Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Business Activity Monitoring v řešení Business Intelligence
Benoni, Daniel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Business Activity Monitoring (BAM) je akronym společnosti Gartner Inc. pro popis systémů, které slouží k poskytování "Real-time" přístupu do kritických ukazatelů výkonnosti podniku s cílem zlepšit rychlost a účinnost obchodních operací. V ideálním případě BAM systémy napomáhají podnikům při zlepšení jejich provozní výkonnosti, zvyšují schopnost porozumění událostem, které mají významný dopad na jejich obchodní procesy a umožňují na ně zároveň efektivně reagovat. Avšak navzdory skutečnosti, že většina podniků v dnešní době má naléhavou potřebu zlepšit svůj operačním výkon, BAM systémy se jako řešení tohoto problému dosud příliš neprosadily. Pravdou bohužel je, že na současném trhu stále panuje nesjednocený přístup k problémům operativního provozu a jejich řešení, což je podpořeno existencí velkých technických rozdílů v současných BAM systémech, jelikož mnoho dodavatelů softwaru dodává nové BAM systémy řešení pouhým přidáním nových funkcí pro stávající produkty. Navíc zde neexistují žádné formální normy, které by stanovily, jaké specifické rysy mají BAM systémy obsahovat. Dalším problémem je absence teoretických modelů podporující srovnávací analýzy mezi různými systémy BAM. Cílem mé diplomové práce je přispět ke zlepšení existující teoretické základny pro použití Business Aktivity Monitoring (BAM) řešení v oblasti BI, pomocí vysvětlení vztahu mezi potřebami systémů pro podporu rozhodování v reálném čase a současnými aplikacemi systémů BAM. Tato práce přináší důkazy, že vztah mezi "Real-time" Business Inteligence potřebami podniků a BAM řešeními je dán potřebou zajistit, aby BAM systém dodal aktuální informace, které umožňují BAM příjemcům, kterými jsou často operační manažeři přímo odpovědní za realizaci obchodních procesů, účinně reagovat na akce uvedené v informacích dodaných BAM systémem. V praxi se ukazuje, že zvýšení schopnosti uživatelů efektivně reagovat na události generované BAM systémy, závisí v první řadě na dvou základních provozních otázkách. Za prvé je nutné zajistit rychlou odezvu, aby BAM uživatel mohl včas zahájit veškeré nutné akce spojené s danou událostí. Zadruhé musí být BAM uživatel schopen pochopit podstatu problému spojených s danou událostí tak, aby mohl zahájit řádné kroky k řešení problému. Tady se ukazuje, že krom dostatečné znalosti povahy problému, potřebují BAM systémy, mimo samotného generování zpráv s nízkou latencí, také dodat těmto zprávám kontext, tak aby jednotlivým BAM uživatelům poskytly dostatek informací k pochopení povahy problému spojených s událostí.
Propojení produktů BPM a BI
Zikmund, Martin ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Švík, Martin (oponent)
Potřeba propojení jednotlivých IT systémů používaných v rámci podniku je v dnešní době klíčová. Většina podniků používá v běžném každodenním provozu velké množství různých aplikací, což vede k potřebě sdílení dat napříč jednotlivými aplikacemi, aby všichni zaměstnanci byli schopni dělat kvalitní rozhodnutí na základě správných informací. V mé diplomové práci se zabývám propojením dvou systému -- Business Process Management (BPM) a Business Intelligence (BI). Oba dva systémy spadají do kategorie IT systémů s velkým vlivem na každodenní běh podniku a tvorbu správných rozhodnutí všech úrovní od operativní po strategickou. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část celého řešení propojení mezi BI a BPM systémy. První část obsahuje představení a popis základních konceptů a technologií použitích v procesu integrace BI a BPM. Na začátku je krátký úvod do BPM, BI a SOA. V další části je analýza třech možných způsobů propojení BI a BPM systémů. Poslední část teoretické sekce obsahuje představení dvou produktů - IBM FileNet P8 jako zástupce BPM systému a IBM Cognos 8 BI jako zástupce BI systému. V druhé části je prezentován praktický příklad reálného propojení mezi BI a BPM systémy. Na začátku této sekce je popis jednoduchého scénáře -- obchodního případu. Poté jsou detailně rozebrány a popsány dva různé druhy integrace BI a BPM. Analýza benefitů, přínosů a dalších možností je v závěru práce.
