Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní ochrana zvířat proti týrání v zoologických zahradách a cirkusech
Fleissnerová, Eliška ; Fabšíková, Tereza (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
Právní ochrana zvířat proti týrání v zoologických zahradách a cirkusech Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na právní ochranu zvířat proti týrání v zoologických zahradách a cirkusech, a to jak na mezinárodní, evropské a národní úrovni. Práce se člení na úvod, tři kapitoly a závěr. První úvodní kapitola je členěna do šesti podkapitol a věnuje se týrání zvířat jako takovému. První podkapitola rozebírá práva zvířat, druhá podkapitola Všeobecnou deklaraci práv zvířat, třetí podkapitola přibližuje status zvířat, ve čtvrté podkapitole nalezneme vymezené základní pojmy, jako jsou: "zvíře", "chovatel", "týrání" a "welfare". V páté podkapitole je představena kategorizace zvířat a v šesté podkapitole jsou rozebrány prameny právní úpravy proti týrání zvířat, jak na úrovni mezinárodní, evropské a národní, a to zejména zákon na ochranu zvířat proti týrání a trestní zákoník. Druhá kapitola je zaměřena na problematiku týrání a welfare zvířat v zoologických zahradách a je členěna do pěti podkapitol. První podkapitola se zaměřuje na vymezení pojmů v oblasti zoologických zahrad, jako jsou: "zoologický zahrada", "ochrana in site", "ochrana ex site", "biodiverzita" a "volně žijící živočich". Druhá podkapitola přibližuje právní úpravu zoologických zahrad na mezinárodní, evropské a národní úrovni, a to zejména směrnici rady o...
Cirkusová pedagogika a možnosti její aplikace v hodinách TV na 1. stupni základní školy
Šťastný, Benjamin ; Kainová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Práce se zabývá cirkusovou pedagogikou a vývojem samotného cirkusu s hlavním zaměřením na nový cirkus a výukové formy cirkusu. Zkoumá možnosti využití cirkusové pedagogiky v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Popisuje možnosti výuky některých disciplín v podmínkách klasické tělocvičny, která není vybavená speciálně na výuku cirkusových disciplín. Jako hlavní disciplíny z hlediska aplikovatelnosti zkoumá pozemní, párovou nebo skupinovou akrobacii, ekvilibristiku a žonglování. V praktické části je představen výukový plán sestavený na základě metod a postupů cirkusové pedagogiky a konzultace s odborníky z oblasti výuky Nového cirkusu a cirkusové pedagogiky. Dále je představen záznam z praktického odvedení lekcí se čtyřmi třídami v hodinách TV na ZŠ na prvním stupni a reflexe a zhodnocení průběhu lekcí. Klíčová slova akrobacie, cirkusová pedagogika, cirkus, nový cirkus, pedagogika, žonglování
Podívaná v cirkuse - rozptýlení, nebo koncentrace pozornosti?
Machalíková, Pavla
Příspěvek vychází z teze Jonathana Craryho o fragmentarizaci moderní společnosti a na jejím základě se věnuje vztahu volného času a cirkusu. Vychází z plakátů, které dokumentují vystupování vídeňské krasojezdecké společnosti Kryštofa de Bacha v Praze v letech 1803–1818 a které se dochovaly ve sbírce Národního muzea v Praze. Zkoumá cirkus jako druh moderní volnočasové podívané, představující nový způsob manipulace s vnímáním diváka, který se blíží obdobným manipulacím v moderním umění.
