Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku Radecký Praha
Petrnoušková, Anna ; Marková, Alena (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Diplomová práce "Způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku Radecký Praha" se zabývá historickým vědomím, jeho utvářením a reprodukcí na příkladu spolku Radecký Praha. V teoretické části práce je vedle historického vědomí věnována pozornost i tématům s ním souvisejícím jako je kolektivní paměť, historická paměť, místa paměti, či národní identita, jelikož hranice mezi těmito pojmy je často přinejmenším nejasná. Teoretická část diplomové práce pojednává o přístupech jednotlivých odborníků v této oblasti (jako jsou Maurice Halbwachs, Janu Assmann, Miroslav Hroch a Pierre Nora), které poskytují určité metodologické zázemí vlastního výzkumu. Součástí empirické části práce je výzkum spolku Radecký Praha, který usiluje o navrácení pomníku maršála Radeckého na Malostranské náměstí a neztotožňuje se zcela se současnou podobou historie. Výzkum se snaží prostřednictvím analýzy polostrukturovaných rozhovorů popsat a pochopit způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí jeho členů. Závěr empirické části práce obsahuje shrnutí a komparaci výsledků výzkumu s tezemi autorů zabývajících se podobnou tematikou. Tato práce je přínosná především proto, že zůstává kdesi na pomezí historického a sociologického přístupu a názorně ukazuje vznik a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku...
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Občanský fotožurnalismus a videožurnalismus na českých zpravodajských webech
Vilímová, Tereza ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá občanskou fotožurnalistikou a videožurnalistikou v českém mediálním prostředí. Zaměřuje se na výskyt amatérských fotografií a videí na vybraných zpravodajských serverech a také na proces, kterým prochází amatérský obsah při publikování zpráv. Současně se zaměřuje na postoje mediálních profesionálů k občanské fotožurnalistice a videožurnalistice. Občanská žurnalistika je často ukotvena pohledem občanských žurnalistů, diplomová práce přináší pohled z druhé strany, ze strany mediálních profesionálů. V práci je využita kombinace kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Nejdříve byla provedena kvantitativní obsahová analýza, poté byly vedeny polostrukturované rozhovory s mediálními profesionály z vybraných zpravodajských webů. Z výsledků šetření vyplynulo, že občanský fotožurnalismus a videožurnalismus je na zpravodajských webech využíván spíše okrajově. Mediální profesionálové jej většinou hodnotí kladně a za určitých podmínek jej považují za příspěvek ke zpravodajskému toku. Nejedná se podle nich ale o jev, bez kterého by se zpravodajství neobešlo.
Informovanost osob bez domova o dostupných sociálních službách
Petrová, Angelika Nelly ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Potůček, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na povědomí lidí bez domova o dostupných sociálních službách, které by mohly pomoci při zlepšování jejich současné životní situace. Hlavním cílem této práce je zjistit, jaké sociální služby pro bezdomovce znají, které využily, jaké s nimi mají zkušenosti zda tyto služby dle jejich názoru mohou vést návratu do majoritní společnosti či zda napomáhají pouze přežívat. Jedná se o případovou studii, která proběhla na území hlavního města Prahy. Údaje byly shromažďovány formou urovaných hloubkových rozhovorů přímo s lidmi bez domova. Celkem proběhlo 29 rozhovorů. diplomové práci nejdříve teoretické části popsána definice bezdomovectví, možné příčiny vzniku bezdomovectví sociální systém České republiky gické části práce popisuji cílovou populaci, techniku výběru respondentů, metodu sběru dat, výhody i nevýhody polostrukturovaných rozhovorů, metodu zpracování a analýzy dat a etiku výzkumu. Následuje prezentace výsledků, jejich analýza, zodpovězení výzkumných otázek, diskuze použitých metod, reflexe nedostatků vlastní práce a doporučení pro budoucí výzkum. Proběhlá analýza napomohla k zjištění, že nejznámějšími využívanějšími sociálními službami nízkoprahová denní centra á užívanější služba je sociální poraden ví a následně třetím místě jsou noclehárny. průměru o 1,1 služby...
