Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam nizkonákladových společností v letecké dopravě
Dvořák, Jakub ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Diplomová práce analyzuje dopad vstupu nízkonákladových dopravců na využití primárních a sekundárních letišť. K tomu využívá analýzy vybraných letišť v Itálii, Německu, Norsku a Švédsku a následné komparace ve vývoji napříč regiony. Prostor je věnován historii a liberalizaci trhu letecké dopravy a následnému vzniku nízkonákladových dopravců. Poté vlivu těchto společností na rozvoj sekundárních letišť a letištím samotným. Analýza primárních a sekundárních letišť ve třech geograficky odlišných regionech umožňuje komparaci vývoje obou skupin letišť a identifikaci vlivu nízkonákladových leteckých společností v různých oblastech Evropy.
Provoz a služby Letiště Václava Havla
Loncká, Veronika ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Provoz a služby Letiště Václava Havla: Diplomová práce se zabývá problematikou provozu a služeb největšího letiště v České republice v hlavním městě Praze. Hlavním cílem práce je detailně popsat služby, které letiště cestujícím nabízí, dále pak zhodnotit provoz na pražském letišti se zaměřením na loňskou rekordní sezónu roku 2016. Teoretická část je věnována historii, objektům na letišti, nabídce služeb a provozu. Praktická část má za úkol zmapovat, jaké služby cestující nejčastěji využívají se zaměřením na jejich pohlaví a věk.
Právní úprava pastorační péče v oblasti civilního letectví
Disman, Jakub Jan ; Szabo, Miloš (vedoucí práce) ; Hrdina, Antonín (oponent)
Práce se zabývá úpravou pastorační péče v oblasti civilního letectví právem římskokatolické církve latinského obřadu. V obecné části jsou nejprve popsány teologické důvody zvláštní pastorační péče, jakož i vznik a vývoj jejího institucionálního zajištění. Těžiště obecné části práce spočívá ve výkladu relevantních právních norem všeobecného kanonického práva římskokatolické církve latinského obřadu. Pozornost je věnována zejména možnostem organizačního uspořádání, problematice letištních kaplí, jejich kanonického statutu a užívání, osobám vykonávajícím pastorační péči, specifickým otázkám tzv. communicatio in sacris a možnostem úpravy partikulárním právem. Ve zvláštní části práce je popsáno, jak je pastorační péče v oblasti civilního letectví organizována ve vybraných státech Evropské unie a jak je případně modifikována partikulárním právem Klíčová slova Kanonické právo, partikulární právo, pastorační péče, civilní letectví, letiště, kaplan, letištní kaplanství.
Veřejná podpora a financování dopravní infrastruktury dle práva EU
Albrecht, Patrik ; Šmejkal, Václav (vedoucí práce) ; Svobodová, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá veřejnou podporou a financováním dopravní infrastruktury dle práva EU. Cílem práce je zodpovědět otázky, zda je financování dopravní infrastruktury veřejnou podporou a pokud ano, zda bude taková veřejná podpora uznána za slučitelnou s vnitřním trhem. Těmito otázkami se vždy musí zabývat členské státy Evropské unie při rozhodování, zda uvolní finanční prostředky na konkrétní infrastrukturní dopravní projekt. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části se autor diplomové práce zaměřil nejprve na sektor letecké dopravy, který se od 90. let 20. století liberalizoval. Díky otevírání trhu soutěžním mechanismům se právě v tomto odvětví jako vůbec prvním začaly orgány EU zabývat kontrolou financování infrastruktur. Letiště přestala být vnímána jako pouhá infrastrukturní zázemí a jejich správci byli shledáni jako podniky ve smyslu judikatury SDEU. Proto tvoří první kapitolu historický exkurz do práva veřejných podpor v oblasti leteckých infrastruktur, jsou zde popsány zásadní rozhodní Komise a SDEU, velký důraz je kladen na analýzu rozhodnutí ve věci Leipzig-Halle. Dále jsou rozebrány relevantní dokumenty Evropské komise k tématu liberalizovaného trhu letecké dopravy ve vztahu k letecké infrastruktuře. Důležitým přínosem práce jsou přehledné analytické tabulky, které autor...
Historie sportovního letectví v Libereckém kraji do roku 1970
Hájek, Vojtěch ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato práce s názvem Historie sportovního letectví v Libereckém kraji do roku 1970, má za cíl zmapovat vývoj sportovního letectví v prostoru současného Libereckého kraje od konce druhé světové války do nástupu tzv. normalizace. Práce obsahuje celkem pět důležitých kapitol, ve kterých jsou shrnuty dosavadní poznatky o studovaném tématu s přihlédnutím k významu jak technických, tak historických aspektů tohoto období.
