Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Reprezentace vybraných socialistických a komunistických zemí v českém tisku v roce 2010
Javůrek, Karel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Téma diplomové práce souvisí se zprávami v českém tisku, které se týkají vybraných socialistických a komunistických zemí. Charakteristikou práce jsou mediální specifika zemí se socialistickou (př. komunistickou) vládou v českém tisku. Teoretickým rámcem práce se staly teorie frankfurtské a birminghamské školy. Základem práce bude analýza stereotypů, týkajících se socialistických a komunistických zemí, v obsazích českých zpravodajských médií. Zjištění budou následně základem pro hloubkové rozhovory s pracovníky zpravodajských médií a pracovníky zastupitelských orgánů sledovaných zemí. Cílem práce je odhalit motivy a konstrukci stereotypů na úrovni produkce mediálních obsahů.
Využití sportovního zpravodajství ČTK z olympijských her ve Vancouveru 2010 v deníku Sport
Novotný, Ondřej ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Využití sportovního zpravodajství ČTK z olympijských her ve Vancouveru 2010 v deníku Sport" se zabývá mediálním pokrytím mimořádně významné sportovní události s cílem zjistit, do jaké míry je v dnešní době tištěný deník závislý na zpravodajství agentury. Na příkladu zimních olympijských her ve Vancouveru, jedné z nejvýznamnějších sportovních akcí roku 2010, mapuje produkci sportovní redakce České tiskové kanceláře a jediného specializovaného sportovního deníku v České republice. Práce se zaměřuje na komparaci olympijského zpravodajství v agenturním servisu a v deníku, přičemž se věnuje období počínajícímu týden před zahájením olympijských her a končícímu týden po jejich skončení. Práce sleduje, jak mnoho zpráv deník využíval a zdali pravidelně přebíral z ČTK určitý druh zpráv. Zároveň zkoumá, zda se zprávami z ČTK deník v případě jejich využití ještě dále pracoval, nebo je zanechal bez úpravy. Práce zachycuje, jak v době rozvoje internetových médií, které se zprávami z agentury pracují nejvíce, přistupuje k využití servisu České tiskové kanceláře tištěný deník, který nemůže jen přebírat zprávy ČTK. Kromě psaných zpráv se práce zaměřuje také na obrazovou stránku, tedy na využití fotografického servisu ČTK v deníku Sport. Zkoumá, zdali ve zpravodajství převažovaly vlastní fotografie...
Mediální reflexe návratu režisérů 60. let do hrané filmové tvorby po vynucené tvůrčí pauze v době normalizace
Jílková, Alžběta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
V této bakalářské práci je rozebírán rozsah a zejména způsob referování dobových médií o režisérech a jejich návratu do celovečerní hrané tvorby po vynucené tvůrčí pauze v době normalizace. Publikované články ve 4 vybraných denících a 3 týdenících jsou čerpány z bibliografií jednotlivých filmů, které vydal Národní filmový archiv. Jedná se o deníky Rudé právo, Mladá fronta, Lidová demokracie a Zemědělské noviny. Z filmových periodik je vzorek článků vybrán z časopisu Záběr, Kino a v malém množství i z časopisu Film a doba. Časové období je ohraničeno léty 1974 a 1979, v této době, dříve či později, zaznamenala návrat celá pětice vybraných režisérů, počínaje Věrou Chytilovou, Jiřím Menzelem, Hynkem Bočanem a konče Jurajem Jakubiskem a Františkem Vláčilem. Deníky publikovaly recenze spíše sporadicky, filmová periodika o českých a slovenských filmech pravidelně referovala formou reportáže, recenze, rozhovoru nebo několikařádkového avíza. Hodnocení režisérů a jejich filmů ze strany filmových kritiků záleželo na několika aspektech: na chování a současném postoji režiséra k socialistickému státu, na autorovi literární předlohy (pokud předlohou byl např. román), na tom, jak nově vzniklý film charakterizoval socialistickou společnost, také na smýšlení autora textu a výši oblíbenosti režiséra. Z analýzy článků...
Fotografie v tisku před volbami (PS PČR 2006, 2010)
Koubek, Filip ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Rigorózní práce "Fotografie v tisku před volbami -(PS PČR 2006, 2010)" přináší analýzu obrazu politiků v pěti českých seriózních denících před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v letech 2006 a 2010. Rozbor využívá metody kvantitativní obsahové analýzy, sleduje vývoj témat, deníky a politické strany. Práce shrnuje základní aspekty fotografií před volbami v tisku. V práci naleznete přes 140 grafů, které přehledně prezentují závěry i víceúrovňových analýz. Analyzovanými deníky byly: Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Právo a Haló noviny. Šetření proběhlo pomocí statistických a analytických nástrojů SPSS PASW.
