Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenosti žáků vybraných základních škol v hlavním městě Praha s konzumací nealkoholických piv: dotazníková studie
Stromšíková, Vanessa ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Barták, Miroslav (oponent)
Východiska: Ochucená nealkoholická piva se v posledních letech stala velmi populární mezi dětmi a dospívajícími. Tyto produkty na sebe upozorňují nejen svou chutí, obalem, designem ale také dojmem, že se jedná spíše o limonádu než o pivo. Jsou dostupná a podle většiny lidí bezriziková. Děti a dospívající je konzumují obvykle i za přítomnosti dospělých, často rodičů. Cíl práce: Cílem této studie je zmapovat zkušenosti žáků 9. tříd s užíváním nealkoholických piv a identifikovat, jak žáci vnímají jejich rizikovost. Metody: Výzkum byl realizován kvantitativní metodou, konkrétně dotazníkovým šetřením. Data byla sebrána jako dotazníky v papírové podobě ve vybraných školách v městské části Prahy 9 a přepsána do MS Excel, kde byla i zpracována. Dotazníků se účastnili studenti 9. tříd. Celkově se dotazníku zúčastnilo 79 respondentů, největší zastoupení bylo 15letých žáků. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že 85 % žáků má alespoň jednorázovou zkušenost s nealkoholickými pivy. Mezi respondenty, kteří zkušenost mají, jsou více zastoupeny dívky (57 %). Pouze 61 % žáků odpovědělo správně na otázku, co je to nealkoholické pivo. Frekvence užívání byla u 40 % respondentů méně než jednou týdně, což byla nejčastější odpověď. Celkem 49 % respondentů si myslí, že je nealkoholické pivo možné zakoupit od 15 let. Více než...
Klima škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách
Kafková, Barbora ; Tirpák, Jan (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou klimatu škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách. Toto téma je aktuální, je proto důležité se jím dále zaobírat V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy sledované problematiky a to s akcentem na klima školní třídy a jednotlivé vybrané aktéry tohoto školního života. V praktické části je zkoumáno klima škol z vyloučených a nevyloučených lokalit. Výzkum je proveden na základě souboru dotazníků Klima školy (Grecmanová a kol., 2012) pro učitele a žáky. Respondenty jsou žáci základních škol, konkrétně druhého stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, analyzovat a porovnat rozdíly v hodnocení vybraných oblastí klimatu škol v těchto lokalitách žáky a učiteli. Celkový počet žáků jednotlivých škol je 592, kdy z vyloučených lokalit je 273 žáků a z nevyloučených 319 žáků. Výsledky zjištěné v dotazníku pro žáky jsou následně porovnány s hodnocením průnikových položek dotazníku pro učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Klima školy, vyloučené lokality, dotazník, starší školní věk, učitelé, žáci
Využívání didaktických pomůcek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Praktické škole dvouleté
Kůlová, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením potřebnosti souboru didaktických pomůcek pro žáky s různými speciálně vzdělávacími potřebami, vytvořením a ověřením souboru didaktických pomůcek pro žáky oboru Praktická škola dvouletá, které lze využít ve výuce předmětů Šití a Práce s materiály. Z důvodu absence vhodných pomůcek z oblasti šití a práce s materiály pro středoškolské žáky s širokou škálou postižení se jevilo jako vhodné řešení vymyslet a vytvořit pomůcky tzv. na míru, a to na základě teoretické analýzy problematiky vzdělávání žáků s SVP, převážně s lehkou a střední mentální retardací, poruchami autistického spektra a kombinovaným postižením či s narušenou komunikační schopností. V praktické části byla využita metoda pozorování, rozhovoru a akčního výzkumu při ověřování didaktických materiálů v konkrétních výukových situacích se žáky Praktické školy dvouleté Střední odborné školy v Liberci. Cílem práce je odpověď na výzkumnou otázku, zda se podařilo vytvořit a ověřit soubor didaktických pomůcek, které lze využít v teoretické i praktické výuce pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v předmětech Šití a Práce s materiály, tedy zda je soubor pomůcek vhodný, rozvíjející a smysluplný. Pomůcky byly aplikovány a úspěšně ověřeny v hodinách Práce s materiály a Šití v 1. a 2. ročníku...