Komunikace s neslyšícími, nedoslýchavými a ohluchlými cestujícími v letecké přepravě
Petráňová, Lucie ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Nováková, Radka (oponent)
7 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá komunikací s neslyšícími, nedoslýchavými a ohluchlými cestujícími v letecké přepravě, konkrétně v letecké společnosti České aerolinie, a.s. a ostatních zahraničních leteckých společnostech z letecké aliance SkyTeam. Teoretická část popisuje komunikaci, komunikativní situace a komunikaci osob se sluchovým postižením. Cílem praktické části bylo - pomocí dotazníkového šetření mezi palubním personálem a polořízených rozhovorů s neslyšícími, nedoslýchavými a ohluchlými cestujícími - popsat současný stav v této oblasti. Klíčová slova: neslyšící člověk, nedoslýchavý člověk, ohluchlý člověk, znakový jazyk, kompenzační pomůcky, komunikace, cestovní ruch, bezpečnost v letecké přepravě, palubní personál, letiště.
Design bezojového letištního tahače
Holováč, Marek ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Témou tejto práce je návrh konceptu bezojového letiskového ťahača vysokej výkonovej kategórie. Koncept prináša odlišné tvarové riešenie celkového vzhľadu vozdila založené primárne na nových technológiach a riešeniach.
Vliv letecké dopravy na regionální rozvoj
NOVOTNÝ, Martin
Diplomová práce se věnuje problematice letecké dopravy a jejího vlivu na regionální rozvoj. První část práce je věnována teoretickému studiu letecké dopravy, její historii, vlivů zejména na ekonomiku a životní prostředí. Další část teoretického studia zkoumá regionální rozvoj jako takový, teoretické základy rozvoje regionů, jakými způsoby je regionální rozvoj měřen a jaké jsou nástroje jeho ovlivňování. Praktická část se zaměřuje na seznámení s významem letecké dopravy pro vybraný region, dále se zabývá letišti obdobného významu, aby bylo si udělat představu o dopadech letecké dopravy v jiných regionech. V další části je analyzován program rozvoje vybraného regionu a jsou vybrány jeho nejdůležitější body, které jsou následně analyzovány v poslední části. Poslední část se snaží přímo odpovídat na cíle diplomové práce, kterými jsou zejména zhodnocení vlivu letecké dopravy na regionální rozvoj ve vybraném regionu a následná kvantifikace těchto vlivů.
Postavení společnosti Emirates Airline v leteckém průmyslu a její zákaznický servis
Berger, Vít ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
V této práci se zabývám společností Emirates Airlines, a to především identifikací klíčových faktorů, které vedly k získání současného postavení na globálním leteckém trhu. Do založení Emirates Airlines se letecké odvětví tohoto regionu prakticky netýkalo a nebyl to tedy ani příliš zajímavý trh. Pomocí výzkumné metody případové studie v práci jsem nejprve analyzoval jak a proč byly aerolinky založeny a následně popsal unikátnost právě tohoto případu. Dílčími cíli bylo zodpovězení výzkumných otázek a potvrzení, či vyvrácení úvodních hypotéz. V závěru jsem shrnul všechny klíčové faktory a posoudil jejich unikátnost a případné limitace při aplikaci na podobné případy v leteckém odvětví.
Nodální regiony v Evropě vymezené na základě letecké dopravy
ROZKOŠNÝ, Filip
Tato diplomová práce se zabývá vymezováním nodálních regionů za pomoci dat z osobní letecké dopravy na území států střední Evropy. Tento druh dopravy se po své deregulaci a liberalizaci stal velice oblíbeným druhem prostorové mobility obyvatel, zejména díky rychlosti přepravy, snižování cen letenek a relativní bezpečnosti. Díky této prostorové mobilitě obyvatel lze v praxi vymezovat hranice regionů podle skutečných pohybů. Za předpokladu využití dat z osobní letecké dopravy k vymezování nodálních regionů, představují letiště jejich jádra. Cílem této diplomové práce bylo vymezit nodální regiony na základě osobní letecké dopravy v zajímavém středoevropském prostoru, jehož západní a východní část prošla v minulosti rozličným historickým a politickým vývojem, který se také odlišně projevil na úrovni rozvoje letecké dopravy. Vstupní data zahrnovala počet leteckých interakcí mezi středoevropskými letišti za 1 referenční den. Diplomová práce je strukturována do 5 kapitol. Prvními částmi jsou úvod a cíle práce, teoretická východiska a metodika práce. V analytické části práce je zhodnocen celý proces formování nodálních regionů a jejich výsledná hierarchická struktura. V každé dílčí části postupu výzkumu je výsledná podoba nodálních regionů zobrazena v mapovém výstupu a je vyjádřena populačně a plošně. V závěrečné části jsou zodpovězeny vstupní hypotézy této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.