Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu
Včeláková, Karla ; Pravečková, Petra (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Modifikace pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu Cíl práce: Ověření možnosti zařazení nácviku vhodným způsobem modifikovaných pálkovacích her do hodin ZTV v Jedličkově ústavu u žáků s různými formami postižení (tělesné, mentální, smyslové). Cílem této práce je tedy navržení a vytvoření baterie modifikovaných průpravných cvičení pro pálkovací hry. Následná realizace nácviku, testování dovedností pomocí sestavených cvičení a závěrečná evaluace výzkumu. Metoda: V rámci výzkumu byla vytvořena metodika adaptace tréninku pálkovacích her pro žáky Jedličkova ústavu. Metodika byla aplikována v rámci hodin ZTV u 11 tříd školy na souboru 63 žáků na jaře 2023 pod supervizí učitele. Během první hodiny TV byla zařazena speciálně vytvořená lekce adaptovaných pálkovacích her, kde si žáci vyzkoušeli jednotlivé herní dovednosti. V následující hodině byl hodnocen výkon v dovednostech: hod, chyt a odpal metodou participantního pozorování se záznamem kvantitativních i kvalitativních aspektů výkonu (kvalita provedení a úspěšnost dílčích pohybů) včetně hodnocení supervidujícího učitele. Na základě přímého pozorování v hodinách ZTV i výsledků testování jednotlivých herních dovedností byla posuzována vhodnost tréninku pro žáky s různými typy postižení a různého věku. Výsledky: Všichni začlenění žáci byli...
Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV
Vosátková, Barbora ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV Cíle: Cílem práce je za pomoci vybraných nástrojů umožňujících sebehodnocení učitele (protokol LIRSPE, SWOT analýza) analyzovat míru snahy, kterou učitelé při začleňování žáka se SVP do hodin inkluzivní TV projeví. Metody: V rámci teoreticko-empirického výzkumu bylo pomocí smíšených výzkumných metod realizováno šetření u 4 respondentů - učitelů inkluzivní TV na 2. stupni ZŠ z Prahy/Středočeského kraje, kteří měli v hodině zapojeného žáka/žákyni s tělesným/smyslovým znevýhodněním. Metodou sběru dat byl protokol LIRSPE, SWOT analýza a profesní dotazník doplněný o rozhovor. Výsledky: Na základě odpovědí získaných pomocí protokolu LIRSPE se ukázalo, že snaha projevená učiteli byla nadprůměrná až vynikající, jelikož celkové průměrné výsledné skóre dosáhlo hodnoty 4,1. Protokol LIRSPE byl 3 ze 4 učitelů označen jako přínosný nástroj, přičemž poskytnutá neoficiální verze českého překladu byla všemi respondenty označena za srozumitelnou. Klíčová slova: učitel v inkluzivním procesu, žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), společné vzdělávání v TV, aplikované pohybové aktivity, dotazování, SWOT analýza
Vliv pandemie Covid-19 na motivaci ke sportu u para plavců
Míčková, Dominika ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Vliv pandemie Covid-19 na motivaci ke sportu u para plavců Cíle: Cílem práce je hledání existence změny míry motivace ke sportu u skupiny para plavců důsledkem pandemické krize v České republice. Metody: Předmětem výzkumu je vyhodnocení dat opakovaně předloženého standardizovaného dotazníku Sport motivation scale výzkumnému souboru 22 tělesně postižených para plavců ve věkovém rozmezí 19 - 48 (k roku 2021). Dále bylo vypracováno porovnání tohoto vyhodnocení s odpověďmi získanými pomocí strukturovaného rozhovoru vedeného na konci výzkumného šetření v srpnu 2021. K určení rozdílu míry motivace slouží grafické zpracování a vhodně zvolená forma t-testu. Výsledky: Ačkoliv statistické vyhodnocení dat celého souboru neprokázalo významný rozdíl mezi dvěma zkoumanými obdobími, ani mezi muži a ženami, u samostatně zkoumané skupiny mužů se projevila změna míry vnitřní motivace něco vědět. Dále byla nalezena korelace vnitřní motivace něco prožít s věkem. Při porovnání těchto výsledků se souborem popisů subjektivních pocitů respondentů nejsou odpovědi na vědecké otázky výzkumu zcela jednoznačné. Klíčová slova: tělesné postižení, aplikované pohybové aktivity, plavání, psychologie sportu, krizová opatření
Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií
Kaplanová, Kateřina ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název práce: Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií. Cíle práce: Cílem práce je zjistit pomocí dotazníku POMS, zda má taneční výchova pozitivní vliv na náladu jedince s paraplegií. Konkrétně se pak zaměřit na pocity jakými jsou deprese, aktivita, úzkost a únava. Metoda: Šetření je kvantitativního typu s využitím dotazníku POMS (dotazník měření afektivních stavů).Výzkumným souborem se stalo 40 probandů s paraplegií. 20 osob byla skupina kontrolní, 20 osob skupina experimentální Výsledky: Taneční výchovou se nám podařilo značně snížit pocit deprese, úzkosti, únavy a zvýšit aktivitu u pacientů s paraplegií. Tanec v našem případě vykazovat lepší výsledky než jiná sportovní aktivita. Klíčová slova: Taneční výchova, paraplegie, nálada, pocity, emoce, sport, hudba, aplikované pohybové aktivity
Návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s hendikepem
Doležalová, Hana ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s hendikepem Cíl: Vytvořit doporučení pro návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s tělesným postižením tak, aby co nejvíce reflektovala jejich potřeby a vyplývala z reálných možností asistentů. Metody: Základním metodologickým přístupem je deskriptivní výzkum kvantitativního charakteru s některými kvalitativními prvky. Výzkum probíhal u dvou souborů "uživatelé" a "asistenti" formou elektronického on-line dotazování. Výsledky: Většina lidí s tělesným postižením k sobě nemá člověka, se kterým by mohli provozovat sportovní aktivitu tak často, jak by chtěli. To je také důvodem toho, proč sportují méně. Uživatelé jsou za asistenci ochotni platit více, než se očekávalo. Asistenti jsou při zvýšení finanční odměny ochotni poskytnout více hodin asistence. Výsledky poskytují dostatek informací pro vytvoření databáze sportovních asistentů pro lidi s tělesným postižením. Klíčová slova: sportovní asistent, asistence, aplikované pohybové aktivity, sport zdravotně postižených
Boccia, specifika hry a možné faktory ovlivňující výkon hráče
Herrmann, Jiří ; Levitová, Andrea (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Boccia, specifika hry a možné faktory ovlivňující výkon hráče Cíl: Hlavním cílem této práce je charakterizovat hru boccia jako vrcholový sport. Práce je zaměřena také na otázky týkající se fair play hry a na různé faktory, které mohou fair play v tomto sportu komplikovat. Metodika: V teoretické části práce je blíže popsána boccia jako jedinečný sport nabízející aktivní sportování i lidem s vážným tělesným postižením - například. spastickou kvadruplegií. Stručně shrnuje poznatky dostupné literatury ke sportu lidí s postižením a k boccie. Nahlíží nejen do historie, pravidel, klasifikace, vybavení ale také do zajímavých aspektů hry, rozpoložení hráčů a otázek, které diváka během sledování hry napadnou. Boccia je zde vymezena jako hra mnoha specifik, které mohou být považovány jako hraničící s fair play. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu. Jedná se o zpracování semi- strukturovaných rozhovorů s hráči, kteří se boccie dlouhodobě věnují na vrcholové úrovni. Výzkumu se zúčastnilo deset hráčů, osm mužů a dvě ženy. Dále byly využity metody neformální rozhovor, zúčastněné pozorování a studium odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Výzkum byl zaměřen na dvě výzkumné otázky: Je boccia jako sport dobře organizovaná? a Ovlivňuje zásadně kvalita vybavení úspěšnost hráčů boccii?. Na...
