Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální styly filmových festivalů
Terekhova, Margarita ; Bubeníček, Jan (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Zaměřením teto bakalářské práce je předvést filmové festivaly probíhající v České republice a prozkoumat jejích vizuální styl za posledních 3 až 5 let. Cílem bude nejen vytvořit rozsáhlou přehlídku grafických a audiovizuálních výstupů jednotlivých akcí, ale i pochopit, na jakém vizuálním stylu jsou založeny, jaké využívají grafické prvky, techniky, pravidla kompozice. Dalším cílem této práce je na základě získaných poznatků vytvořit nový jednotný vizuální styl festivalu krátkých studentských filmů oboru Multimédia v ekonomické praxi na VŠE, Multifest. V teoretické části jsou popsány základní terminy, které s tímto tématem souvisí, a důvody, proč je v současné době vizuální identita důležitá. V teto části je také uveden historický přehled českých festivalových a filmových plakátů. V analytické části se zkoumá vizuální styl současných filmových festivalů v České republice, se zaměřením mimo jiné na malé studentské festivaly českých vysokých škol. Pomocí popisu a obrazového doprovodu se tak vytváří přehled evolice a trendů grafického designu v teto oblasti. Praktická část se soustředí na tvorbu nového sjednoceného vizuálního stylu festivalu Multifest. V této části jsou kompletně popsány jednotlivé kroky při vypracovávání nového vizuálního stylu festivalu, od stanovení cílů přes zkoumání cílových skupin a návrhy, až k finální tvorbě všech potřebných grafických a audiovizuálních výstupů.
Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie.
Slováková, Andrea ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent) ; Bilík, Petr (oponent)
Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie 2016 PhDr. Andrea Slováková Abstrakt Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie se soustředí na prezentaci především experimentálních filmů na filmových festivalech. Práce analyzuje především specializované přehlídky experimentálního filmu, uvádí historický exkurz do prezentace filmové avantgardy ve vztahu k fenoménu filmových festivalů. Metodologicky však vychází z přístupu interdisciplinárně propůjčeného z politických věd, diskurzivního nového institucionalismu, který adaptuje do pole festivalových studií. Zkoumá, jak se diskurzivní moc uvnitř festivalové organizace utváří a posiluje, a také k čemu slouží. Zavádí koncepty zastřené a průzračné diskurzivní vrstvy, mezi nimiž je argumentační vrstva, která mnohdy obsahuje i argumentační fikce. Část diskurzivního působení, resp. moci festivalové organizace slouží k jejímu ovlivňování kulturního pole, značná část však slouží zachování samotné organizace. Zkoumá, které části organizace jsou klíčovými uzly ve smyslu produkce diskurzivní moci. Na diskurzivní moc festivalů prezentujících experimentální film se dívá z hlediska procesů a struktury uvnitř organizace.
MFDF Jihlava a Jeden svět: Festivaly dokumentárního filmu v České republice
Bijedičová, Andrea ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Síla dokumentární tvorby tkví v její schopnosti reflektovat realitu a informovat diváky o skutečných událostech nebo lidech a jejich životních příbězích. Tato práce se věnuje začlenění dokumentárního filmu do kontextu filmových festivalů v České republice v posledních přibližně 20 letech na příkladu MFDF Jihlava a Jeden svět. Teoretická část je zaměřena na etické otázky, politickou, sociální a lidskoprávní tematiku dokumentární tvorby, stejně tak na vytvoření sítě filmových festivalů a jejich vývoj. Praktická část přináší pohled na dramaturgii zmíněných festivalů dokumenárních filmů a poskytuje jejich srovnání v rámci tematického zaměření či dramaturgie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.