Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 191 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Zdi mezi námi
Rodová, Eva ; Chovanec, Libor (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením koncepčního systému pro řešení samoty na úrovních domácností, ulic a obcí. Na úrovni domu se zaměřuje na vznik kvalitních vazeb mezi obyvateli stavby, na úrovni ulice kritizuje současnou tendenci nekompromisního oddělení zahrad od ulice, a v neposlední řadě na úrovni celé obce Wse soustředí na vytvoření kvalitního centra, které je důležité pro posílení vazeb mezi obyvateli obce. Tento systém je poté aplikován na všech úrovních v obci Cejli. Tato obec ztratila svou identitu i centrum. Zároveň zde najdeme mnoho různých typů domů, od historických struktur převážně z 18. století, přes komunistické stavby, až po současné budovy. Obec je proto ideálním kandidátem pro aplikaci tohoto systému, protože umožňuje ověření jeho funkčnosti na různých typech konstrukcí a zároveň reaguje na současné problémy obce, zejména na nedostatek kvalitního centra.
Dálková pásová doprava
Řepa, Vojtěch ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dálkovou pásovou dopravou, jejíž principy jsou vysvětleny v první kapitole práce. V následující kapitole jsou podrobně popsány jednotlivé komponenty pásového dopravníku. Praktická část práce se zabývá koncepčním návrhem podle zadaných parametrů v souladu s ČSN ISO 5048 a použitou odbornou literaturou. Pro ověření správnosti koncepce je provedena kontrola pevnosti zvoleného dopravního pásu. K navrhovanému dopravníku je vytvořena 3D vizualizace a výkresová dokumentace koncepčního návrhu.
Parní turbína do biomasového bloku
Chumchal, Ondřej ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem parní turbíny pro biomasový blok ve dvou variantních řešeních, a to s převodovkou a bez ní, pro daných 30 MW svorkového výkonu. Návrh obou řešení pracuje se stejným schématem tepelného oběhu, avšak parametry na nízkotlakých ohřívacích nebo na vstupu do napájecí nádrže se liší v závislosti na stavech páry v odběrech z turbíny. V první části práce je navrženo tepelné schéma s nízkotlakou regenerací a vypočten průtok turbínou. Obě varianty mají tři neregulované odběry, přičemž jeden z nich je veden do napájecí nádrže pro odplynění. Pro obě varianty je navržen regulační stupeň v provedení A-kolo a stupňová část s přetlakovým lopatkováním. Součástí práce je také zjištění axiálních sil a s tím související návrh vyrovnávacího pístu a ucpávek. Pro dané silové namáhaní byla zvolena odpovídající ložiska. V práci je zpracováno grafické porovnání obou variant, společně s provozní charakteristikou. Na závěr byl zpracován výkres koncepčního řezu parní turbínou. Výsledkem je turbína v provedení bez převodovky o 36 stupních a účinnosti 82 %, poté s převodem na 5400 min-1 o 27 stupních a termodynamickou účinností 86,7 %.
Korekce koncept driftu v predikčních modelech
Michálková, Eva ; Provazník, Valentine (oponent) ; Schwarzerová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou analýzy koncepčního driftu. Koncepční drift je nežádoucí jev objevující se vlivem dynamického charakteru světa. Tento jev může negativně ovlivňovat přesnost a spolehlivost predikčních modelů. Lze ho korigovat pomocí detekce a následné korekce. Jednou z oblastí, kde se tato problematika v poslední době nově objevuje, je lékařská diagnostika z metabolomických dat. Analýza metabolomických dat může vést ke včasnému odhalení některých závažných onemocnění, což může hrát velkou roli při následné léčbě. Při diagnostice onemocnění představují predikční modely její vylepšení, urychlení a personalizaci. První část práce představuje problematiku koncepčního driftu, metody jeho detekce a korekce, význam metabolomiky a predikčních modelů. Druhá část práce pojednává o implementaci dostupných algoritmů pro detekci a korekci koncepčního driftu a implementaci vlastní automatické korekce koncepčního driftu. Na závěr jsou popsány dosažené výsledky a jejich diskuze.
Návrh na zavedení daně z cukru v České republice
Lamačová, Markéta ; Brychta, Karel (oponent) ; Semerád, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší problematiku zavedení daně z cukru v České republice a její zhodnocení z pohledu očekávané výnosnosti. Pozornost je věnována důvodům pro zdanění cukru a negativním dopadům na lidské zdraví. Při návrzích koncepčního rámce daně z cukru v podmínkách České republiky byly využity zkušenosti z vybraných států, ve kterých byla daň z cukru zavedena. Byla provedena analýza účinnosti a dopadů této daně. Výstupem práce je formulování návrhu de lege ferenda, jakým způsobem cukr zdaňovat v našich podmínkách. Současně jsou navržena opatření pro odstranění nedostatků, které se vyskytovaly ve vybraných státech.
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Dopravníkový střídač - návrh zvedacího mechanismu.
Zálešák, Martin ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem koncepčního řešení dopravníkového střídače, který se používá pro změnu směru europalety o 90° mezi válečkovým a řetězovým dopravníkem podle zadaných technických parametrů. Práce obsahuje kompletní 3D návrh, konstrukční a funkční řešení, které je podloženo pevnostními a kontrolními výpočty. Zdvih střídače je prováděn za pomoci pákového mechanismu elektromotorem.
Automatický stavěč kuželek – separace a transport kuželek
Nevoral, Tomáš ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konstrukčním návrhu bezprovázkového automatického stavěče kuželek pro kuželkářský sport. V první části této práce byl proveden souhrn pravidel a technických norem důležitých pro konstrukci automatického stavěče kuželek. V další části byl proveden průzkum trhu a ověření patentové nezávadnosti. Poslední část práce je zaměřena na popis koncepčního návrhu konstrukce automatu na stavění kuželek. Kompletní konstrukční a technologický návrh shrnovače, horizontálního a vertikálního výtahu kuželek a jejich praktická realizace. Návrh pohonů (AC) pro pohon sestavených částí.
Přesuvna
Bartel, Jindřich ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu přesuvny svazků plechu se zdvihem pomocí šroubových zvedáků. Práce obsahuje technickou rozvahu konstrukce elektromechanické a hydraulické přesuvny. Hlavní náplní práce je popis koncepčního řešení a popis zvolených komponent. Součástí práce jsou výpočty pohonu pojezdu a zdvihu, návrh a kontrola kolových bloků a pojezdového řetězu. Závěr práce obsahuje pevnostní analýzu metodou konečných prvků s určením maximálních napětí a deformací. Součástí práce je přiložená výkresová dokumentace.
Systém pro haptickou odezvu a jeho spolehlivost
Horpatzká, Michaela ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Práce se věnuje koncepčnímu návrhu a hodnocení spolehlivosti systému haptické odezvy pro piloty malých letounů kategorií UL2, EASA CS-LSA, EASA CS-VLA a EASA-CS-23. Koncepční návrh je rozdělen na tři části. V první je shrnut vývoj testování haptického systému na leteckém simulátoru, dále pak jsou rozebrány možnosti zapojení systému do letounu pro letovou zkoušku a ve třetí části jsou nastíněny možnosti pro zástavbu do letounu. Součástí poslední části koncepčního návrhu je analýza spolehlivosti systému a shrnutí možných problémů při zástavbě systému do letounu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 191 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.