Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České předsednictví očima členské a nečlenské země: sémiotická analýza českých a švýcarských tištěných médií v období českého předsednictví
Lišková, Radka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
se zabývá novinách a švýcarských Neue Zürcher Zeitung. Práce se zabývá tím, jak oboje noviny k probíhat metodou rámování a sémiotickou analýzou. Z metody rámování nám vyplynou kvantitativní data a v sémiotické analýze je obsažena kritická diskursivní analýza, o které bude v dané události postoje. Na tomto procesu se spolupodílí jazyk. V ládají jiný druh reality než
Komparace mediálního obrazu prokurátorů Giovanniho Falconeho a Paola Borsellina na stránkách italského tisku před rokem 1992 a po něm
Šauerová, Jana ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Mafie a boj proti ní jsou i dnes velmi aktuálním tématem, kterému se média vždy velmi věnovala a věnují, ne vždy však v jeho případě publikované mediální obsahy dobře reflektují skutečnost a někdy pozorujeme i inklinaci k subjektivitě a předpojatosti. Na příkladu italských prokurátorů Giovanniho Falconeho a Paola Borsellina je demonstrováno, jakým způsobem média vytvářela mediální obraz osob, jež se v boji proti organizovanému zločinu významně angažovaly. Falcone a Borsellino byli sicilští prokurátoři, kteří se významným způsobem zasloužili o úspěchy v boji proti mafii v osmdesátých a devadesátých letech 20. století. Mediální obraz obou prokurátorů se však v průběhu času výrazně měnil. Cílem bakalářské práce bylo porovnat mediální obraz obou prokurátorů vytvářený na stranách dvou italských deníků před atentáty v roce 1992 a po nich a určit případný rozdíl v přístupu vybraných titulů. Byla provedena kvalitativní analýza vybraného regionálního a celostátního tisku, jež ukázala, že před atentáty v roce 1992 byli Falcone a Borsellino v médiích kritizováni a napadáni a naopak po roce 1992 docházelo k jejich heroizaci. Mediální obsahy obou deníků byly následně navzájem porovnány, přičemž byla identifikována různá témata, na něž se jednotlivé deníky zaměřovaly.
Československo v letech 1968-1977 a jeho zobrazení v seriálu Vyprávěj
Menšíková, Iva ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální konstrukce historické reality na případu českého seriálu Vyprávěj. Sleduje, do jaké míry se seriálové zobrazení historických událostí a života v období mezi lety 1968 a 1977 přibližuje skutečnosti, jak je popsaná v odborné literatuře. Srovnává konkrétní historické události a klíčové aktivity tehdejší společnosti s jejich ztvárněním v seriálu. Zaměřuje se přitom na tři základní kategorie - zásadní historické události, běžný život obyvatel a život disidentů. Cílem práce je zjistit, zda skutečnost předkládaná v seriálu odpovídá realitě období normalizace. Na základě odborné literatury vymezím problematiku televizních seriálů obecně, zabývám se v této souvislosti mimo jiné také pojmem serialita. Poté už se věnuji mediální konstrukci reality a zobrazování historie v kultuře, zejména tedy v televizních seriálech. Vzhledem k tomu, že se historie zobrazovaná v seriálu Vyprávěj týká nedávné minulosti, zahrnuji do práce i zmínku o kolektivní paměti. Následně se soustředím na samotný seriál Vyprávěj a vymezení období normalizace, v níž se děj odehrává. V druhé polovině práce se věnuji jednotlivým událostem vymezeného období - jejich tehdejší reálné podobě, jaká je popsaná v odborné literatuře a ve vyprávění pamětníků, a jejich zobrazení v seriálu.
Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka
Renovica, Vera ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka se věnuje analýze celkem 294 mediálních výstupů publikovaných či odvysílaných mezi 20. březnem a 1. dubnem roku 2010, týkajících se odchodu Mirka Topolánka z pozic v ODS v souvislosti s jeho výroky pro časopis LUI na téma židovské víry, homosexuální orientace či voličů ČSSD. Teoretická část práce přibližuje témata související s konstrukcí reality v díle Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna, mediální rutiny, které s popsaným jevem souvisejí, a vznik mýtů dle Rolanda Barthese. Výzkumná část práce využívá propozic kritické analýzy diskursu s důrazem na kritickou lingvistiku k izolaci diskursů, které vytvářely souvislost mezi Topolánkovými výroky pro časopis LUI a jeho odchodem z ODS a politiky vůbec. Dílčí analýza se také zabývá sbližováním prostředků užívaných bulvárními a nebulvárními médii. Konečně sémiotická analýza se soustředí na karikatury Mirka Topolánka a identifikuje mýty, na základě nichž byla vnímána jeho image a možnost dalšího uplatnění v politice.
Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11.září 2001
Leimerová, Magdalena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11. září 2001 cílí kombinací kvalitativních a kvantitativních metod na detailní rozbor osmi vybraných mainstreamových amerických snímků, jež se odehrávají na Blízkém a Středním východě, týkají se terorismu nebo v nich jako postavy vystupují Arabové a muslimové. Na základě řady sledovaných kritérií a závěrečné komparace práce srovnává filmy, jež vznikly před a po útocích na New York v roce 2001. V teoretických kapitolách je práce věnována nejprve sociální konstrukci reality, stereotypizaci a zjednodušování v hollywoodských filmech, poté také zevrubnému přiblížení západní a islámské kultury, a to nejen z historického hlediska, ale zejména z pohledu kulturního a hodnotového. Následuje představení metodologie a sledovaných filmů. Detailní analýza vybraných snímků je doplněna o fotografie a výňatky dialogů, aby čtenář co nejvíce pronikl do sledovaného tématu. Následuje závěrečné vyhodnocení analýzy na základě komparace zvolených kritérií. V závěru je potvrzena hypotéza, že teroristické útoky z roku 2001 přispěly k silnějšímu vymezování se vůči příslušníkům arabské/islámské kultury v amerických hraných filmech, avšak byly zjištěny i další důležité souvislosti.
Reprezentace Vietnamců v českém tisku
Bartůňková, Tereza ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Reprezentace Vietnamců v českém tisku" se zabývá tím, jak vybraná česká tištěná periodika reprezentují tuto etnickou skupinu žijící v České republice. Vietnamci jsou u nás třetí nejpočetnější skupinou cizinců. Začali k nám přijíždět už v 50. letech na základě mezivládních dohod mezi Československem a Vietnamskou demokratickou republikou. Někteří zde po roce 1989 zůstali, většinu migrantů po roce 1989 tvoří ale úplně noví přistěhovalci, většinou přijíždí i s rodinami. Jako důvod příjezdu do České republiky uvádí nejčastěji zlepšení své ekonomické situace nebo získání kvalitního vzdělání. Vietnamská komunita u nás je dost uzavřená, a proto média jsou často jednou z mála možností, jak se o této skupině něco dozvědět. Výzkumy ale ukazují, že Vietnamci v ČR se do médií dostávají především v souvislosti s kriminalitou. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem a v jakých kontextech se píše ve vybraných periodikách o příslušnících vietnamské komunity, případně poukázat na zjednodušující až stereotypní zobrazování. Analýza se pokusí odhalit, zda a jaké existují ustálené způsoby reprezentace vietnamské etnické skupiny v českých médiích a zda tak dochází k případnému konstruování stereotypů. K tomu bude použita metoda kvantitativní obsahové analýzy.
Oběť, nebo hrozba: reprezentace šílenství v české filmové a televizní detektivce od 60. do 80. let
Raisová, Angelika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsobem reprezentace duševně nemocných postav v českých detektivních filmech od 60. do 80. let. V rámci sémiotické analýzy jsou zkoumány postavy, které vykazují prvky duševní nemoci či jiné abnormality. Následně je doplněna narativní analýzou, která se zaměřuje na roli vybraných postav v ději, způsob narace, styl, syžet a celkové vyznění psychicky nemocných postav. Cílem práce je získání širšího povědomí o způsobu reprezentace šílenství a poskytnout ucelenější informace o charakteristikách takových postav. První část práce se zaměřuje na teoretický podklad podstatný pro následnou analýzu - mediální reprezentace, konstrukce reality, stereotypy, kinematografie nové vlny a normalizace, vývoj šílenství. V druhé polovině práce je analyzováno celkem 10 snímků s následnou interpretací výsledků analýzy.
