Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Brněnský Bronx - změna adresy
Miklová, Kamila ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje prostorovou studii obnovy veřejných prostor v lokalitě brněnského Bronxu. Práce zahrnuje několik velkých urbanistických a sociálních problémů. Jedná se o řešení problémů sociálně vyloučené oblasti, o otázku soužití s etnickými menšinami a dále o brownfields a řešení vhodné formy gentrifikace problémové čtvrti. Návrh řeší prostupnost největším blokem, který je lemován ulicemi Bratislavská, Hvězdová, Francouzská a Stará. Je zde navržena nová struktura veřejných prostorů - náměstí, která jsou jako korálky navlékány na síť nově navržených ulic. Dále se zabývá zejména tvorbou veřejného prostoru v blízkosti bývalého káznice. V návrhu díky odstranění přístaveb vzniká prostor pro dvě nová náměstí. Kreativní náměstí a Náměstí Romské kultury. Díky vhodné dostavbě nových objektů je podpořeno náměstí a odhalena původní podoba bývalé káznice.
Trávení volného času romských dětí a mládeže na Praze 3
Štajnerová, Terezie ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
ŠTAJNEROVÁ, Terezie. Trávení volného času romských dětí a mládeže na Praze 3. Praha 2023. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze. Husitská teologická fakulta. Katedra psychosociálních věd a etiky. Vedoucí práce doc. PhDr. Monika Nová, Ph.D. MPH Bakalářská práce se zabývá trávením volného času romských dětí a mládeže na Praze 3. Teoretická část popisuje volný čas - historii volného času, funkce a volný čas u dětí a mládeže. Dále popisuje romskou komunitu, historii Romů v České republice a téma integrace, segregace, diskriminace a sociální vyloučení Romů. Zabývá se také romskými dětmi a mládeží a jejich volným časem. V závěru teoretické části jsou uvedeny instituce pracující s romskými dětmi a mládeží na Praze 3. V praktické části byla provedena kvantitativní metoda k získání dat pomocí dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas romské děti a mládež na Praze 3.
Pěstounská péče o romské děti
MARKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá vykonavateli pěstounské péče a jejich motivací k výkonu pěstounské péče. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou faktory motivace k pěstounské péči o romské dítě. V teoretické práci jsem popsala základní pojmy týkající se pojmu náhradní rodinná péče včetně legislativního rámce. Následně jsem také popsala téma romské komunity, romské rodiny a utváření identity romského dítěte v neromské náhradní rodině. V praktické časti byl použit kvalitativní výzkum, přesněji biografické rozhovory, které jsem doplňovala následným dotazováním. Komunikačními partnery byly rodiny, které vykonávají pěstounskou péči, mají v péči alespoň jedno dítě romského etnika a ony samy jsou neromského etnika. Další podmínkou pro výběr komunikačních partnerů bylo, aby měli trvalý pobyt na území Jihočeského kraje. Veškerá získaná data jsou analyzována postupem vycházejícím ze zakotvené teorie. Při zpracování této bakalářské práce jsem zjistila, že motivace může být různá a liší se u každého jednotlivce zvlášť. Hlavními faktory prvotní motivace mohou být vnější i vnitřní vlivy, každopádně největší dopad na takováto rozhodnutí má okolí, rodina, přátelé nebo i profesní život. Důležité pro každého uchazeče o náhradní rodinnou péči je především spolupráce s příslušnými úřady a sociálními pracovníky. Pokud má uchazeč jistotu, že je jeho zájem podporován i úřady, bývá často toto rozhodnutí jako plnohod-notné a naplněné.
The Anti-Roma Protests in the Czech Republic: A Radicalization Driver of the Romani Community?
Marcol, Michael ; Kocmanová, Markéta (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Proč se běžný občan radikalizuje a následně se uchyluje k politickému násilí, je otázka za milion. Je tedy více než nutné pochopit proces radikalizace a identifikovat jednotlivé faktory, které k tomuto procesu přispívají, jakož i faktory, které jednotlivcům v jejich radikalizaci zabraňují. Protiromské demonstrace, které v České republice probíhaly v letech 2008 až 2014, byly pro romskou menšinu traumatizující zkušeností. Radikalizace některých členů této komunity by tedy mohla být logickým důsledkem jejich bezprostředního ohrožení, které demonstrace představovaly, a jejich sociálního postavení jakožto marginalizované skupiny. Mezi Romy se však během protestů neprojevily žádné známky kognitivní či behaviorální radikalizace. Analýzou čtyř části radikalizační skládačky, kterými jsou křivdy, ideologie, společenské sítě a facilitační prostředí a podpůrné struktury, se výzkum pokouší posoudit, zdali protiromské demonstrace mohly vést k radikalizaci české romské komunity. K zodpovězení výzkumných otázek jsou zkoumány behaviorální a emocionální reakce členů romské komunity, čímž se odhalují unikátní rysy romské nenásilné povahy. Jako metodologický rámec výzkum využívá etnografickou případovou studii s využitím rozsáhlé odborné literatury, otevřených zdrojů a empiricky bohatého terénního výzkumu, který mimo...
