Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Téma truchlení a vizuální tropy ve fotožurnalismu
Jarolímková, Zuzana ; Průchová Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Opakování témat v obrazech si všiml již v 19. století německý historik umění Aby Warburg, který pomocí formulí patosu upozorňuje na určité typy vyobrazení (gest) spojených s emocemi, které se opakují bez ohledu na kulturu. Ustálené obrazy, které reprezentují určité události či emoce pak definuje i Marianne Hirsch pod pojmem vizuální figury paměti. Ty demonstruje především na fotografiích z druhé světové války, které daný konflikt reprezentují a vytvářejí pro další generace způsob vzpomínání, takzvanou "post-paměť". Přestože dnes převládá fotografie nad malbou, stále jí je silně ovlivněna a autoři se mnohdy svou stylizací snaží napodobit slavná umělecká díla. Na neustále opakující se témata a stylizace ve fotografii poukázali svým výzkumem Marta Zarzycká a Martijn Kleppe, kteří zde pracují s pojmem vizuální tropy. Jejich použití v nás má vyvolat emoce, což odpovídá i obratu k afektu, který můžeme v posledních letech v médiích zaznamenat. Pokud budeme pozorně sledovat novinářské fotografie, zjistíme, že se tento trend projevuje i ve snímcích znázorňující truchlení a smutek, které jsou často zachyceny podobně jako na obrazech ve světových galeriích. Cílem práce tak bude poukázat na podobnost stylizace tematiky truchlení u novinářské fotografie a malířství spolu s jejich rozdílným vyobrazením u různých...
Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách)
Havlovicová, Anna ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Tématem diplomové práce Fotografický esej včera a dnes (komparace mediálního obrazu válečných konfliktů ve zpravodajských periodikách) je porovnání podob fotografického eseje z doby klasického fotožurnalismu, v padesátých a šedesátých letech 20. století, a z doby současné ovlivněné digitálními technologiemi. Diplomová práce zkoumá fotografický esej na příkladu válečné fotografie. Pro větší přehlednost byly zvoleny dva významné válečné konflikty vážící se vždy k jednomu stanovenému období. V době klasického fotožurnalismu padesátých a šedesátých let 20. století práce analyzuje fotografické eseje z války ve Vietnamu publikované v americkém zpravodajském týdeníku LIFE. V současné době studuje fotografické eseje z války v Iráku publikované členy obrazové agentury VII Photo Agency. Kromě analýzy jednotlivých fotografií, které jsou v esejích zastoupeny, práce sleduje i celkovou podobu fotografických esejů a popisuje rozdíly mezi nimi. Ambicí této diplomové práce je na příkladu rozboru fotografických esejů z doby klasického fotožurnalismu a ze současnosti dokázat, že vývoj digitálních technologií zásadně ovlivňuje tvorbu a výslednou podobu novinářských fotografií.
Válečný fotograf Antonín Kratochvíl
Vondrášková, Alena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Předmětem bakalářské práce je přiblížení osobnosti a tvorby fotografa Antonína Kratochvíla. Kratochvíl patří mezi významné osobnosti české i světové fotografie. Práce si klade za cíl popsat jeho postoje k fotografování a k situacím, jež zobrazuje. A to především postoje k zobrazování válečných konfliktů a násilí. Usiluje o shrnutí událostí zásadních pro jeho život a snaží se zjistit, jaký vliv měly tyto situace na jeho tvorbu. Práce popisuje, jak autor přistupuje k zobrazování skutečnosti z estetického, technického či etického hlediska. S pomocí konkrétních fotografií se snaží osvětlit způsob Kratochvílovy práce, shrnout jeho zásady a posoudit možné příčiny jeho úspěchu. Dále se snaží zachytit problematiku novinářské, především válečné fotografie, profesních, společensko-politických a etických problémů profese fotografa.
Vizuální rámcování rwandské genocidy v roce 1994
Macků, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá fotografickým materiálem pořízeným během genocidy ve Rwandě v roce 1994. Etnicky motivovaný konflikt, kdy se ve rwandské populaci většinově zastoupení Hutuové pokusili vyvraždit menšinové obyvatelstvo Tutsiů, si za sto dnů vyžádal téměř milion obětí. Rwandská genocida bývá nechvalně spojována s mačetami a rozhlasem. Primitivními zbraněmi byla zabita většina obětí, k vraždění sousedů i členů rodin docházelo pod vlivem propagandistického rozhlasového vysílání zaměřeného proti tutsijské menšině. Práce se snaží popsat, jak fotožurnalismus v 90. letech referoval o tak specifickém konfliktu, jako je moderní genocida. Využívá k tomu vizuální framingovou analýzu, která vychází z teorie rámcování. Po provedení analýzy bylo v souboru fotografií možné identifikovat opakující se vizuální rámce, prostřednictvím kterých je rwandská genocida na snímcích vyobrazena.