Měření výkonnosti procesů v podmínkách obchodní společnosti
Galan, Tomáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Diplomová práce na téma procesy a procesní řízení podniků úzce souvisí se schopností organizací přizpůsobit se realitě dnešního světa, realitě kontinuální a zrychlující se změny. Cílem teoretické části této práce je shrnutí pojmů, přístupů, metod a dalších informací o procesním řízení, důvodech jeho rozvoje, modelování podnikových procesů, vykonávání procesů prostřednictvím lidských a dalších zdrojů a jejich efektivitě, měření procesů a zvyšování jejich výkonnosti tak, aby bylo možné je využít a aplikovat v podnikové praxi na příkladu reálné obchodní firmy. Praktická část práce obsahuje výsledek aplikace poznatků, uvedených v teoretických kapitolách a znalostí, nabytých v průběhu celého studia, na příkladu společnosti iFirma. Práce přináší příklad aplikace procesních přístupů v obchodní firmě a snahu prokázat pozitivní dopad na její výkonnost a kontinuální zlepšování fungování takto řízené firmy. Jaký vliv bude mít podpora procesů a jejich změn informačními systémy a technologiemi? Přístupů k řízení firem je celá řada, reálných způsobů řízení v praxi obchodních firem je ještě více a za těchto podmínek vzniká potřeba hodnotit, který přístup nebo styl, je ten správný.
Návrh a implementace business architektury v doméně poskytování realitních služeb
Vlach, Miroslav ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Pochobradský, David (oponent)
Fenomén procesního řízení nabývá ve 21. století stále většího významu. V mnoha firmách hraje klíčovou roli, jelikož zefektivňuje výkonnost organizace a flexibilně dokáže reagovat na změny v turbulentním prostředí. Obsahem diplomové práce je seznámit čtenáře s pojmem "business architektura" -- její strukturou a rolí v procesním řízení. Cílem bude návrh business architektury ve specifické oblasti podnikání a snaha implementovat ji do reálných existujících nebo vznikajících podnikových subjektů, poskytujících realitní služby. V důsledku toho, prokážeme praktičnost přístupu procesního řízení a business architektury jako klíčového faktoru pro dosahování efektivity v dynamickém a konkurenčním prostředí. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část poskytuje metodické podklady a praktická část samotný návrh business architektury subjektu působícího na realitním trhu. Součástí práce jsou grafické výstupy za využití CABE nástroje ProVision od společnosti Metastorm.
Změna organizační architektury firmy a nastavení motivačního systému odměňování ve společnosti GfK Praha
Hanzal, Michal ; Dědina, Jiří (vedoucí práce) ; Kopkáně, Heřman (oponent)
V úvodní části diplomové práce je popsán teoretický základ pro problematiku řešenou v analytické části. Obsahem teoretické části je definování procesu, popsání významnosti jednotlivých procesů, krátký sumář historie řízení procesů, vyjmenování hlavních důvody pro zavedení procesního řízení a zejména porovnání rozdílů mezi funkčním a procesním řízením v organizaci. K samotnému postupu zpracování návrhu procesního řízení se věnuje druhá podkapitola teoretické části, která popisuje východiska zavádění procesního řízení, přípravu na celý projekt zpracování návrhu procesního řízení, postup analýzy současného stavu a následně návrh jednotlivých vzájemně propojených procesů včetně návrhu jejich implementace. V následující analytické části nejprve představuji společnost GfK celosvětově a poté i lokálně. Dále se diplomová práce zaměřuje zejména na českou pobočku GfK Praha, s.r.o. Po představení společnosti je zjišťována její současná situace, její začlenění do širšího kontextu pomocí PEST analýzy a její srovnání s konkurenčními výzkumnými agenturami. Po bližším porozumění Společnosti se práce zaměřuje na analýzu současného stavu hlavních procesů, tj. procesů, které vedou k zpracování klientských zakázek. Na základě této analýzy a mnoha pracovních schůzek s klíčovými zaměstnanci společnosti GfK Praha jsou navrženy procesní mapy, které jsou přílohou této diplomové práce včetně popisů těchto nových napřímených procesů. Z procesních map jsou poté jednoznačně viditelné odpovědnosti jednotlivých vedoucích zaměstnanců, tj. vlastníků procesů a tudíž i jejich návaznost na novou organizační strukturu Společnosti, která byla taktéž na základě procesních map navržena.
