Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politika Evropské unie upravující státní podporu v oblasti médií (s důrazem na veřejnoprávní vysílání a filmové projekty v České republice)
Plchová, Tereza ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Kudláčová, Edita (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce Politika Evropské unie upravující státní podporu v oblasti médií (s důrazem na veřejnoprávní vysílání a filmové projekty v České republice) se zabývá státní podporou audiovizuálních médií v Evropě. Zaměřuje se na státní pomoc veřejnoprávnímu vysílání a kinematografie. Práce popisuje politiku Evropské unie v tomto směru, která je závazná pro členské země. Je zde rozebrán legislativní rámec státní pomoci provozovatelům vysílání veřejné služby a podpory kinematografie. Práce se zejména zaměřuje na kritéria, jejichž splnění je nutné k vyjmutí tohoto druhu podpory z ustanovení o nedovolených státních podporách. Těmi jsou státní podpory, které narušují obchodní podmínky a soutěž na evropském hospodářském trhu. Dále je rozebrána státní legislativa upravující podporu veřejnoprávního vysílání a podporu kinematografie v České republice. Práce shrnuje státní subvence v České republice v kontextu Evropské unie a ostatních evropských zemí.
Proměny filmového týdeníku Kinorevue v letech 1934-1945
Smržová, Radka ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Proměny filmového týdeníku Kinorevue v letech 1934-1945" zachycuje vývoj populárního filmového periodika během výše vymezeného období s přihlédnutím ke kulturně-politickému vývoji české společnosti. Práce se zabývá obsahovým i formálním rozborem týdeníku Kinorevue. Pozornost je věnována personálnímu vedení listu, jeho přispěvatelům, důležitým textům, rubrikám, grafické úpravě, rozsahu, ceně, aj. Určitý prostor je dán také stručnému rozboru předchůdci Kinorevue, časopisu Svět ve filmu a obrazech. Části věnující se samotné analýze periodika předchází stručná charakteristika politicko-ekonomické situace v ČSR v letech 1930-1945 a nástin vývoje československé kinematografie ve 30. letech a v době protektorátu. Důležitými součástmi práce jsou také oddíly zaměřené na vznik a rozvoj československého filmového tisku a na regulaci a řízení tisku od vzniku republiky do konce 2. světové války. Práci uzavírá kapitola shrnující a porovnávající jednotlivé etapy ve vývoji týdeníku Kinorevue.
Národní stereotypy v kontextu bosenské války a jejich zobrazení prostřednictvím vybraných snímků regionální kinematografie
Hofmeisterová, Karin ; Králová, Kateřina (vedoucí práce) ; Šesták, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku národní stereotypizace v souvislosti s konfliktem probíhajícím na území Bosny a Hercegoviny v letech 1992-1995, přičemž osvětluje nejvýznamnější národní stereotypy a mýty v prostoru bývalé Jugoslávie a zároveň klade důraz na představení spouštěcích mechanismů a mobilizačních aktérů, kteří stáli za jejich aktivací. Hlavním záměrem práce je prozkoumat vliv národních stereotypů a mýtů na rozpoutání a eskalaci etnického násilí mezi Srby a Bosňáky. Využívá k tomu kombinaci klasického rozboru odborné literatury zabývající se daným tématem a diskurzivní analýzy, přičemž používanými zdroji jsou vybrané snímky regionální kinematografie. Závěry práce jsou založeny na komparaci jednotlivých analyzovaných filmů a teoretického rámce, který poskytuje úvodní část textu.
Strukturní a obsahová transformace českých a polských časopisů zaměřených na film a kinematografii po roce 1989
Hartmannová, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce "Strukturální a obsahová transformace českých a polských časopisů zaměřených na film a kinematografii po roce 1989" se zaměřuje na podobu proměny časopisů zaměřených na film a kinematografii po přelomovém roce 1989. Hledá obecné tendence těchto proměn v polském a českém prostředí a jejich podobnosti či rozdíly. Sleduje strukturu a tematický obsah těchto periodik v návaznosti na transformaci společensko-politického a mediálního prostředí.
Sémiosféra a mytologická rovina komerčně nejúspěšnějších filmů
Senjuková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Práce se zabývá mytologií současné filmové tvorby a základními sémiotickými prvky, jaké se v těchto snímcích objevují. Analyzuje a rozkrývá mytologické struktury, na nichž jsou filmy postaveny, aby pak na základě zjištěných poznatků vyvodila závěry o soudobé společnosti. Jako analyzovaný vzorek si vybírá 30 komerčně nejúspěšnějších filmů. Rozdělena je na dvě hlavní části; první z nich se zabývá mytologickými prvky, a to nejprve v obecné rovině, kdy popisuje nejčastěji se objevující mýty, v dalších kapitolách stručně analyzuje vybrané jednotlivé filmy a upozorňuje na jejich nejvýraznější prvky. Druhá část se zaobírá sémiotickými prvky, kterých filmoví tvůrci využívají a které se v analyzovaných filmech objevují, a snaží se vyložit jejich význam. Pro dokreslení je za těmito dvěma kapitolami krátké pojednání o nejvýraznějších rozdílech mezi asijskými (hlavně čínskými) a euro-americkými filmy.