Děti v mediálních obrazech konfliktu v Sýrii
Benešová, Stanislava ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato bakalářská práce se soustředí na zobrazování dětí ve válečném konfliktu v Sýrii. Konkrétně skrze fotografie, na kterých jsou děti zachyceny při různých činnostech od nejútlejšího věku až po náctileté. Za pomoci obrazové analýzy a kompoziční interpretace zkoumá tyto fotografie více do hloubky a porovnává je v kontextu současné válečné fotografie. Z tohoto důvodu je v úvodních kapitolách popsána válečná fotografie v historii, která navazuje na tu současnou spolu s kontextem války v Sýrii a zobrazováním dětí ve válečných fotografiích. Je zde probrána i etická stránka tohoto žánru a text je doplněn i o postřehy fotoeditora tiskové agentury Reuters, který přinese svůj vhled na tuto problematiku.
Proměny mediálního obrazu smrti ve fotožurnalistice
Jarolímková, Zuzana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá proměnou mediálního obrazu smrti ve fotožurnalismu s praktickým zaměřením na válečnou fotografii. V průběhu práce dojde k představení lidského pohledu na smrt a její uchopení v médiích. Cílem je představit změny v mediálním uchopení smrti, včetně reakce čtenářů. Důležitým aspektem bude i vliv zobrazení smrti na vývoj událostí. V praktické části bakalářské práce bude skrze vizuální a sémiotickou analýzu na vybraném vzorku novinářské fotografie ukázaná proměna mediálního obrazu.
Atrocity images and the Audience
Lin, Jun-Ye ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; ŠERÝ, Ladislav (oponent)
Susan Sontag’s reviews and descriptions of agony images is the keystone of war photography. From On photography(1977) to Regarding the Pain of Others(2003), Sontag wrote about how agony images could affect the majority of people. Media ruled photographs and used them as its own container. Through her book, the passiveness of the audiences was examined. She criticised the way of how people looked at an agony image. According to her, audiences constantly consumed other’s pain if the they are far away. She judged repeating formats and simplified messages from media which numb the sensation of people, the surfeit of similar horrendous images turned an audience into a consumer. “Is a photograph ever “real”? she asked. Firstly, within in my thesis I would like to to examine the relevancy of Sontag theory, her interests in emotion in charge of atrocity and pain. To found out the possible respond of the audience, in respect to war in contemporary art photography. When artists have the chance to turn their camera from those atrocity on sites, what could be the differences in audiences’ reactions from traditional war photojournalist. Moreover, Sontag’s concept “the audience as consumers” will be traced back to its basic elements. To scan the particular words and phrase which Sontag used in her two books. Secondly, use Regarding the Pain of Others(2003) as a starting point of the timeline, then search for the critical thoughts which against or support Sontag’s words during the decade. Furthermore, use different concepts of the agony images to examine the remarkable singular atrocity images and the art works relate to war and atrocity. To explore the change according to the interaction between atrocity and contemporary photography and their audiences. After all, use the dialects between the theories and the war in contemporary art photography to extent the perspective from Regarding the Pain of Others(2003) to get closer to our time — to build the the reference of how to see an agony image.
Komparace válečných fotografií a metodiky práce Patricka Chauvela a Jamese Nachtweye
Plíhal, Jakub ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato bakalářská práce Komparace válečných fotografií a metodiky práce Patricka Chauvela a Jamese Nachtweye si klade za cíl porovnat odlišné přístupy k fotografování válečných konfliktů dvou respektovaných fotografů, Francouze Patricka Chauvela a Američana Jamese Nachtweye. Analýze a komparaci budou podrobeny detailní životopisy obou autorů od počátků jejich profesionální dráhy až do současnosti s důrazem na důležité milníky v jejich profesionálním životě. Cílem je ukázat, jak postupují při kompozici svých záběrů, co je hlavním obsahem jejich fotografií, tedy jak zobrazují válku, kterou mají za úkol dokumentovat. Práce vychází z předpokladu, že jejich výrazné osobnostní rysy a jasné názory na válečnou žurnalistiku se nutně promítnou do jejich fotografického stylu. Komparaci pomocí obrazové analýzy podrobím dvě typické, respektive ikonické válečné fotografie obou autorů. Pojmenování a komparace specifik vizuálního stylu obou fotografů je jedním z hlavních výsledků této práce. K tomu využívám především techniku obrazové analýzy, která "zjišťuje, jaké informace jsou prostřednictvím obrazů příjemcům předávány, jaké osoby, předměty nebo události jsou na nich vyobrazeny a jakým způsobem. Zajímá se o využití a symboliku typických znaků vizuální komunikace (úhlu pohledu, umístění, velikosti vyobrazení či...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.