, Alena: Studenti a učitelé v českých filmech ze školního prostředí. Jejich řeč a vzájemná komunikace. Praha, 2015. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta. Vedoucí práce prof. PhDr. Petr Mareš, CSc. Tématem diplomové práce je řeč a vzájemná komunikace studentů a učitelů v českých filmech z prostředí střední školy. Teoretická část práce vychází vzhledem k interdisciplinárnímu charakteru výzkumu z odborné literatury k tématům historie české kinematografie, komunikace ve škole, jazyk mládeže, stylistika uměleckého vyjadřování a jazyk ve filmu. V hlavní části práce je na základě analýzy devíti filmů (Před maturitou, Kantor Ideál, Škola základ života, Cesta do hlubin študákovy duše, Marečku, podejte mi pero, Jak svět přichází o básníky, Sněženky a Machři, Vrať se do hrobu, Gympl) popsána podoba komunikace v rámci studentského i učitelského kolektivu a jejich komunikace vzájemná. Pozornost je věnována především těmto aspektům: používané jazykové prostředky vzhledem k době vzniku filmu (spisovnost - nespisovnost, prvky slangu), jazykové vyjadřování relací mezi účastníky komunikace (vykání - tykání, míra expresivity), komunikace ve vyučovací hodině a problémy s ní spojené, představení školního prostředí vzhledem k žánru filmu. Součástí popisu jsou konkrétní ukázky verbální...
Empatie učitele v pedagogické teorii a praxi
Štěrba, Radim ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zabývá tematikou empatie učitele v pedagogických teoriích i školní praxi. Jejím cílem je na základě analýzy významných českých a zahraničních pedagogických teorií podat přehled o empatii jako specifické schopnosti učitele, jejím vývoji a postavení v rámci dané pedagogické koncepce. Teoretická část práce se nejprve zabývá vývojem pojetí empatie v rámci psychologie, diferencí mezi pojmy sympatie a empatie, jejímu vztahu k pohlaví, k emoční inteligenci, prosociálnosti, následně se zaměřuje na empatii v rámci pedagogické komunikace ve škole. Stěžejní část práce spočívá v samotné analýze významných domácích pedagogických koncepcí domácích autorů, například Komenského, Lindnera, Úlehly, Chlupa, Uhra a Příhody. Ze zahraničních autorů to jsou například Rousseau, Pestalozzi, Herbart, Dewey, Steiner a Rogers. Cílem empirické části je realizovat a pomocí odpovídajících výzkumných nástrojů ověřit účinnost výukového programu rozvíjejícího empatii budoucích učitelů. Práce má přispět k hlubšímu pochopení empatie v edukačním procesu, a to jak v rámci teoretickém vycházející z reflexe tohoto fenoménu v pedagogických teoriích, tak zejména v praktickém v souvislosti s přípravou budoucích učitelů. Klíčová slova empatie, kognitivní a afektivní empatie, vyjádřená empatie, pedagogické teorie, učitel, výzkum
Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické
Kratochvílová, Michaela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce Kreativita učitele v edukačním procesu na základní škole praktické se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u žáků na základní škole praktické pomocí dílny čtení. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zaměřuje na vymezení základní pojmů, jako jsou kreativita, kreativní vyučování, kreativní pedagog, edukační proces a jiné. Dále je zaměřena na teoretickou koncepci dílny čtení. V praktické části, která je pojata jako případová studie, se autorka zaměřila na praktické využití dílny čtení, prostřednictvím které se snažila zvýšit čtenářskou gramotnost u žáků. Druhá část se zaměřuje na funkčnost dílny čtení v praxi, konkrétně tedy na využití dílny čtení u žáků na základní škole praktické.
Vztah morálky a práva v postavení učitele v demokratické společnosti
Mach, Daniel ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Vztah morálky a práva jako dvou regulativních systémů demokratické společnosti je shodný v cíli, ale rozdílný v prostředcích - právo stanoví hranice ve kterých je prostor morálky. Morální normy jsou efektivnější. Shledává-li společnost práci učitele odpovědnou, mohl by všeobecně závazný kodex učitele vzniknout.
Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy
Kozibratková, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nese název Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy. Tato práce se zabývá metodami kritického myšlení, které vedou žáky k rozvoji čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Teoretická část seznamuje s kurikulární reformou a jejími změnami. Zabývá se zde pojmy učitel, inovace a pedagogický konstruktivismus. Teoretická část práce vymezuje jednotlivé klíčové kompetence základního vzdělávání. Jejich rozvoj a naplnění jsou důležitým cílem ve vzdělávání. Dále se zabývá pojmem čtenářská gramotnost a jejími rovinami. Teoretická část se také zabývá programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jehož východiskem je kritické myšlení a třífázový model učení, evokace, uvědomění a reflexe. Práce vymezuje některé metody kritického myšlení, které podporují čtenářskou gramotnost žáků. Výzkumná část práce se zabývá metodami kritického myšlení, které přispívají ke čtenářské gramotnosti žáků. Výzkumné šetření probíhá akčním výzkumem, při kterém je použita metoda pozorování. Výzkum zkoumá, jak metody kritického myšlení přispívají k rozvoji klíčových kompetencí a k rozvoji úrovně čtenářské gramotnosti žáků dle stanovených kritérií. Výzkum probíhá na základní škole, která se nezabývá inovativními metodami kritického myšlení. Klíčová...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 805 záznamů.   začátekpředchozí492 - 501dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.