Procesní řízení a modelování v podnicích cestovního ruchu
Martanová, Kateřina ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce představuje autorčino pojetí principů procesního řízení podniku a přístupu k popisu podnikových procesů. Přínosem práce je následná aplikace všech principů pro konkrétní podnik cestovního ruchu -- asistenční službu. Cílů práce bylo dosaženo studiem teoretických pramenů a aplikací vlastních zkušeností z praxe.
SOA Governance jako další vývojový stupeň zavádění SOA architektury.
Pršala, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kasal, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na správu a řízení Servisně orientované architektury (SOA). Hlavní myšlenkou SOA je dekompozice systému na funkční celky, které obsahují ohraničenou a dobře srozumitelnou funkcionalitu. Tato funkcionalita je v podobě služeb nabízena ostatním celkům přes jasně definované rozhraní. Vznikají zde dobře identifikovatelné vztahy mezi poskytovatelem služby na straně jedné a konzumentem služby na straně druhé. Úlohou SOA governance je řízení těchto vztahů, monitoring kvality služeb a kontrola dodržování stanovených pravidel a politik. Tato pravidla a politiky stanovuje centrální tým zodpovědný za integraci a rozvoj architektury. Východiskem pro úspěšný rozvoj architektury je znalost portfolia služeb a vazeb mezi nimi. Každá služba by měla projít celým životním cyklem, na jehož jednotlivé fáze jsou aplikována příslušná pravidla. Hlavní pozornost je věnována provozní fázi - run-time monitoring a run-time governance. Teorie je doplněna o praktické příklady tvorby reportů a monitoringu provozu služby se zřetelem na kontrolu dodržování SLA. V závěru práce se nachází model struktury SOA governance zohledňující infrastrukturní prvky SOA a informační toky mezi nimi.
Moderní metody systémové integrace a jejich dopady na projektové řízení
Kubíček, Jovan ; Šmejkalová, Zora (vedoucí práce) ; Benešová, Vlasta (oponent)
Práce řeší problematiku komplexních a heterogenních informačních systémů. V daném kontextu mapuje aktuální metody systémové integrace a jejich dopady na projekty (řízení, analýza, organizace). Uvedeny jsou základní principy a metody (například transakční princip, třívrstvá architektura atd.), a moderní vývojové a integrační metody (SOA, BPM, BRA, MDA). Dále je pak řešena problematika analýzy a projektového vedení v kotextu těchto principů a metod.
Business Process Engineering
Zdražil, Ondřej ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pochobradský, David (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou návrhu business architektury s důrazem na možnost její implementace v reálném tržním subjektu. Práce obsahuje teoretickou část, která poskytuje metodická východiska, a část praktickou, ve které nejprve konstruuji vlastní metodiku návrhu a podle této metodiky pak provádím návrh business architektury subjektu realitního trhu za využití nástroje ProVison. Součástí práce jsou grafické výstupy a jejich popis.
Metodologie pro podporu procesního řízení a jejich aplikace v prostředí malých firem
Farkaš, Jaroslav ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Kudláček, Petr (oponent)
V této práci se zabývám problematikou procesního řízení s ohledem na možnosti implementace v prostředí malých firem. Práce obsahuje teoretickou část, která poskytuje přehled procesních metodik a část praktickou, ve které nejprve vybírám podstatné vlastnosti procesně orientovaných metodik a na základě těchto klíčových komponent vytvářím vlastní metodiku, kterou následně aplikuji na procesy firmy Memos Software. Součástí práce je také detailní plán zavádění metodiky a rozsáhlá příloha obsahující diagramy procesů s klíčovými charakteristikami, mezi nimiž nechybí ani navržené metriky a jejich cílové hodnoty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.