National Repository of Grey Literature 979 records found  beginprevious957 - 966nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Regulace reklamy
Müllerová, Michaela ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Černá, Jitka (referee)
Bakalářská práce se věnuje regulaci reklamy a jejím možným dopadům v konkrétní oblasti tabákového průmyslu. Regulace však zasahuje do více oblastí, např. zdravotnictví, sport nebo ekonomika. V teoretické části je výčet zákonů, kterými se reguluje reklama, z nichž nejdůležitější normou je zákon na regulaci reklamy. Dalším bodem je etická regulace reklamy, reprezentovaná u nás Radou pro reklamu a jejím etickým kodexem. V teoretické části jsou nastíněny možné dopady regulace tabákové reklamy. Tato část obsahuje i dotazníkový průzkum názorů na reklamu a její regulaci.
Marketing communication of ŠKODA AUTO a.s.
Češková, Lenka ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Erbenová, Lenka (referee)
Škoda Auto is one of the most important companies in the Czech Republic. The company not only sells cars, but also provides services, sells Škoda Genuine Parts and Škoda Genuine Accessories. Customers know services as Škoda Service. All these aftersales activities are integral part of the brand. Master thesis put emphasis on external communication of Škoda Service. Master thesis describes external communication and proposes new communication methods.
Effectiveness of mobile advertising
Strnadová, Marie ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Blažková, Jana (referee)
In the first part mainly the basic information about the types of mobile advertising are mentioned. Important topics such as business models and comparison with other advertising media are giving a conclusion for the theoretical part, which together with case studies from czech and foreign markets gives a solution to the effectiveness of mobile marketing.
The use of guerilla marketing in international companies
Nejedlý, Michal ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Hatoň, Luděk (referee)
The objective of this thesis is to analyze and find the exact definition of the Guerilla Marketing with use of the specialized literature and practical examples. Another goal is to make the specific process of using and implementing guerilla marketing campaigns. This topis was choosen considering the fact, that classical forms of advertising are stepping back and lot of companies are nowadays using the modern marketing trends. One of them is guerilla marketing.
Advertising, measuring of advertising efficiency
Žemlička, Martin ; Koudelka, Jan (advisor) ; Hospodský, Richard (referee)
Advertising as every day phenomenon of our live. First part discusses s this issue theorethicaly, advertising message, consumers. Broader context of advertising - market segmentation, brand building, modern issues. Second part is about practice. On the basic of real market research are discussed basic ananlytical methods - advertising evaluation of companies Coca Cola and Kofola. Part of this work is attachment of summary of this research.
Internet advertising
Molnár, Tomáš ; Postler, Milan (advisor) ; Kmeť, Vladimír (referee)
Internetová reklama v kontexte User Generated Content a sociálnych komunit. Nové trendy v prístupe k internetovej reklame - soft marketing.
Comparation of TV commercial market of Czech republic and Austria
Kapušanská, Viktoria ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee)
S reklamou sa stretavame denne na kazdom kroku. Tato praca sa orientuje na najucinnejsie medium v ramci reklamy televiziu. Diplomova praca sa v prvej casti zaobera vysvetlenim teoretickeho aparatu, ktory je neskor pouzity v praktickej casti. Praktická cast porovnáva trhy televiznej reklamy v Ceskej republike a Rakusku za pomoci manazmentoveho nastroja PEST analyzy. Priblizuje ich vyhody a nevyhody, atd.
Reklama a média
Maříková, Michaela ; Polívková, Jana (advisor)
Bakalářská práce popisuje základní charakteristiku reklamy a srovnání její pozice ve vybraném sdělovacím prostředku-televizi v České republice a v Německu. V teoreticé části je definována reklama a popsán její vývoj až do současné doby. Porovnání její pozice v oblasti televizního vysílání probíhá na základě několika kritérií-legislativní vymezení a právní úpravy, způsob financování a obecné názory a postoje obyvatel obou zemí k dané problematice.
Advertising: Regulation and Code of Ethics of The Council for Advertising
Marušáková, Markéta ; Švarc, Zbyněk (advisor) ; Boháček, Martin (referee)
Pojmy z oblasti regulace reklamy. Regulace reklamy z hlediska obsahu a objemu. Kodex reklamy a Rada pro reklamu. Dozor nad reklamou. Obrana proti nevyžádané reklamě.
Reklamní kampaně na internetu
Bludská, Kateřina ; Stříteský, Václav (advisor) ; Škardová, Miroslava (referee)
Diplomová práce řeší problematiku reklamních kampaní na internetu. Podrobně se věnuje pay-per-click reklamě v internetových vyhledávačích a reklamě ve srovnávačích cen (shopping comparison engines). V práci je popsána tvorba, správa i optimalizace reklamní kampaně v těchto dvou druzích internetové reklamy. Práce poskytuje jak pohled teoretický, tak zahrnuje i praktické zkušennosti z oboru. V závěru práce je nastíněna možná interakce těchto dvou druhů online reklamy.

National Repository of Grey Literature : 979 records found   beginprevious957 - 966nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.