Volný čas romských dětí v Táboře
Velková, Věra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Volný čas romských dětí v Táboře" pojednává o volnočasových aktivitách romských dětí v Táboře. Práce je zaměřena historii Romů, vztahu romského dítěte ke škole, resp. vzdělávání, vztahu romské menšiny k výchově romských dětí. Z větší části se věnuje nestátním neziskovým organizacím, které se zabývají volnočasovými aktivitami nejenom pro romské děti v Táboře. Podrobněji se zaměřuje na organizaci 1. Kiwajunior klub Tábor a hlavně na její projekt Fílie, který se zabývá především způsoby trávení volného času dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, z Dětského domova Radenín, z Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, a tím předcházení patologických jevů ve společnosti. S chlapcem, který je zapojen do projektu Fília, byla vypracována kazuistika. Praktická část je zaměřena konkrétního způsoby trávení volného času romských dětí v Táboře, s kým a kde volný čas tráví, zda ho tráví s rodinou nebo kamarády, jak si představují svůj volný čas, kdyby si ho mohly organizovat pouze samy, zda se jsou chvíle, kdy se nudí.
Problematika začleňování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do mateřských škol
Lošková, Kristýna ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce na téma "Problematika začleňování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do mateřských škol" se zabývá tím, jakým způsobem probíhá inkluzívní proces dětí, které pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, do mateřských škol. Popisuje legislativní rámec inkluze a sociální prostředí české společnosti. Také se zabývá romskou komunitou, která tvoří velký podíl osob se socioekonomickým znevýhodněním. Definuje roli učitelky v inkluzi dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a pozici asistenta pedagoga. Výzkumná část pak sleduje inkluzívní proces konkrétních dětí do mateřské školy ve městě s velkou nezaměstnaností. Dále sleduje přístup jednotlivých osob, které se zapojují do inkluzívního procesu, a navrhuje možné změny, které by mohly vézt k jeho zkvalitnění.
Pastorační a bohoslužebná činnost církví v rámci romské komunity
Koucká, Dana ; Vik, Dalibor (vedoucí práce) ; Vogel, Jiří (oponent)
v českém jazyce Ve své bakalářské práci se zaměřuji na pastorační a bohoslužebné aktivity církví v romské komunitě. Na začátku hovořím o romské historii, dále o pastoraci a sociální práci a nakonec rozebírám duchovní činnosti v rámci romské komunity, organizované jak českou, tak i romskou populací. V části praktické se pak zaměřuji na rozhovory s duchovními, jež se v této komunitě pohybují. Mezi romskou menšinou se již sama delší dobu pohybuji při různých kulturních a náboženských událostech. Je pro mě důležité, že se mohu ve své práci podělit i osobní zkušenosti. Cíle práce jsou v rámci rozhovorů s duchovními následující: 1) Zjistit, jaké prospěšné aktivity pořádá církev pro romskou komunitu 2) Zjistit, jak funguje spolupráce s Romy na církevních aktivitách 3) Objasnit specifika romské spirituality
Jak práce s klienty komunitního centra ve vyloučené lokalitě Zengrovka rozvíjejí jejich potenciál
Zárubová Mirgová, Alena ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Jak práce s klienty komunitního centra ve vyloučené lokalitě Zengrovka rozvíjí jejich potenciál" se podrobně věnuje jednak fenoménům, které se v této lokalitě vyskytují jako následky sociálního vyloučení a dále aktivitám směřujícím k jejich zmírnění. Práce je tvořena částí teoretickou a částí empirickou. V části teoretické rozebírám téma sociálního vyloučení a roli etnicity v něm. Dále sleduji problematiku klíčových kompetencí, které ukazují perspektivu rozvoje potenciálu klientů. Zabývám se zde také předpoklady pracovníka tohoto komunitního centra. V empirické části se zabývám konkrétními problémy rozvoje potenciálu obyvatel lokality na úrovni problémů jednotlivců, skupin a celé komunity. Cílem práce je reflektovat efektivitu konkrétních aktivit s klienty v Komunitním centru Zengrovka, které směřují k získávání klíčových kompetencí klientů.
Problematika začleňování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do mateřských škol
Lošková, Kristýna ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce na téma "Problematika začleňování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do mateřských škol" se zabývá tím, jakým způsobem probíhá inkluzívní proces dětí, které pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, do mateřských škol. Popisuje legislativní rámec inkluze a sociální prostředí české společnosti. Také se zabývá romskou komunitou, která tvoří velký podíl osob se socioekonomickým znevýhodněním. Definuje roli učitelky v inkluzi dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a pozici asistenta pedagoga. Výzkumná část pak sleduje inkluzívní proces konkrétních dětí do mateřské školy ve městě s velkou nezaměstnaností. Dále sleduje přístup jednotlivých osob, které se zapojují do inkluzívního procesu, a navrhuje možné změny, které by mohly vézt k jeho zkvalitnění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.