Vnímání projevů cestovního ruchu rezidenty - Karlštejn
Oberman, Radek ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Krajňák, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zjistit názory a postoje rezidentů obce Karlštejn k cestovnímu ruchu. Pro dosažení tohoto cíle je využita zejména metoda polostrukturovaných rozhovorů, dále také mapování funkčního využití budov. Práce v úvodu představuje turismus, související literaturu a vybrané termíny spojené s ním, možné způsoby, jak k němu přistupovat a dopady, které může pro konkrétní destinaci mít. Případová studie se pak věnuje turismu v Karlštejně, a to především jeho vnímání rezidenty, kteří hrají v cestovním ruchu důležitou roli. V závěru jsou výsledky výzkumu shrnuty a porovnány se situací v podobných destinacích. Klíčová slova turismus, percepce cestovního ruchu, polostrukturované rozhovory, Karlštejn
Výuka regionální geografie v Montessori školách
Čechová, Simona ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Výuka regionální geografie v Montessori školách Abstrakt Cílem této práce je představit význam a postavení učiva regionální geografie a provést analýzu přístupů k metodám výuky regionální geografie, které jsou využívány v Montessori školách v České republice a jsou aplikovatelné ve výuce zeměpisu i na ostatních typech škol. Konkrétně se zabýváme žáky druhého stupně základních škol a nižšího stupně gymnázia. Této problematice se práce věnuje ve dvou částech. První, teoretická, část je věnována seznámení s historií regionální geografie, jakožto vědecké disciplíny, a následně s funkcemi a předmětem studia regionální geografie obecně. Další části pojednávají o kurikulu a výuce regionální geografie. V závěru této teoretické části jsou kapitoly věnované Montessori vzdělávání a metodice využité pro účely této práce. Druhá část shrnuje výsledky kvalitativně pojatého výzkumu, jež zahrnuje metodu polostrukturovaných rozhovorů s učiteli regionálního zeměpisu a zúčastněné pozorování v hodinách. V závěru práce jsou představeny souhrnné výsledky kvalitativního výzkumu, které jsou podrobeny diskusi. Klíčová slova: Výuka zeměpisu, regionální geografie, Montessori, kvalitativní výzkum, polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování
Opposing concepts of masculinity in the communication of Fernet Stock and AXE and their reflexion by different generations of men
Ružičková, Judita ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rôznymi reprezentáciami maskulinity v marketingovej komunikácii cielenej na mužov, na príklade vybraných kampaní značiek Fernet Stock a AXE. Uvedené značky vo svojej komunikácii nazerajú na otázku mužnosti z diametrálne odlišných uhlov pohľadu. Kým Fernet Stock vyzýva mužov v strednom veku, aby odolali spoločenským zmenám a za žiadnych okolností neupustili od svojej tradičnej mužskej tvrdosti, značka AXE sa naopak snaží ukázať dospievajúcim mladým mužom, že môžu byť sami sebou, aj keby to malo znamenať porušenie zaužívaných pravidiel mužnosti. Táto práca si kladie za cieľ prispieť k porozumeniu toho, ako muži z týchto dvoch generácií skutočne vnímajú svoju mužskú identitu a do akej miery uvedené reprezentácie maskulinity reflektujú ich osobné názory a skúsenosti. Východiskom práce sú koncepty týkajúce sa maskulinity, predstavené v teoretickej časti. Kľúčovou je predovšetkým teória hegemónnej masculinity od poprednej austrálskej sociologičky Raewyn Connell. V praktickej časti je k naplneniu cieľa práce pristupované na základe kvalitatívneho výskumu, spočívajúceho v tematickej analýze pološtruktúrovaných rozhovorov so zástupcami oboch spomínaných generácií mužov, predstavujúcich cieľové skupiny vybraných značiek.
