|
Marketingové aktivity pro vstup společnosti do nové lokality
Palla, Jaroslav ; Dvořáková, Renata (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou současného stavu na trhu jihomoravského kraje v oblasti výkupu a zpracování kovového odpadu. Její první část se soustředí na nutná teoretická východiska. V druhé části je představena společnost TSR Czech republic s.r.o. a je provedena analýza obecného a oborového okolí s důrazem na analýzu konkurence. Výsledkem práce pak jsou návrhy aktivit, pro získání nových zákazníků a etablování společnosti na novém trhu, kde v minulém roce firma vybudovala nové strategické šrotiště.
|
| |
| |
| |
|
Cenová tvorba vodohospodářského podniku
Vašková, Pavla
Cílem bakalářské práce Cenová tvorba vodohospodářského podniku je popis, výpočet cenových kalkulací pro vodné a stočné a následné srovnání vypočtené ceny s dalšími vodohospodářskými podniku v rámci Pardubického kraje a České republiky. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je popisována cenová tvorba, nákladové kalkulace a legislativní rámec vodohospodářské činnosti. Teoretické poznatky jsou následně využity pro zpracování praktické části. V praktické části je kalkulována cena vodného a stočného. Pro tyto kalkulace byla vybrána oblast Jevíčko, kterou provozuje vodohospodářská společnost VHOS, a. s. V závěru praktické části jsou analyzovány situace a jejich dopad na výši ceny vodného a stočného v zájmové oblasti. První případ byl zaměřen na zvýšení nákladové položky nájemné, druhý a třetí modelový případ kalkuluje změnu ceny, pokud přibyde nebo ubyde významný odběratel v regionu.
|
|
Vývoj cen mléka a vybraných mléčných výrobků v ČR
Vrbová, Šárka ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza a zhodnocení cenového vývoje mléka a vybraných mléčných výrobků. Teoretická část práce vytváří základní přehled o systému produkce, obchodu a spotřeby mléka v České republice. Praktická část práce se zaměřuje na vývoj cen jednotlivých mléčných produktů u vybraných maloobchodních jednotek. Součástí praktické části je také vzájemné porovnání maloobchodních jednotek mezi sebou. Máslo vykazuje nejvíce dynamický cenový vývoj ze všech zvolených výrobků. Naopak ceny odtučněného tvarohu a bílého jogurtu stagnovaly. Supermarket Kaufland byl vyhodnocen jako maloobchodní prodejna, která zákazníkům nabízí nejnižší ceny.
|
|
Marketingové aktivity pro vstup společnosti do nové lokality
Palla, Jaroslav ; Dvořáková, Renata (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou současného stavu na trhu jihomoravského kraje v oblasti výkupu a zpracování kovového odpadu. Její první část se soustředí na nutná teoretická východiska. V druhé části je představena společnost TSR Czech republic s.r.o. a je provedena analýza obecného a oborového okolí s důrazem na analýzu konkurence. Výsledkem práce pak jsou návrhy aktivit, pro získání nových zákazníků a etablování společnosti na novém trhu, kde v minulém roce firma vybudovala nové strategické šrotiště.
|
|
Labour Market Adjustment since the Global Financial Crisis: Evidence from a Survey of Czech Firms
Babecký, Jan ; Galuščák, Kamil ; Žigraiová, Diana
Tento článek ukazuje, jak české podniky reagovaly na změny ekonomických podmínek v důsledku globální finanční krize v letech 2008–2009 až do roku 2013 a zjišťuje, jak podniky přizpůsobovaly zaměstnanost, mzdy a ceny. Výsledky se opírají o dotazníkové šetření podniků, které bylo realizováno v rámci třetí vlny pracovní skupiny ESCB Wage Dynamics Network (WDN3). Souhrnně řečeno, zatímco změny poptávky byly během zkoumaného období kladné i záporné, celkový růst mezd zůstal nízký, ačkoli více podniků zaznamenalo spíše zvýšení než pokles celkové produktivity ve srovnání s náklady práce. Snižování nákladů práce probíhalo především pomocí snižování počtu nově přijatých zaměstnanců a individuálního propouštění. Hlavními překážkami v přijímání zaměstnanců byly nejistota ohledně ekonomických podmínek, vysoké zdanění práce a nedostatek pracovníků s požadovanou kvalifikací. Četnost změn mezd byla v letech 2010–2013 nižší než předtím a je podniky přisuzována mj. silnější konkurenci. Stále se používalo zmrazování a snižování mezd, zatímco růst mezd byl spíše pozorován ve velmi malých a velkých podnicích a v podnicích se zahraničním vlastnictvím. Četnost změn cen v období 2010–2013 ve srovnání s obdobím 2008–2009 zůstala beze změn ve více než 80 % podniků. Častější změny cen byly způsobeny silnější konkurencí a volatilitou poptávky, zatímco změny kurzu vedly ke zvýšení četnosti změn cen na zahraničních trzích.
Plný text: PDF
|
|
Survey on wage and price formation of Czech firms
Babecký, Jan ; Dybczak, Kamil ; Galuščák, Kamil
S využitím dotazníkového šetření autoři zkoumají faktory tvorby mezd a cen českých podniků, přítomnost a zdroje rigidity mezd a reakci podniků na hypotetické šoky. Ačkoli rigidita mezd směrem dolů není příliš rozšířená, nacházejí relevantní především teorii efektivnostních mezd, zatímco platnost teorie implicitních kontraktů shledávají relevantní v případě podniků zaměstnávající především vysoce kvalifikované pracovníky.
Plný text: PDF
|
| |