Cirkus jako specifický typ subkultury
Martausová, Hana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze cirkusu jako specifického typu profesní a umělecké subkultury. První část postihuje vývojové proměny této subkultury, druhá, empirická část je založena na poznatcích získaných během terénního výzkumu, který měl podobu antropologické empirické sondy a byl založen na zúčastněném pozorování a rozhovorech. Cílem práce je podat aktuální deskripci a interpretaci cirkusové subkultury v České republice. Klíčová slova: cirkus, historie cirkusu, subkultura, kvalitativní výzkum
French New Circus
Šútorová, Katarína ; Nováková, Sylva (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Cieľom bakalárskej práce je poukázať na možnosti uplatnenia kultúrnej témy vo výučbe francúzskeho jazyka a využiť jej benefity nie len v zlepšovaní jazykových zručností, ale aj v rozširovaní všeobecného kultúrneho prehľadu. Kultúrny fenomén, ktorý je ústrednou témou, sa nazýva nový cirkus a vznikol v sedemdesiatych rokoch 20. storočia vo Francúzsku spojením cirkusu s prvkami pouličného divadla. V prvej časti práce si predstavíme historický vývoj cirkusového umenia. V druhej časti sa oboznámime s aktívnymi podobami cirkusu v súčasnosti, pričom najväčší dôraz bude kladený na nový cirkus. Po jeho terminologickom uchopení, sa pozrieme ako sa z Francúzska rozšíril aj do iných krajín sveta a taktiež vplyv nového cirkusu na umenie v Českej republike. Treťou časťou a zároveň hlavným výstupom tejto bakalárskej práce je vypracovanie tzv. metodických listov s témou nového cirkusu, ktoré budú slúžiť ako predloha na výučbu hodín francúzskeho jazyka so zámerom rozšírenia kultúrnych znalostí a jazykových zručností. Kľúčové slová: cirkus, umenie, pedagogika, francúzština
Nový cirkus jako dramatické umění. Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Drozd, David (oponent) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mým cílem je v disertační práci představit nový cirkus jako druh dramatického umění. Vytvořila jsem proto základní rámec pro analýzu nového cirkusu a navrhla jsem terminologii pro pojmenování jeho specifických vlastností. Tato terminologie vychází především z českého teatrologického prostředí. V disertační práci také popisuji nový cirkus jako součást více diskurzů - historického, estetického, kulturně-politického i pedagogického -, což rovněž určuje jeho multidisciplinární charakter. V teoretickém vymezení nového cirkusu vycházím z některých úvah obsažených v díle Estetika dramatického umění Otakara Zicha a v knize Estetika performativity Eriky Fischer-Lichte. Nový cirkus v disertační práci popisuji z formálního i obsahového hlediska, abych mohla ukázat, jakým způsobem se cirkusová složka ve vztahu ke složce divadelní proměňuje a nabývá na významu. Disertační práce je rozdělena na pět hlavních kapitol. V Úvodu stanovuji základní téma, cíle disertační práce, metodu, terminologii a teorie, z nichž v disertační práci vycházím. V kapitole Nový cirkus a tradiční cirkus představuji historii a vývoj tradičního i nového cirkusu ve vybraných zemích (Francie, Kanada, USA, země Skandinávie), které považuji z hlediska vývoje cirkusových umění za důležité. V kapitole nazvané Analýza inscenací zahraničního...
Teatro salone italiano v Praze
Tillmanová, Hana ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Jakubcová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce vykresluje obraz jedné z nejzajímavějších vinohrad- ských arén, stálého varietního divadla, které založil italský divadelní podni- katel Eugenio Averino roku 1875. Práce částečně vychází z nečetných údajů v odborné literatuře, především se ale opírá o vlastní pramenný výzkum, zaměřený na podrobné studium inzerce a zpráv z dobových perio- dik a dochovaných divadelních plakátů a programů. Cílem práce je podat co nejpřesnější fakta o divadle samotném, o jeho repertoáru a lidech, kteří v něm účinkovali a podíleli se na jeho provozu, s důrazem na podrobné rozli- šení jednotlivých fází vývoje divadla a přihlédnutím k jeho pozici v praž- ském kulturním životě.
Cirkus jako specifický typ subkultury
Martausová, Hana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se věnuje kulturologické analýze cirkusu jako specifického typu profesní a umělecké subkultury. První část postihuje vývojové proměny této subkultury, druhá, empirická část je založena na poznatcích získaných během terénního výzkumu, který měl podobu antropologické empirické sondy a byl založen na zúčastněném pozorování a rozhovorech. Cílem práce je podat aktuální deskripci a interpretaci cirkusové subkultury v České republice. Klíčová slova: cirkus, historie cirkusu, subkultura, kvalitativní výzkum

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.