Dětští mediální hrdinové
MADAROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dětské mediální hrdiny. Pro výzkum byly použity polostrukturované rozhovory s vybranými dětmi ve věku od šesti do dvanácti let ze základní školy v Kardašově Řečici. Celkem se výzkumu zúčastnilo 21 dětí, které odpovídaly na otázky ohledně oblíbených hrdinů, sledování televize, četby knih či hraní počítačových her. Primárním cílem práce bylo zjistit, jaké mediální hrdiny si děti vybírají, z jakého důvodu a z jakých medií hrdinové pocházejí. Sekundárním cílem jsou pak témata vyplývající z rozhovorů s dětmi, konzumace médií dětmi obecně, její možná rizika a případná regulace ze strany rodičů a podobně.
Co motivuje studenty ke studiu učitelství biologie?
Klášterková, Tereza ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivací vysokoškolských studentů ke studiu učitelství biologie. Cílem práce bylo zjistit, které faktory ovlivnily studenty při výběru oboru jejich studia. Motivace studentů byla zkoumána pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo celkem 11 studentů navazujícího magisterského studia Přírodovědecké a Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v učitelských oborech s kombinací s biologií. Z výsledků výzkumu vyplývá, že prvotní zájem o biologii se u respondentů projevil již v raném dětství či později na základní škole. Ve vztahu k biologii je ovlivnila rodina a učitel na ZŠ či SŠ. V práci jsou uvedeny vnitřní a vnější motivy ke studiu biologie. Volba učitelství byla nejvíce ovlivněna zájmem o práci s dětmi a očekáváním kreativní práce v budoucnu, i přesto, že jsou si respondenti vědomi nízkého finančního ohodnocení, časové a psychické náročnosti profese. Učitelství biologie si respondenti zvolili i kvůli možnosti rozvíjet dále obor a vytvoření zájmu o biologii u žáků. Součástí práce je také pohled na učitelskou profesi, vliv přípravy a studia na VŠ na motivaci studentů. Většina respondentů má v plánu učitelskou profesi vykonávat. Výsledky šetření mohou být podkladem pro úvahu o zkvalitnění profesní přípravy budoucích učitelů. Klíčová slova:...
Analýza účinnosti nástrojů ochrany lesního a zemědělského půdního fondu
Javoříková, Zuzana ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Pražan, Jaroslav (oponent)
Půda je nenahraditelný přírodní zdroj, základní složka životního prostředí a zdroj obživy. Nyní však dochází k nadměrnému zvyšování rozlohy zastavěné plochy, jež se zvětšuje právě na úkor kvalitní zemědělské půdy. Tím se zemědělská půda poškozuje a dochází k porušení jejích funkcí. Mezi nejzávažnější formy degradace půdy patří tzv. zábory. Zábory pozemků můžeme považovat za jeden z hlavních problémů v oblasti životního prostředí České republiky. Výstavba především na "zelené louce" má významný dopad na úbytek kvalitní zemědělské půdy, případně půdy lesní. Nástroje k ochraně zemědělského půdního fondu (ZPF) se na rozdíl od nástrojů ochrany lesů jeví jako neefektivní a neúčinné. Cílem této práce je objasnit, jak tyto nástroje v praxi fungují, pokusit se o jejich detailní analýzu a zodpovědět výzkumnou otázku: Jak fungují nástroje ochrany zemědělského půdního fondu v praxi a z jakého důvodu se nástroje ochrany ZPF jeví jako neúčinné? V teoretické části diplomové práce je zpracováno zakotvení dané problematiky v legislativě a teorii. Tato část se opírá především o zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu a o zákon č. 289/1995 Sb., o lesích. Následně je zpracována analýza tématu a definovaná problematika je ověřena v praxi. Využita je kvalitativní metoda, konkrétně institucionální...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.