Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogická podpora dětí ze znevýhodňujícího prostředí
Macků, Anna ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na mapování podpory sociálně znevýhodněných dětí v oblasti neziskového sektoru, konkrétně na program doučování české nevládní neziskové lidskoprávní organizace Člověk v tísni. Tematicky se práce pohybuje na pomezí pedagogiky volného času, školní přípravy a sociální práce. Teoretická část se věnuje podstatám neziskového sektoru a v souvislostech vymezuje pojmy jako pedagogika volného času, sociální znevýhodnění školou povinných dětí nebo doučování. Empirická část se opírá o postupy šetření kvalitativní povahy. Pomocí případové studie popisuje fungování programu doučování a snaží se představit jeho ucelený obraz. Ve čtyřech kazuistikách případové studie figurují děti, jež jsou v programu doučovány a jejichž méně podnětné sociální prostředí, které je jejich společným atributem, pramení z rozličných příčin. Kazuistiky vznikaly z dat sesbíraných v rozhovorech s doučujícími a také na podkladech zjištění ze zúčastněného pozorování. Ze sesbíraných informací vznikl také praktický výstup práce, jímž jsou metodické karty pro osoby, které se do programu chtějí zapojit jako vyučující-dobrovolníci.
Vizuální rámcování rwandské genocidy v roce 1994
Macků, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá fotografickým materiálem pořízeným během genocidy ve Rwandě v roce 1994. Etnicky motivovaný konflikt, kdy se ve rwandské populaci většinově zastoupení Hutuové pokusili vyvraždit menšinové obyvatelstvo Tutsiů, si za sto dnů vyžádal téměř milion obětí. Rwandská genocida bývá nechvalně spojována s mačetami a rozhlasem. Primitivními zbraněmi byla zabita většina obětí, k vraždění sousedů i členů rodin docházelo pod vlivem propagandistického rozhlasového vysílání zaměřeného proti tutsijské menšině. Práce se snaží popsat, jak fotožurnalismus v 90. letech referoval o tak specifickém konfliktu, jako je moderní genocida. Využívá k tomu vizuální framingovou analýzu, která vychází z teorie rámcování. Po provedení analýzy bylo v souboru fotografií možné identifikovat opakující se vizuální rámce, prostřednictvím kterých je rwandská genocida na snímcích vyobrazena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.