Povědomí žáků vybrané střední školy o domácím násilí a jejich zkušenosti s ním
Netolická, Diana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá povědomím žáků středních škol o domácím násilím a jejich zkušenostmi s ním. Cílem této práce je proniknout do oblasti domácího násilí a zmapovat znalosti žáků středních škol o domácím násilí a jejich zkušenosti s ním v běžném životě. Teoretická část práce se zaobírá především domácím násilím a jeho projevy. Dále se práce zaměřuje na druhy, formy a důsledky domácího násilí a na jeho aktéry. V následující kapitole se práce věnuje legislativě a neziskovým organizacím. Poslední kapitola je věnována metodám řešení a možnostem prevence u žáků na střední škole. Ve výzkumné části jsou popsány výsledky kvantitativního výzkumu, který je proveden byl proveden na základě dotazníkového šetření se žáky vybrané střední školy. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, že většina žáků vybrané střední školy má již alespoň základní povědomí o této problematice. Ve vědomostní části uspěli studenti vybrané střední školy s úspěšností 71,2%. Zjištění naznačují, že se významná část žáků setkává s různými formami domácího násilí, přičemž vystavení emocionálnímu a psychickému násilí je častější než fyzickému týrání ze strany rodičů. Celkem 51 (78,5%) žáků se alespoň někdy setkává s opakovanými projevy emocionálního a psychického násilí ze strany jejich rodičů a 42 (64,4%) žáků rovněž...
Ochrana zdraví a bezpečí v prostředí základní školy
Hýbler, Filip ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce řeší v teoretické části problematiku bezpečnosti a ochrany zdraví na základních školách, zabývá se prevencí a statistikou úrazů. Hlavním tématem je školní úrazovost, bezpečnostní rizika a sociální bezpečí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s danou problematikou souvisejí, taktéž platná legislativa a doporučení. Praktická část této práce je rozdělena na dvě části. V prvním úseku je výzkum získaných dostupných informací z archívu školy, porovnání s informačními databázemi z internetu a metodickými pokyny k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. V druhém úseku praktické části pedagogického výzkumu je využito kvalitativní metody sběru dat, a to rozhovoru s pedagogy, jejich zkušenosti s úrazy, riziky a sociální bezpečností ve školách související s jejich praxí. Dále je využito kvantitativní metody sběru dat, konkrétně metodu dotazníku. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány znalosti respondentů, spadající do platné legislativy na problematiku bezpečí ve škole, evidence úrazů, bezpečnostní gramotnost. Analýzou nejčastějších úrazů ve školním prostředí. Získaná data jsou přehledně zpracována do tabulek pomocí deskriptivní statistiky a kruhových a...
Využití tabletů ve výuce německého jazyka na vybrané základní škole
Krulišová, Věra ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Obecným cílem této diplomové práce je zmapovat využívání tabletů ve výuce německého jazyka na vybrané základní škole. Teoretická část je věnována začleňování digitálních technologií do výuky v ČR, technické charakteristice tabletů, jejich správě a následnému didaktickému využití v hodinách německého jazyka. V této části jsou také zmíněny výhody a nevýhody využívání tabletů ve výuce. Prvním cílem praktické části diplomové práce bylo zjistit, jakých výsledků dosahují vybraní žáci pracující s tablety (iPad) oproti žákům, kteří pracují bez tabletů (iPad) vzhledem k vzdělávacímu cíli vyučovací hodiny. Druhým cílem praktické části bylo zmapovat názory a postoje vybrané vyučující německého jazyka a vybraných žáků na téma začleňování a využívání tabletů v hodinách německého jazyka. Praktická část je věnována šetření pomocí akčního výzkumu, kdy byly naplánovány a realizovány vyučovací hodiny německého jazyka s použitím tabletů (iPad) v experimentální skupině a bez použití tabletů (iPad) v kontrolní skupině v 7., 8. a 9. třídě na vybrané základní škole. Po realizaci těchto hodin proběhly polostrukturované rozhovory s žáky, kteří vyučovací hodiny absolvovali a polostrukturovaný rozhovor s vyučující německého jazyka vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA tablet, iPad, ICT, německý jazyk, aplikace, žáci
Úloha občanské a osobnostně rozvojové výchovy v době experimentování s osobní a sexuální identitou
Honzáková, Lucie ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují...
Historie školy ve Stachách v letech 1939-1989
HEIDENREICHOVÁ, Katarína
Diplomová práce se věnuje historii školy ve Stachách v daném období. První část práce je věnována popisu a historii obce, ve které se škola nachází. Poté následuje stručný průřez vývojem vzdělávání od dob habsburské monarchie po vznik republiky. Další kapitoly jsou rozdělené na období, v kterých je popsán stručně přehled dějinných událostí. A poté jsou zpracované historické události, které se ve škole udály, a mohly tak ovlivňovat hod-noty učitelů, a dění ve škole. Podkladem pro zpracování těchto událostí byly dochované Kroniky školy, které se nacházejí v archivu Prachatice, Kronika stašské školy, zápisy z pedagogických rad a vyprávění pamětníků
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Kováč, Jakub ; Klusák, Aleš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením informačního systému pro střední školy pomocí vybraných metod. Předkládá návrh řešení s ohledem bezpečnost, spolehlivost, funkčnost a finanční stránku celého systému. Výsledný návrh by měl vést ke zlepšení celkového stavu ICT v analyzované instituci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.