Manipulace s dějinami v historických filmech Otakara Vávry se zaměřením na trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy
Hodura, Pavel ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací s dějinami v historické filmové trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy režiséra Otakara Vávry. Míru zkreslení historie v těchto snímcích se práce snaží vytyčit na základě komparace historiografických děl komunistického a moderního dějepisectví. Normalizační režim se snažil revidovat historické poznání z druhé poloviny 60. let a navázat na tendence komunistického režimu z přelomu 40. a 50. let a pokoušel se vytvořit mýtus vnímání národních moderních dějin, ve kterém byl zdůrazněn pozitivní vliv Komunistické strany Československa na dění ve 30. a 40. letech. Tento mýtus vnímání dějin měl navíc za cíl zdiskreditovat pro režim nepohodlné osobnosti a zdůraznit přátelství se Sovětským svazem. Filmy a televizní seriály byly vhodným prostředkem, jehož pomocí mohlo být vnímání dějin mezi obyvateli formováno.
Management kina Ponrepo
Přádná, Alena ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Diplomová práce mapuje, následně analyzuje a vyhodnocuje veškeré procesy probíhající v kině Ponrepo. Ačkoliv se jedná o archivní kino, v současné době se podílí na komplexnějších a širších aktivitách než je samotné filmové promítání. Práce tedy pojednává jak o procesech souvisejících s tradiční funkcí Ponrepa, jakožto zprostředkovatele sbírek Národního filmového archivu veřejnosti, tak o procesech spojených s novým posláním kina jako kreativního centra či platformy filmového vzdělávání.
Strategická analýza
Nováček, Jakub ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Erlitz, Jakub (oponent)
Cílem této diplomové práce je vypracování strategické analýzy multikina CineStar Mladá Boleslav z pohledu jeho managementu, která poskytne informace a návrhy na zlepšení využitelné tímto managementem při snaze ovlivnit strategické cíle multikina, které jsou primárně definovány vedením společnosti CineStar, s. r. o. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodickou a praktickou. Teoretická část obsahuje definování souvisejících pojmů a zasazení strategické analýzy do kontextu. Část metodická dále identifikuje a popisuje použité metody a nástroje strategické analýzy. Obsahem praktické části je samotná strategická analýza multikina CineStar Mladá Boleslav rozdělená na analýzu nadřazené strategie, vnější analýzu, analýzu stakeholderů a analýzu vnitřních zdrojů a schopností. Výstupy těchto dílčích analýz jsou následně sloučeny v rámci SWOT analýzy a vedou k formulaci strategických doporučení.
Analýza výdajů domácností na kulturu se zaměřením na filmový průmysl
Procházková, Romana ; Vltavská, Kristýna (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této práce je statistická analýza výdajů domácností na kulturu, popis současné ekonomické situace v oblasti kinematografie, charakteristika návštěvníka kina a odhad budoucích vývojových tendencí kin. První dvě kapitoly se věnují popisu současného stavu české kinematografie a informacím o vývoji české filmové produkce. Třetí teoretická část popisuje základní statistické metody, použité v praktické části této práce. Čtvrtá část je zaměřena na filmového diváka -- návštěvníka kina s využitím šetření MML-TGI a dále zahrnuje analýzu závislosti výdajů domácností na kulturu na ceně vstupného do kina. Pátá část se věnuje odhadu budoucího vývoje návštěvnosti a tržeb kin. Závěrečná kapitola se zabývá stavem evropské kinematografie.
Podpora kinematografie v ČR po roce 1989
Hrdina, Jan ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá veřejným financováním české kinematografie od roku 1989 po současnost se zaměřením na státní fondy. Nastiňuje ekonomickými aspekty veřejné podpory této specifické oblasti a zasazuje film do ekonomické teorie statků a do konceptu kulturních a kreativních průmyslů. Dále popisuje legislativní vývoj až po současný zákon o audiovizi, kterým vznikl Státní fond kinematografie. V práci je rozebrána struktura tohoto fondu, jeho činnost a financování. Dalším předmětem zkoumání je vývoj financování podpory české kinematografie. Práce identifikuje zdroje prostředků pro podporu kinematografie a na jaké účely byly vynaloženy. Pro srovnání nabízí stručný přehled podpory v Evropě a popis systémů podpory ve Velké Británii a Francii. Záměrem práce je zhodnotit vývoj a současný stav systému veřejné podpory kinematografie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.