Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výroční zpráva Národního ústavu pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků 2016
NÚV
Výroční zpráva Národního ústavu pro vzdělávání popisuje hlavní aktivity této instituce v roce 2016. Popisuje projekty, které ústav v uvedeném roce začal uskutečňovat: P-KAP, KIPR, PPUČ a další. Obsahuje seznam vydaných publikací.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Rašková, Ivana ; Beneš, Milan, (vedoucí práce)
Politika primární prevence v oblasti alkoholu a tabáku v ČR
Korbel, Matouš ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu politiky primární prevence zaměřené na užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými. Cílem práce je zjistit, jak se daří naplňovat politiku primární prevence zaměřené na užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými pohledem jejích aktérů a identifikovat hlavní překážky a možnosti zlepšení implementace této politiky. Diplomová práce představuje případovou studii implementace politiky primární prevence zaměřené na užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými v ČR. K tomuto účelu byly využity kvalitativní výzkumné metody, především analýza dokumentů a polostrukturované rozhovory s aktéry politiky primární prevence. V teoretické části je provedena analýza příslušných strategických dokumentů a legislativy, zároveň je zde představena problematika užívání alkoholu a tabáku mezi dětmi a mladistvými v ČR a teorie implementace veřejné politiky. V praktické části jsou představeny výsledky kvalitativního výzkumu, který byl realizován formou rozhovorů s 16 aktéry politiky primární prevence - školními metodiky prevence, metodiky prevence v pedagogicko-psychologických poradnách, krajskými školskými koordinátory prevence, zástupci neziskového sektoru i státní správy. Výsledky výzkumu dokazují, že implementace politiky primární prevence v šetřených oblastech není...
The isssues of primary education in India - current challenges and objectives
Váradyová, Anna ; Hons, Pavel (vedoucí práce) ; Hříbek, Martin (oponent)
Práca sa zaoberá hľadaním odpovede na otázku, čo je príčinou málo efektívneho a málo prístupného základného vzdelávania v Indii, ktoré by malo byť stavebným kameňom celého systému vzdelávania. Usiluje sa aj o priblíženie úskalí vo vzdelávaní špecifických skupín obyvateľstva, akými sú ženy, nízke kasty a obyvateľia odľahlých oblastí. Pozornosť bude rovnako zameraná na spôsob ako k problémom tejto oblasti pristupovala a zároveň v súčasnosti pristupuje indická vláda, čo predstavuje hlavné reformné úsilie a plány vzdelávania formulované ústrednou vládou. V neposlednom rade je hlavným záujmom práce zistiť, do akej miery súvisí celková gramotnosť obyvateľstva s ďalšími faktormi ovplyvňujúcimi život obyvateľstva akým je ekonomický rast, životná úroveň a pod.
Muzikoterapie v praxi: Hudební aktivity v předškolní speciální pedagogice
Nový, Josef ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato práce řeší využití muzikoterapie v předškolním speciálním vzdělávání. Zaměřuje se na strukturu a provedení aktivit v muzikoterapeutickém kroužku MŠ speciální Štíbrova. Cílem práce je osvětlit čtenáři cíle a specifika muzikoterapie pro daný okruh klientů a otestovat přínos a obtížnost jednotlivých aktivit. Použité metody jsou experiment a pozorování. Přestože objektivní zhodnocení vlivu muzikoterapie na klienta je velmi obtížné, můžeme říci, že většina cílů testovaných aktivit byla naplněna. Obtížnost aktivit byla nastavena tak, aby žádná z nich nebyla pro klienty zcela neproveditelná. Přínosem této práce je, že přesně a srozumitelně popisuje použitelnou strukturu muzikoterapeutického kroužku pro děti ze speciálních mateřských škol. Na základě zkušeností testuje vliv aktivit na konkrétní klienty, představuje kladné zkušenosti a varuje před možnými obtížemi. Práce může posloužit jako inspirace pro lektory a učitele ve speciálním vzdělávání či objasnit základy problematiky čtenářům bez zkušeností z oboru. Aktivity by pravděpodobně bylo možné s úspěchem využít i v klasických mateřských školách.
Faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ v Pardubickém kraji
Endyšová, Jana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem, které faktory ovlivňující profesní rozvoj ředitelů škol. Jejím cílem je zjistit na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu, které faktory a do jaké míry profesní rozvoj ředitelů domu dětí a mládeže a středisek volného času (dále jen DDM a SVČ) v Pardubickém kraji ovlivňují. Stěžejní otázkou je další vzdělávání ředitelů DDM A SVČ, zda se v rámci svého profesního rozvoje dále vzdělávají. Práce se zabývá i šestiletým funkčním obdobím, které může mít značný vliv na profesní rozvoj ředitelů DDM a SVČ. Z výzkumu vyplývá, že je pro ředitele SVČ a DDM nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje jejich profesní rozvoj, další vzdělávání. Výsledky výzkumu mají sloužit pro obor školský management i management vzdělávání jako rozšíření poznatků o práci ředitelů DDM a SVČ a jejich profesním rozvoji, který je negativně i pozitivně ovlivňován různými faktory. Klíčová slova Další vzdělávání, ředitel, management, školy, dům dětí a mládeže, středisko volného času, profesní rozvoj
Pilotní provoz Systému výkaznictví preventivních aktivit pro školy a školská zařízení
Šťastná, Barbora ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Jurystová, Lucie (oponent)
Východiska: Školní metodik prevence (dále jen ŠMP) vyhodnocuje minimální preventivní program každý školní rok. V rámci projektu VYNSPI vznikl návrh systému výkaznictví preventivních aktivit. On- line systém výkaznictví (dále jen SV) byl navržen s cílem sjednocení podoby výkazů o preventivních aktivitách a poskytnutí školám jako nástroj k (auto-) evaluaci. Cíle práce: Hlavním cílem bakalářské práce je analýza zpětných vazeb od školních metodiků prevence. Soubor: Sběru dat se zúčastnilo 60 školních metodiků prevence ze základních a středních škol čtyř krajů České republiky, z nichž 90% respondentů bylo ženského pohlaví. Průměrný počet let praxe ŠMP byl 24,2 let a 76,6% respondentů má specializační studium ŠMP. Metody: Zpětná vazba byla získána on-line dotazníkem. Výsledky byly vyhodnoceny popisnou statistikou v MS Excel. Výsledky: Zpětné vazby od ŠMP či ostatních pracovníků v prevenci ohledně systému výkaznictví vyšly s pozitivním ohlasem. Kolem 73% respondentů rozumělo použité terminologii a bylo spokojeno s grafickou podobou SV. Závěrečné vygenerování výkazu v PDF formě vyšlo jako užitečné pro 73% respondentů a 46,6% respondentů využije této PDF podoby výkazu jako podklad pro závěrečné hodnocení minimálního preventivního programu na škole. Respondenti ohodnotili on-line SV průměrnou známkou 1,64. Závěr: SV...
Historie školství Čakovic a okolí
Kuchyňka, Tomáš ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá historií školství Čakovic a okolí. V této práci je popsán vznik škol, různá historická období, co se ve kterém období událo. Cílem práce je seznámit s historií školství Čakovic a jeho okolí, přiblížit jak dříve školy vznikaly, vznik škol v Čakovicích a okolí, jak se vyvíjela historie po současnost, porovnat různá období a vývoj. Metody: rozhovory, čerpání z kronik, knih, internet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.