Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Co motivuje studenty ke studiu učitelství biologie?
Klášterková, Tereza ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivací vysokoškolských studentů ke studiu učitelství biologie. Cílem práce bylo zjistit, které faktory ovlivnily studenty při výběru oboru jejich studia. Motivace studentů byla zkoumána pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo celkem 11 studentů navazujícího magisterského studia Přírodovědecké a Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v učitelských oborech s kombinací s biologií. Z výsledků výzkumu vyplývá, že prvotní zájem o biologii se u respondentů projevil již v raném dětství či později na základní škole. Ve vztahu k biologii je ovlivnila rodina a učitel na ZŠ či SŠ. V práci jsou uvedeny vnitřní a vnější motivy ke studiu biologie. Volba učitelství byla nejvíce ovlivněna zájmem o práci s dětmi a očekáváním kreativní práce v budoucnu, i přesto, že jsou si respondenti vědomi nízkého finančního ohodnocení, časové a psychické náročnosti profese. Učitelství biologie si respondenti zvolili i kvůli možnosti rozvíjet dále obor a vytvoření zájmu o biologii u žáků. Součástí práce je také pohled na učitelskou profesi, vliv přípravy a studia na VŠ na motivaci studentů. Většina respondentů má v plánu učitelskou profesi vykonávat. Výsledky šetření mohou být podkladem pro úvahu o zkvalitnění profesní přípravy budoucích učitelů. Klíčová slova:...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.