Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sémiotika v marketingu: Netradiční marketingové techniky v ČR a jejich sémiotická analýza
Růžičková, Natálie ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma praktické využití sémiotiky v marketingu a její aplikací na vybrané kampaně netradičního marketingu v rámci České republiky. Hlavní důvod pro výběr tohoto tématu je zmapování možností použití sémiotiky v neustále se vyvíjející oblasti marketingu, která v České republice ještě nemá vybudované své pevné základy. Sémiotika je interdisciplinární obor, jehož aplikovatelnost pro praxi je široce možná, avšak stále dostatečně nevyužitá. Práce představuje náhled do obou zmiňovaných oborů, ukázky možností jejich propojení a využití s přihlédnutím k situaci současného člověka, jako účastníka konzumní společnosti ovlivněného všudypřítomným reklamním sdělením, kterým je obklopen. Klíčová slova Sémiotika, marketing, aplikovaná sémiotika, sémiotika v marketingu, znak, netradiční marketingové techniky.
Kulturní dimenze jazyka
Macek, Michal ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Práce se zabývá vztahem jazyka, myšlení a kultury. Hlavním problémem je způsob, jakým jazyk stojí v základu kultury jakožto vrstvy symbolů a významů. Jazyk je popsán jako systém znaků, jejichž užívání má vliv na strukturu myšlení lidí a na způsob interpretace reality prostřednictvím kultury. V práci je zkoumána otázka vzniku jazyka a další výzkumné problémy se studiem jazyka a kultury související. Z nich je nejdůležitější princip lingvistického relativismu (Sapirova-Whorfova hypotéza), dále se jedná o problém vztahu jazykových změn a změn kulturních a o problém osvojování si jazyka a kultury v procesu socializace. Vztah jazyka, myšlení a kultury je zkoumán mezioborovou perspektivou s využitím filozofických, sémiotických, lingvistických a zejména antropologických textů. Klíčová slova: jazyk, myšlení, kultura, znak, symbol, princip lingvistického relativismu, Sapirova- Whorfova hypotéza, lingvistická antropologie, symbolická antropologie, sémiotika
Symbol, znak. Citace a používání uměleckého díla jako tvůrčí princip
Fricová, Soňa ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá postmoderním používáním symbolu a znaku. Vychází z ustálených definic hlavních pojmů ve spojení s výtvarným uměním, přičemž mapuje především prostor mezi slovem a obrazem, ale i odosobněnou polohu počítačově generovaných kódů. Didaktická část otevírá prostor pro práci se symbolem a znakem ve výtvarné výchově. Základní myšlenkou této práce je analytické a syntetické myšlení, znalost dějin umění ale i schopnost intelektuální fabulace. V praktické části jsou představeny práce zacházející s mnohovrstevnatým způsobem symbolického vyjadřování, formálně opět vycházející z postmoderního uvažování.
Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba
Protiva, Luboš ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Titulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních čtenářích. Typickým tuzemským představitelem těchto médií je deník Aha!, jenž však svůj hlavní komunikátor tvoří bez reálně fungujícího teoretického modelu. To však neznamená, že nepracuje se stále se opakujícími znaky, které v této práci umožní jasně rozpoznat klíčové prvky pro tvorbu a tím pádem i teoretický rámec, který bude možno užívat i v praxi. K tomu poslouží jak analýzy týkající se samotného deníku Aha!, tak komparace s Lidovými a Hospodářskými novinami. Zkoumané téma se bude rovněž věnovat jednomu ze současně aktuálních témat vztahu obrazu a textu.
Člověk a kůň
Peštová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra výtvarné výchovy Téma diplomové práce ČLOVĚK A KŮŇ Jana Peštová 6. ročník Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ Prezenční studium Vedoucí diplomové práce: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Konzultant: Doc.ak.mal. Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Korektury: Mgr. Zuzana Beňová Praha, červen 2011 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF EDUCATION Department of art education Master thesis: MAN AND HORSE Jana Peštová 6th year full-time single-fied studies Art education for Primary School, Hight School and ElementarySchool of Arts Supervisor: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Consultant: Doc.ak.mal Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Proofreading: : Mgr. Zuzana Beňová Prague , June 2011 Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci zpracovala samostatně a uvedla jsem veškeré použité zdroje. Praha, červen 2011 ............................................... Poděkování: Za podnětné nápady při zpracovávání práce děkuji Doc. ak. mal. Jiřímu Kornatovskému a PhDr. Lucií Hajduškové, Ph.D. Za korektury textu děkuji Mgr.Zuzaně Běňové KLÍČOVÁ SLOVA: Kůň, člověk, já, sebereflexe, partnerství, symbol, znak, přirozená komunikace s koněm, komunikace, spojení, pohyb KEYWORDS: Horse, man, me, selfreflection, partnership, symbol, sign, natural horsmanship,...
Komparativní analýza vybraných znělek v českých audivizuálních médiích
Srb, Martin ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Znělky, které uvádějí mediální pořady (produkty), nejsou jen předělujícími interpunkčními znaky v kontinuálním toku rozhlasového a televizního vysílání. Jsou specifickým typem mediálního sdělení, jež se postupně vyvinulo a strukturně i funkčně zařadilo mezi typické a identifikující fenomény mediálního diskursu. Z hlediska sémiotiky je znělka zároveň znakem v mediálním textu a zároveň sama o sobě textem. V mediálním diskursu plní znělky povícero funkcí: napomáhají orientaci v rozhlasovém a televizním programu, upoutávají pozornost k jednotlivým pořadům a zároveň spoluvytvářejí identitu diskursu dané rozhlasové či televizní stanice. K naplnění těchto funkcí užívají ustálené znaky a znakové systémy. Cílem této práce je jednak analýza znaků a znakových systémů užívaných v reprezentativních ukázkách znělek z českého mediálního prostředí na přelomu tisíciletí (1989-2010), jednak srovnávací analýza těchto znělek navzájem v synchronní i diachronní perspektivě, jejímž prostřednictvím budou ozřejmeny vztahy mezi různými znělkami a jejich znakovými systémy napříč mediálním diskursem.
Komparativní analýza titulních stran časopisů Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)
Kovářová, Pavla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce "Komparativní analýza titulních stran časopisu Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)" se zabývá sémiotickým rozborem titulních stran dvou týdeníků s podobným zaměřením ve stejném období. Vybraný vzorek obsahuje pět titulních stran každého z těchto časopisů, na kterých jsou zobrazeny české politické osobnosti. Na základě prvních dvou částí vysvětlujících teoretickou podstatu sémiotiky jako vědy a představujících předmět analýzy, v praktické části tato práce podrobuje titulní strany analýze, jejímž cílem je celková komparace obou časopisů z hlediska sdělovacího záměru, konstrukcí reality a jejich práce s mýty a stereotypy. Obrazový a jazykový kód je zkoumán z hlediska denotace, konotace a vyplývajících novodobých mýtů. V současném mediálním diskurzu se zabývá interpretací znaků a symbolů, dekódováním skrytých významů a vztahem k dominantní ideologii v konstruktech reality. Pozornost je zaměřena na techniku fotomontáže u Reflexu a kresby u Respektu, kompozici, barevnost a používání stereotypů. Výsledek analýzy prokazuje shodný přístup obou týdeníků k dominantní ideologii, ale rozdílný přístup ke konstrukcím reality a vytváření sdělovacího záměru, jež vychází právě ze způsobu zpracování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.