Následky "pomluvy" v tisku ve vztahu k relevantním osobnostním právům zejména v oblasti soukromého práva v České republice
Stonjeková, Lenka ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Connelly Kohutová, Radka (oponent)
Diplomová práce - Následky "pomluvy" v tisku ve vztahu k relevantním osobnostním právům zejména v oblasti soukromého práva v České republice, se zaobírá problematikou zásahů do určitých dílčích osobnostních práv ze strany tištěných médií. První kapitola pojednává o historických základech ochrany osobnosti a jejích mezinárodních a evropských souvislostech. Druhá kapitola se týká moci médií a prostředků využívaných k jejímu udržení a posilování. V kapitole třetí jsou k nalezení důvody zveřejňování zpráv v tisku, které balancují mezi oprávněností a difamací, dehonestací. V kapitole čtvrté je rozbor kolize svobody projevu a ochrany soukromí, tudíž kategorií zaručených v Listině základních práv a svobod. Obsah páté kapitoly je stěžejní, jelikož se zabývá důkladnou analýzou právní úpravy ochrany osobnosti zejména v občanském zákoníku, v tiskovém zákoně a v procesněprávních předpisech. Šestá kapitola přináší pohled na pravidla zakotvená v rámci autoregulace. Jde o autocenzuru, etický kodex novináře, autoregulační orgány atd. V sedmé kapitole se autorka zamýšlí nad impulsem k podání žaloby na ochranu osobnosti, kterým může být skutečná a oprávněná obrana poškozeného subjektu, nebo snaha zneužít institut ve svůj prospěch. Poslední kapitola je závěrem diplomové práce, subjektivním pohledem na současný stav...
Politický marketing v předvolebním období
Baghdasarjan, Inesa ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO využívané v kampani před krajskými volbami 2016? Projevily se ve vybraných týdenících odlišnosti v interpretaci mediálního obrazu stran? Diplomová práce je strukturovaná do čtyř základních kapitol. První kapitola vymezuje základní terminologii týkající se politického marketingu. Druhá kapitola je věnována medializaci politiky a českým médiím. Ve třetí analyticko-empirické části jsou charakterizovány marketingové strategie jednotlivých stran. Poslední kapitola interpretuje výsledky obsahové analýzy.
Elektronická versus tištěná média ve volném čase mládeže
KUBOUŠKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá vztahem mládeže k různým druhům médií v jejich volném čase. Nejprve popisuje média, jejich funkce, možný vliv na osobnost jedince, mediální gramotnost. Zabývá se členěním médií, více se zabývá médii masovými, elektronickými i tištěnými. Dále charakterizuje volný čas a období mládeže ve věku 15- 30 let. Studium literatury pak vedlo k otázkám pro kvalitativní výzkum, rozhovory byly vedeny s mládeží a pracovníky knihoven. Vybraná mládež ve svém volném čase více využívá elektronická média, často s tímto ale nejsou spokojeni, raději by se více věnovali knihám.
Analysis of Print Media and its Future Outlook
Naumkina, Anna ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu vývoje tiskových médií, a to na příkladu vybraných módních časopisů; práce se rovněž zaměřuje na mezinárodní strategie, které mohou vybrané magazíny aplikovat. Autorka zkoumá teoretické zázemí tiskových médií a mezinárodních marketingových strategií, jež následně což používá při analýze vybraných časopisů. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a empirické. Teoretická část obsahuje popis historie a vývoje tiskových médií, časopisů a mezinárodní marketingové komunikace, a to se zaměřením na oblast časopisů. Empirická část je věnována analýze vybraných časopisů a jejich mezinárodních strategií. Tato část se zaměřuje na tištěné a on-line verze časopisů, takže je lépe vidět vliv nových technologií na časopisy.
Management změn v obchodní společnosti
Vaňkát, Erik ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Antušák, Emil (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu situace na trhu distribuce tištěných medií a určení potřeb změn ve středně velké obchodní společnosti. Tyto potřeby jsou dále rozvinuty v návrhu obecného projektu podle Kotterova modelu. Teoretická část analyzuje odbornou literaturu a je zaměřena zejména na teorii managementu změn a krizi ve vztahu ke změnám. Praktická část je zaměřena na popis současné situace na trhu distribuce tištěných medií a dále na vypracování obecných projektů změny.
Vliv tištěných médií a internetu na volnočasové aktivity žáků staršího školního věku
ZAVADILOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na míru využití Internetu a tištěných médii ve volného čase žáků staršího školního věku. V teoretické části jsou podány ucelené informace týkající se médii, detailně pak médii tištěných a Internetu. Jsou zde popsány pozitivní i negativní vlivy těchto médii na socializaci a formování osobnosti žáka staršího školního věku ve volnočasových činnostech. V teoretické části, jsou analyzována některá problematická mediální sdělení, jako je mediální násilí a vliv reklamy. V souvislosti s negativními aspekty, je zde popsán význam a důležitost mediální výchovy na školách a v rodinách. V empirické části je pro sběr primárních dat, využita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkum se zabývá především interakcí žáků staršího školního věku s médii a časem stráveným s těmito médii, porovnává proporce práce s Internetem a s tištěnými médii a zjišťuje související preference. Výzkum též sleduje diference v užívání dvou výše zmíněných médii z hlediska pohlaví, věku a bydliště respondentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.