Ověření efektu intervenčního gymnastického posilování na úroveň silových schopností u osob s poškozením míchy
Belicová, Eliška ; Doležalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Ověření efektu intervenčního gymnastického posilování na úroveň silových schopností u osob s postižením míchy Cíle: Cílem práce je zjistit míru účinnosti nově vytvořeného gymnastického programu zprostředkovaného probandům online formou, na úroveň silových schopností trupu a horních končetin osob s poškozením míchy. Metody: Výzkum má podobu kvaziexperimentu s pretestovým a posttestovým měřením. Metodami sběru dat se staly terénní testy; jízda na invalidním vozíku 100m na čas a hod dvoukilovým závažím, doplňkovou metodou ještě online dotazník. Analýza dat byla zajištěna prostřednictvím deskriptivní statistiky. Výsledky: Výsledky posttestu ukázaly, že po absolvování šestitýdenního intervenčního programu, jedinci s postižením míchy zvýšili úroveň své kondice. V prvním terénním testu došlo sumárně k mírnému procentuálnímu zlepšení o 5,9%. V druhém terénním testu došlo sumárně ke střednímu procentuálnímu zlepšení o 10,9%. Průměrně se probandi zlepšili o 8,4%, došlo tedy k mírnému až střednímu zlepšení. Intervenční program se ukázal jako efektivní především na stimulaci silové složky. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že program byl pro cvičence zábavný. Klíčová slova: aplikované pohybové aktivity, cvičení, gymnastika, invalidní vozík, kondice, paraplegie, terénní testy
Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV
Vosátková, Barbora ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV Cíle: Cílem práce je představení protokolu Lieberman-Brian Inclusion Rating Scale for Physical Education (LIRSPE), který se zabývá hodnocením a podporou proinkluzivního přístupu učitelů TV, provedení literární rešerše zaměřené na dosavadní využití tohoto protokolu v evropských zemích, překlad dotazníkové části protokolu do českého jazyka a ověření jeho srozumitelnosti. Metody: Jednalo se o teoreticko-empirickou práci. Teoretická část zpracovala analýzu literárních zdrojů z oblasti inkluze žáků se SVP a představila protokol LIRSPE. V empirické části byla zpracována literární rešerše, mapující dosavadní evropský výzkum související s LIRSPE. Dále byl metodou zpětné translace proveden překlad dotazníkové části protokolu. Následně byla srozumitelnost tohoto překladu ověřena pomocí elektronického dotazníku, který vyplnilo 19 respondentů - studentů 2. a 3. ročníku oboru ATVS OSP na UK FTVS v roce 2021. Průměrný věk respondentů byl 22 let. Výsledky: Na základě 16 zdrojů ze 3 databází a také podkladů poskytnutých spoluautorkou protokolu se podařilo zpracování literární rešerše. Dále byla za účasti tří odbornic z akademické sféry přeložena dotazníková část protokolu LIRSPE. Elektronický dotazník ověřil srozumitelnost...
Dobrovolnictví v paraatletice
Tréšková, Běla ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Dobrovolnictví v para atletice Cíle: Cílem práce je prozkoumání problematiky v oblasti získávání dobrovolníků v para sportu a dále vyhodnocení motivů dobrovolníků k účasti na atletických soutěžích. Metody: V práci byla využita metoda kvalitativního výzkumu deskriptivně-analytického charakteru. Zkoumání fenoménu dobrovolnictví proběhlo formou dvou dotazníků a jednoho interview. Pro získání uceleného povědomí o fenoménu dobrovolnictví byli jako respondenti osloveni zástupci tří participujících skupin. Nejprve jedinci se zkušeností s dobrovolnictvím, dále studenti oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami, koordinátoři atletických soutěží a jako poslední para atleti. Výzkumné šetření proběhlo formou dotazníků vlastní konstrukce, sdílených elektronicky prostřednictvím programu Survio a rozhovory, které byly zaslány pomocí wordového souboru přes e-mail. Výsledky: Výsledky tohoto pilotního výzkumu poukázaly na význam dobrovolnictví v para sportu. Výsledky dotazníku pro dobrovolníky představují důležité body motivace, pozitivní i negativní, které vedou dobrovolníky k dobrovolnické činnosti na závodech v para atletice. Jako nejpodstatnější motivaci dobrovolníci uvádějí získání nových zkušeností a navázání přátelství. Vyzdvihují atmosféru, která panuje na závodech, a...
Ověření efektu intervenčního pohybového programu na rozvoj motorických schopností dětí se specifickými potřebami.
Votroubková, Veronika ; Doležalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Ověření efektu intervenčního pohybového programu na rozvoj motorických schopností dětí se specifickými potřebami. Cíle: Hlavním cílem této práce je na základě pretestu prostřednictvím testové baterie MABC-2 posoudit úroveň pohybových dovedností dětí staršího školního věku. Na základě analýzy výsledků pretestu sestavit pohybový intervenční program a pomocí standardizovaného dotazníku předloženého specialistům zjistit efektivitu programu pro stimulaci motoriky dětí se specifickými potřebami a zlepšit výsledky potenciálního posttestu. Metody: Předlohou pro vytvoření pohybového programu byla nasbíraná data pomocí testovací baterie MABC-2 získaná u šesti probandů ve věku od 11 do 13 let se specifickými potřebami. Původně se praktická část mé diplomové práce měla zabývat kvaziexperimentem, který měl získat data před realizací a po provedení intervenčního programu, jehož součástí je zde prezentovaný pohybový program. Kontrolní měření ovšem nebylo vlivem vládních nařízení kvůli pandemii Covid-19 umožněno. Pro účely diplomové práce byla v případě epidemiologických opatření využita metoda analýzy pretestu motoriky prostřednictvím testové baterie MABC-2 a metoda standardizovaného dotazníku. V dotazníku se specializovaní odborníci vyjádřili k hledisku vhodnosti a efektivity pohybového programu, který...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.