Original title:
Využití gerilového marketingu v praxi mezinárodních firem
Translated title:
The use of guerilla marketing in international companies
Authors:
Nejedlý, Michal ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Hatoň, Luděk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce na téma "Využití guerilla marketingu v praxi mezinárodních firem" je s použitím odborné literatury a příkladů z praxe analyzování a nalezení přesné definice guerilla marketingu. Dále pak vytvoření specifického postupu pro používání a zavádění guerilla marketingových kampaní. Toto téma bylo vybráno s ohledem na fakt, že klasické formy komunikační politiky ustupují do pozadí a stále více firem využívá v čím dál větší míře moderní marketingové směry, přičemž jedním z nich je právě guerilla marketing.The objective of this thesis is to analyze and find the exact definition of the Guerilla Marketing with use of the specialized literature and practical examples. Another goal is to make the specific process of using and implementing guerilla marketing campaigns. This topis was choosen considering the fact, that classical forms of advertising are stepping back and lot of companies are nowadays using the modern marketing trends. One of them is guerilla marketing.
Keywords:
advertising; guerilla; marketing; gerilový; guerilla; marketing; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/7883