Mediální obraz "uprchlíka" v českém tisku
Stehlíková, Štěpánka ; Čada, Karel (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz "uprchlíka" v českém tisku se zabývá analýzou obrazu "uprchlíka", který je předkládán české veřejnosti tištěnými médii. V teoretické části práce popisuji způsob, jakým je konstruována realita a jaké jsou mechanismy konstrukce mediálního sdělení. Dále vysvětluji, jak jsou ve společenském a politickém diskurzu vnímány pojmy, které se v médiích vyskytují v souvislosti s tzv. uprchlickou krizí a následně popisuji vývoj migrace na evropském kontinentu. Ve výzkumné části práce byla pro konkrétní zdokumentování obrazu "uprchlíka" vybrána dvě časová období: druhá polovina roku 2015, tedy období vrcholu tzv. uprchlické krize a druhá polovina roku 2017, kdy tato tzv. krize pomalu ustává. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy novinových článků z těchto dvou období zkoumám, jaký obraz "uprchlíka" média konstruovala a jak se tento obraz v čase proměnil. Vybranými médii k analýze jsou deník Blesk a deník Mladá fronta DNES, protože polovina čtenářů deníků čte jedno z těchto dvou periodik, a tudíž mohou mít vliv na vnímání obrazu "uprchlíka" u největšího počtu čtenářů. V práci se zaměřuji také na rozdíly v mediálním sdělení těchto dvou periodik. Ačkoliv se české veřejnosti problematika tzv. uprchlické krize v každodenním životě nedotýká, vyvolala a dodnes vyvolává řadu emocí a...
Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11.září 2001
Leimerová, Magdalena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11. září 2001 cílí kombinací kvalitativních a kvantitativních metod na detailní rozbor osmi vybraných mainstreamových amerických snímků, jež se odehrávají na Blízkém a Středním východě, týkají se terorismu nebo v nich jako postavy vystupují Arabové a muslimové. Na základě řady sledovaných kritérií a závěrečné komparace práce srovnává filmy, jež vznikly před a po útocích na New York v roce 2001. V teoretických kapitolách je práce věnována nejprve sociální konstrukci reality, stereotypizaci a zjednodušování v hollywoodských filmech, poté také zevrubnému přiblížení západní a islámské kultury, a to nejen z historického hlediska, ale zejména z pohledu kulturního a hodnotového. Následuje představení metodologie a sledovaných filmů. Detailní analýza vybraných snímků je doplněna o fotografie a výňatky dialogů, aby čtenář co nejvíce pronikl do sledovaného tématu. Následuje závěrečné vyhodnocení analýzy na základě komparace zvolených kritérií. V závěru je potvrzena hypotéza, že teroristické útoky z roku 2001 přispěly k silnějšímu vymezování se vůči příslušníkům arabské/islámské kultury v amerických hraných filmech, avšak byly zjištěny i další důležité souvislosti.
Po čem dívky touží?: obraz jejich světa v časopisech Super Dívka a BravoGirl!
Jebavá, Lucie ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Po čem dívky touží? Obraz jejich světa v časopisech Super Dívka a BravoGirl! je analyzovat reprezentaci životní stylu v časopisech pro dívky a proměnu této reprezentace během patnácti let. Pro potřeby práce jsou nejprve vymezeny jednotlivé teoretické koncepty, které slouží k lepšímu pochopení problematiky mediální reprezentace reality. Jsou vymezeny pojmy jako sociální a mediální konstrukce reality, teorie reprezentace, gender, stereotypy, mýty a ideologie. Další kapitoly jsou věnovány pojmu životní styl z jeho sociologického i mediálního hlediska a samotným dívčím časopisům a jejich dosavadním výzkumům. Ty se vztahují zejména k problematice upevňování genderových stereotypů ve společnosti skrze nabízené vzorce chování a vytváření normativů feminity. Zároveň považují časopisy za nositele ideologie konzumní a patriarchální společnosti. Pro potřeby práce byla zvolena smíšená metoda analýzy. Obsahová analýza kvantitativně třídí tematickou agendu časopisů a sémiotická analýza sleduje denotativní a konotativní rovinu znaků a jejich význam pro reprezentaci životního stylu. Závěr práce nabízí komparaci časopisů Super Dívka a BravoGirl!

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.